Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Standaard Bedradingsschema auto

Kan iemand mij de weg wijzen op het internet, naar een site met bedradingsschema’s voor auto’s.

Ik ben vooral geïnteresseerd in de verlichtings- en ruitenwissercircuits van een Citroën C2 (bouwjaar 2007).
    Een tekening van de kabelboom, met daarop de plaats in het koetswerk van stekkers en modules, zou ook handig zijn.

De plaatselijke Citroën verdeler wil deze informatie niet geven, dus zoeken wij andere wegen.
    Vriendelijke groet,

Jos

Standaard Re: Bedradingsschema auto

Vroeger had ik voor elke auto en motor waar ik mee reed een werkplaatshandboek, maar ik denk niet dat die nog bestaan voor recentere voertuigen.
    Tegenwoordig sluit de garagist zijn computer aan, en daarop krijgt hij foutcodes te zien, die aangeven waar er ergens een fout zit.
    Maar bij een kleine auto zoals die C2 is het mogelijk dat ze de ruitenwissers nog niet aan de computer hebben gekoppeld.

Standaard Bedradingsschema auto

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Vroeger had ik voor elke auto en motor waar ik mee reed een werkplaatshandboek, maar ik denk niet dat die nog bestaan voor recentere voertuigen.
    Met “denken dat” is niemand iets.
    Er zijn wel redelijk wat resultaten te vinden, maar of ze de gezochte info bevatten is natuurlijk weer iets anders.
    Mogelijks staat hier al iets in?

https://www.google.be/amp/s/www.carm...orkshop-manual
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 12 november 2020 om 08:21
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

De werkplaatshandboeken bestaan dan toch nog.
    Daarin staat het schema gewoonlijk opgesplitst in delen (verlichting, ontsteking...) zodat het een heel stuk gemakkelijker is om een bepaalde fout te herstellen.
    Een compleet schema staat er ook wel in, maar dan moet je wel zoeken naar de onderdelen die belangrijk zijn voor het defect dat je wil repareren.

Als je zelf aan je auto wil werken, dan is zo'n werkplaatshandboek een heel nuttige investering die je heel snel terugverdient als je daardoor kan vermijden dat de auto naar de garage moet voor een herstelling.

Heel juist Bart

Bedankt voor het meedenken jongens.

Ik had een digitale versie van die schema's willen hebben, maar ik zal eerst mijn licht eens gaan opsteken in de plaatselijke bibliotheek.
    Vriendelijke groet,

Jos

Soortgelijke discussies

1. Nikkor-P.C Auto 105mm 2.5 of Nikkor S.C. Auto 50mm 1.4?
    Door danielsl in forum Objectieven
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 13 januari 2015, 12:28
  2. auto's
    Door RoyR in forum Beginnershoek
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 2 augustus 2014, 22:58
  3. Auto-ISO
    Door mexicano in forum Algemeen
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 15 mei 2007, 14:52
  4. Voor de Auto liefhebber, Auto Rai 2005.
    Door Omega in forum Evenementen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 20 februari 2005, 21:43

Labels voor deze discussie

Regels voor berichten