Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Basta terug nodig

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Met het verwittigen op voorhand dat het zeer lang gaat duren des te meer, want daar zijn ze zelf de oorzaak van.
    Laat dit net een van de afspraken zijn die afgedwongen werden ten gevolge van Basta .... de klant informeren.

    Als ik in een winkel aan de kassa eens een paar minuten moet aanschuiven dan heb ik een overzicht en kan ik de wachttijd inschatten.
    Klopt, maar dan zie je ook meteen dat er vaak te weinig kassa’s open zijn.

    Maar dat velen dit al normaal vinden kan er bij mij echt niet in.
    En nogmaals verdraai je onze woorden ... niemand gebruikt het woord “normaal” ... alleen dat ze het niet zo erg vinden.

    Blijkbaar heb jij dan meer last van wat anderen meemaken dan wat ze daar zelf van vinden. [emoji16]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Basta terug nodig

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Mullie, met die paar minuutjes (2 dus ) heb ik totaal geen probleem. Met het verwittigen op voorhand dat het zeer lang gaat duren des te meer, want daar zijn ze zelf de oorzaak van.
      Uh..je kunt het ook anders zien....jij bent een van de veroorzakers...jij bent een van de vele bellers....zou je niet bellen dan wordt voor iedereen de wachtrij een fractie korter en je zou minder stress hebben....goed voor je hart en bloedvaten en voor je omgeving.......
      Maar kan je redenering niet volgen...verwittigen op voorhand heb je problemen...in de wachtrij voor de kassa niet...wat is het verschil..je hoort (ziet) nu toch ook dat er een wachtrij is...of is het zo dat iedereen in de houding moet springen en paraat zijn als je belt..moet niet gekker worden..maar goed, wij hebben onze info na tig minuten...hadden we het via WhatsApp gedaan konden ze een antwoord niet binnen 1 uur garanderen...toch lekker vlot zo via GSM....Fijne dag en geniet er van .

      Comment


      • Re: Basta terug nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
        Uh..je kunt het ook anders zien....jij bent een van de veroorzakers...jij bent een van de vele bellers....zou je niet bellen dan wordt voor iedereen de wachtrij een fractie korter
        Da's de beste mop van het hele topic.
        Last edited by nete; 16 juni 2018, 13:33.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Basta terug nodig

          Voor Coolblue staat de reden denk ik vandaag in de krant: veel meer bestellingen en verkopen het laatste jaar, maar per 100 euro dat ze ontvangen blijken ze.... 30 eurocent over te houden.
          Waar moet dan drastisch bespaard worden denk je ? Op zaken die niet echt directe winst genereren zeker ?
          Nu ben ik nog meer van mening dat er geen toegenomen drukte is die voor de oeverloze wachttijden zorgt, maar dat er sinds die cijfers intern bekend waren, de helpdesk uitgekleed is.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • Re: Basta terug nodig

            Dat zou straf zijn want CB kende vorig jaar een groei van 38% en onlangs stond dit in de krant:
            “Er worden ook Belgische banen gecreëerd. “In 2016 werkten we met 130 mensen in ons land, in 2017 is dat gestegen naar driehonderd. En er komen in 2018 nog eens tweehonderd banen bij.”
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Basta terug nodig

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Doel was dat in “normale omstandigheden” 80% van de oproepen binnen de 2 of 3 minuten zouden beantwoord worden en dat voor de rest een mogelijkheid moest geboden worden om ofwel te wachten, momenten kenbaar te maken wanneer het minder druk is, ofwel een boodschap na te kunnen laten om teruggebeld te kunnen worden ofwel een andere manier van communiceren mogelijk te maken.
              Ik heb bovenstaande "conventie" nog eens aandachtiger bekeken. Weer een héél groot licht die zo'n misbaksel op de wereld gezet heeft.

