Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldkwaliteit tv zenders in HD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeldkwaliteit tv zenders in HD

    Zien jullie enig verschil in beeldkwaliteit tussen gewone zenders en HD zenders ? Als ik overschakel van bijvoorbeeld één naar VTM HD , dan zie ik geen verschil in beeldkwaliteit. Of is één ook al in HD ? Ik kijk hier via de schotel van TV Vlaanderen en misschien geven die een te lage definitie door.

  • #2
    Re: Beeldkwaliteit tv zenders in HD

    Bestaan er nog gewone zenders?

    Comment


    • #3
      Re: Beeldkwaliteit tv zenders in HD

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Bestaan er nog gewone zenders?
      In de zenderlijst van TVV ongeveer de helft .Ik zie daarin dat één en VTM beide in HD zijn. Niettemin toch maar povere kwaliteit tegenover 4K films via Netflix (op een oled scherm)

      Comment


      • #4
        Re: Beeldkwaliteit tv zenders in HD

        HD is (tot) 1920x1080, 4K is horizontaal meer dan 4000 pixels. Als je scherm die 4K kan weergeven is dat ook een groot verschil.

        Comment


        • #5
          Re: Beeldkwaliteit tv zenders in HD

          Probleem opgelost met een nieuwe TV Vlaanderen HD ontvanger (de andere was 9 jaar oud).
          Nu goede beeldkwaliteit en geen kwaliteitsverschil te zien tegenover met de TV Vlaanderen app via internet.
          Het beeld via internet loopt wel 8 seconden achter op het beeld via de satellietschotel. Internet is hier symmetrisch 600Mb up en down @ 25€/maand (hallo Telenet ? )
          Volgende week komt hier een IPTV ontvanger toe. Dan kunnen we daar eens mee vergelijken.
          TV is een 65" Sony Bravia OLED met 4096 x 2160 pixels.

          Comment

          Working...
          X