Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen Magic Mouse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijen Magic Mouse

    Na een dikke maand waren de batterijen van mijn magic mouse leeg.

    Dit schijnt een algemeen probleem te zijn, en is niet echt in overeenstemming met wat Apple belooft (4 maand).

    Ik lees hier en daar op het web dat Apple iets zou doen, maar ik vind niet wat juist.
    Iemand al contact gehad met Apple voor een oplossing?

  • #2
    Re: Batterijen Magic Mouse

    Gebruik je ook het draadloze keyboard? Dan is er een update waardoor je Magic Mouse én Keyboard minder batterijen verbruiken. Of hij effectief werkt? Sommigen zeggen van wel, anderen zeggen van niet. Het grootste effect lijkt merkbaar bij de keyboards van 2007. De update valt hier te vinden.

    Comment


    • #3
      Re: Batterijen Magic Mouse

      Wilde gok ... Zijn dat standaard oplaadbare AA batterijen? Indien zo gebruik dan type gebaseerd op eneloop technologie .. indien niet: ignore post

      Comment


      • #4
        Re: Batterijen Magic Mouse

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Na een dikke maand waren de batterijen van mijn magic mouse leeg.

        Dit schijnt een algemeen probleem te zijn, en is niet echt in overeenstemming met wat Apple belooft (4 maand).

        Ik lees hier en daar op het web dat Apple iets zou doen, maar ik vind niet wat juist.
        Iemand al contact gehad met Apple voor een oplossing?
        Maak je niet druk, en steek er andere pillen in.
        Ik gebruik nu GP recyko's (vergelijkbaar met eneloops), die zitten er nu een maand in, 55% resterend.
        Gebruik een uur of 8 per dag.
        Als ik moet beginnen nadenken over de levensduur van mijn accu's in mijn magic mouse, doe ik de boeken dicht....
        Ik lig meer wakker van de vraag of ik mijn imac 24 ga vervangen door de 27 versie

        Comment


        • #5
          Re: Batterijen Magic Mouse

          Als die Magic Mouse goed werkt op accu's, dan zijn de types met lage zelfontlading zeker de beste keuze (Recyko, Eneloop...).

          Sommige apparaten hebben problemen met de lagere werkspanning van een accu, want die is maar 1,2V tegenover zelfs 1,6V voor een nieuwe alkalinebatterij. De spanning van de alkalinebatterij zal geleidelijk zakken, de accu blijft 1,2V behouden tot ze zo goed als leeg is.

          Op gewone batterijen zit heel veel verschil, sommige (duurdere) batterijen hebben een veel grotere capaciteit, en daarmee zal die muis dus langer werken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Batterijen Magic Mouse

            Hier ook, na een dikke maand batterijen leeg. Misschien gebruik ik inderdaad niet het juiste type batterij. Maar ik lig er in elk geval niet wakker van. Dat nadeel weegt voor mij niet op tegen het voordeel van die muis (oa kunnen navigeren met de muis).

            Comment


            • #7
              Re: Batterijen Magic Mouse

              Ik heb geen draadloos keyboard (werd me terecht in de winkel afgeraden wegens het ontbrekende numerieke deel, en omdat er USB poorten aan het toetsenbord zitten).

              De eerste batterijen die in de muis zaten waren Energizers zoals origineel bijgeleverd. Nu zitten er oplaadbare NiMh in, en dat loopt al een paar dagen goed. Batterijniveau was 80% bij de start, nu zit ik aan 60%.

              Comment


              • #8
                Re: Batterijen Magic Mouse

                Hou ons op de hoogte, want ik was van plan mijn Mighty Mouse binnenkort te vervangen door een Magic Mouse. Probleem met de Mighty Mouse is het (op den duur) "vastlopen" van het rubber balletje*, tenminste van mijn bedrade exemplaar. Heb nu een draadloze Mighty Mouse met gewone alkaline batterijtjes.

                ----
                * ik weet wel dat dat tijdelijk op te lossen valt door de muis ondersteboven te houden en met het balletje te rollen over een blad wit papier. Dat gaat dan weer goed voor zo'n 14dd, maar dan lap, opnieuw.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Batterijen Magic Mouse

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Maak je niet druk, en steek er andere pillen in.
                  Ik gebruik nu GP recyko's (vergelijkbaar met eneloops), die zitten er nu een maand in, 55% resterend.
                  Gebruik een uur of 8 per dag.
                  Als ik moet beginnen nadenken over de levensduur van mijn accu's in mijn magic mouse, doe ik de boeken dicht....
                  Ik lig meer wakker van de vraag of ik mijn imac 24 ga vervangen door de 27 versie
                  Meen je dat nu?

                  Ik doe ongeveer 6 maand (of meer) in mijn draadloze configuratie.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterijen Magic Mouse

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Meen je dat nu?

                    Ik doe ongeveer 6 maand (of meer) in mijn draadloze configuratie.
                    6 maand, mooi, maar wat maakt het uit?

                    Ik lig echt niet wakker over de levensduur van de accu's in mijn muis of keyboard.
                    Het gebruikscomfort is 100x zo belangrijk.

                    Comment

                    Working...
                    X