              Elk bedrijf dat gans het jaar verwittigt dat het "langer kan duren dan normaal" en u verwijst naar andere manieren van contactname is perfect in orde met de regel.
              Of denk je echt dat de overheid hun statistieken gaat controleren ? (als die er al zijn tenminste)
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • Basta terug nodig

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ik heb bovenstaande "conventie" nog eens aandachtiger bekeken. Weer een héél groot licht die zo'n misbaksel op de wereld gezet heeft.

                Elk bedrijf dat gans het jaar verwittigt dat het "langer kan duren dan normaal" en u verwijst naar andere manieren van contactname is perfect in orde met de regel.
                Er zijn ook maar een paar bedrijven die dat ondertekend hebben en het is niet meteen de overheid dat dit opgelegd heeft.
                Het was (alvast in het begin) ook maar een vrijwillige ondertekening van die conventie.
                Ik zeg “was” omdat alles zo vaak verandert dat men bijna niet kan bijhouden wat actueel is.

                Of denk je echt dat de overheid hun statistieken gaat controleren ? (als die er al zijn tenminste)
                Of alle diensten statistieken houden kan ik niet zeggen, ik werk gelukkig niet overal. [emoji6]
                Maar bij vele bedrijven wordt toch heel bewust gemeten hoe accuraat hun service is en wat de klantentevredenheid is door middel van analyses en marktonderzoeken.
                Statistieken werken uiteraard altijd met gemiddelden, zoiets kan men nooit individueel bekijken tenzij extreme gevallen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Basta terug nodig

                  Mij doet die "conventie" vooral denken aan een kleuterklas:

                  De meester zegt: "mannekes, ge moet de telefoon beantwoorden binnen de 2 minuten, en als dat niet lukt moet je een bandje laten lopen dat het langer kan duren en dat ze ook een mailtje kunnen sturen".

                  De meester zegt: "mannekes, dat mailtje moet ge binnen de 5 dagen beantwoorden en als dat niet lukt moet ge bij het ontvangen van het mailtje een automatisch antwoordje sturen met de melding dat het langer zal duren.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • Basta terug nodig

                    Op veel plaatsen waar men langs gaat lossen ze dat anders op ... “neem een nummer (ticket)”.
                    Wanneer ze dat nummer afroepen ... dat is een andere vraag.
                    Mogelijks volgt iets later “sorry maar we gaan sluiten”. [emoji1]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Basta terug nodig

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Op veel plaatsen waar men langs gaat lossen ze dat anders op ... “neem een nummer (ticket)”.
                      Wanneer ze dat nummer afroepen ... dat is een andere vraag.
                      Mogelijks volgt iets later “sorry maar we gaan sluiten”. [emoji1]
                      Dit topic gaat wel over de tendens die ik gewaar wordt bij de telefonische (on)bereikbaarheid van steeds méér helpdesks (dus niet allemaal).
                      Wat heeft een ticketje in een winkel hier mee te maken ?
                      Plus, daar zie je dan met eigen ogen hoe druk het wel is, bij een bandje dat 50 keer gedurende 25 minuten om de 30 seconden komt vertellen dat je "de eerstvolgende in de rij bent" tast je volkomen in het duister.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Basta terug nodig

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Wat heeft een ticketje in een winkel hier mee te maken ?
                        Plus, daar zie je dan met eigen ogen hoe druk het wel is, bij een bandje dat 50 keer gedurende 25 minuten om de 30 seconden komt vertellen dat je "de eerstvolgende in de rij bent" tast je volkomen in het duister.
                        Vroeger was dit inderdaad zo met de logische volgnummers van tickets, maar daar stappen ze meer en meer van af.
                        Als je bijvoorbeeld bij CB een ticket neemt, dan zijn dat random nummers en dan nog eens verdeeld volgens de reden van bezoek.
                        Ook zo doet Telenet dat hier in hun center.
                        Men weet dus niet wie in dezelfde reeks zit in jouw wachtrij waardoor inschatten zeer moeilijk wordt.

                        Ik begrijp wel wat je bedoelt per telefoon, dat is zeker niet plezant.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Basta terug nodig

                          Woensdag "out of the blue" een mail van CB dat ze de fabrikant hadden gevraagd hoe het zat met de herstelling maar dat ze geen antwoord hadden gekregen. Gisteren een mail met trackingnummer dat het herstelde product verstuurd werd en deze morgen om half negen Bpost aan de deur.

                          Het product is niet hersteld maar vervangen, het ziet er volledig nieuw uit maar de verzegeling van de doos doet mij vermoeden dat het om een "refurbished" artikel gaat.
                          In elk geval, weer perfect afgehandeld.

                          Het mag dan zo zijn dat telefonisch contact stroever gaat, het uiteindelijke resultaat bij problemen is wat telt en daar zijn (hier) geen klachten over.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • Re: Basta terug nodig

                            Een "helpdesk" gelijkaardig verhaal.
                            Ik probeer al 2 dagen een reis te boeken via de TUI-website. Nu uren proberen en iedere keer weer vast hangen op dezelfde boekingpagina 3 (van 4) geprobeerd via de (web)chat. Daar bleef ik steken op de "eerstvolgende die zal geholpen worden". Belangrijke aanvulling: op 2 verschillende laptops met verschillende configuratie en verschillende W10 versie was pagina 3 en "eerstvolgende" het eindstation met 4 verschillende browsers (IE, Edge, FF en Chrome). Niet voorbij te komen.

                            Facebook geopend en op TUI pagina gepost, binnen 2 minuten (twee minuten!) antwoord en dan (om privacy redenen) verder geconverseerd via Messenger. Kort relaas van het verloop van dit gesprek: boeken zou probleemloos moeten gaan maar om een bizarre reden deed het dit niet op mijn laptop, noch die van mijn werkgever. De FB medewerkster (zeer vriendelijke jongedame!) kon mij niet helpen en raadde aan te bellen op het 070 nummer.
                            Conclusie: om welke vreemde en onlogische reden dan ook dat 2 computers en 4 browsers weigerden om verder te gaan met de volgende webpagina en de "help"chat, via FB onmiddellijk reactie.


                            Edit: vakantie is nu toch geboekt, om een onduidelijke reden lukte het ineens wel. (Ik heb het 070 nummer niet gebeld)
                            Last edited by nabi; 29 juni 2018, 18:51.

                            Comment


                            • Re: Basta terug nodig

                              Ik wou gaan schrijven dat het Coolblue telefoon probleem blijkbaar achter de rug was, niet dus. Begin van de week even gebeld omdat een beloofde levering er niet doorkwam en ik gewoon wou weten wat de oorzaak was en wanneer ik de levering wel kon verwachten. Binnen de minuut een "echte" coolblue-er aan de lijn ! Maar vandaag even gebeld voor een inlichting en direct hun "toverzinnetje": "wegens onverwachte drukte".....

                              Qua helpdesk vrij recent een super ervaring gehad: ik bestel kapjes bij Gamma om op de palen te zetten van onze tuinafsluiting. Was voor een 54 euro. Net toen ik de bestelling betaald heb zie ik op de site: 17% korting op 1 artikel. Dat was toch zo'n 9 euro. Zonder veel hoop de helpdesk gebeld en die persoon (een Nederlander) de zaak uitgelegd: ik zeg hem dat ik de bestelling bij ontvangst kan terugbrengen naar de winkel en dan opnieuw mét de korting kan bestellen. Betekent dan méér administratie en vervoerkosten voor Gamma. Daar kon die man perfect inkomen en hij heeft de korting gewoon teruggestort.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • Re: Basta terug nodig

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Ik wou gaan schrijven dat het Coolblue telefoon probleem blijkbaar achter de rug was, niet dus. Begin van de week even gebeld omdat een beloofde levering er niet doorkwam en ik gewoon wou weten wat de oorzaak was en wanneer ik de levering wel kon verwachten. Binnen de minuut een "echte" coolblue-er aan de lijn ! Maar vandaag even gebeld voor een inlichting en direct hun "toverzinnetje": "wegens onverwachte drukte".....
                                Mail hen eens.
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X