Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Basta terug nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Basta terug nodig

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Mail hen eens.
    Dus ik moet minutenlang vanalles gaan typen omdat zij hun telefonische helpdesk uitgekleed hebben ? En om een paar dagen te zitten wachten op een antwoord.
    Dit topic juist gestart omdat de telefonische bereikbaarheid bij veel bedrijven flink (en chronisch) begint achteruit te boeren.
    In feite kan je de bedrijven weinig kwalijk nemen: er wordt een soort "conventie" afgesproken dat ze moeten verwittigen als het lang gaat duren, wat ze natuurlijk maar al te graag toepassen.

    Qua leveringen en in de winkel in Lochristi heb ik tot nu toe trouwens geen enkel probleem met Coolblue.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Basta terug nodig

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Dus ik moet minutenlang vanalles gaan typen omdat zij hun telefonische helpdesk uitgekleed hebben ? En om een paar dagen te zitten wachten op een antwoord.
      1. Je kan kiezen, minutenlang een mail typen naar een bedrijf of minutenlang je ergernis op dit forum typen. Welke van beiden lost je probleem op.
      2. "Dagen lang"? Meestal kan je een paar vraag/antwoord mails op een dag verwachten. In het slechtste geval wordt een late namiddag mail de volgende ochtend beantwoord.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • Re: Basta terug nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        In feite kan je de bedrijven weinig kwalijk nemen: er wordt een soort "conventie" afgesproken dat ze moeten verwittigen als het lang gaat duren, wat ze natuurlijk maar al te graag toepassen.
        Waarom altijd maar één puntje eruit pikken dat het beste uitkomt en dan nog eens verdraaid weergeven om het zo slecht mogelijk te kunnen voorstellen?
        De overeenkomst betekende ook dat ze 80% binnen de 2 of 3 minuten (afhankelijk welke versie) zouden beantwoorden in normale omstandigheden, het eventuele probleem zou zich dus maar voor 20% van de klanten mogen voordoen volgend de conventie.

        En inderdaad, zoals on4bam aangekaart heeft … je verliest meer tijd en doet meer moeite om het hier neer te pennen dan wat nodig is om die mensen te contacteren.

        Het hoeft niet altijd via telefoon te gaan, er zijn veel meer mogelijkheden op dit moment die voor niet dringende zaken evengoed bruikbaar zijn.
        Als een support 50 mensen in dienst heeft en er bellen 51 klanten tegelijk, dan is er al ene die moet wachten en niet meteen geholpen kan worden (vermoedelijk pechvogel nete ), daarentegen als er maar 25 klanten bellen dan zitten er daar 25 in hun vingers te draaien en dat is niet rendabel en daar heeft de klant ook niets aan.
        Met e-mail of online ticketsysteem bijvoorbeeld, dan kunnen ze op de momenten dat niemand belt de e-mails verder behandelen waardoor het zowel voor het bedrijf rendabeler is (iedereen blijft bezig) als voor de klanten die op hun niet dringende vragen meestal toch binnen een aanvaardbare termijn een antwoord krijgen.

        Deze week een probleem met onze TV … om 10u30 gebeld naar de winkel en binnen de 10 seconden de juiste persoon van support aan de lijn, hij vroeg me een foto te sturen van het probleem alsook het serienummer.
        Even later stuur ik de mail en binnen de twee minuten krijg ik het antwoord dat hij het doorgegeven heeft aan de fabrikant voor een thuisherstelling.
        Nog geen vijf minuten later bevestiging van de fabrikant dat mijn garantieaanvraag verwerkt werd en dat het dossier volledig is indien ik een kopij van de aankoopfactuur (garantiebewijs) zou uploaden.
        Ik klik op de link om dat te doen, verloopt vlot … direct bevestiging met een link om een datum af te spreken (zelf in te kiezen), daarop geklikt en meteen bevestiging.
        En alles zowel via e-mail als SMS ontvangen met in het bericht een vermelding naar het andere (We hebben u ook een SMS gestuurd / We hebben u ook een e-mail gestuurd).
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Basta terug nodig

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          omdat zij hun telefonische helpdesk uitgekleed hebben?
          Kan je eens toelichten van welk bedrijf jij weet dat ze dit effectief gedaan hebben a.u.b.?
          Niet vermoeden, maar weten hé!
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Basta terug nodig

            Kijk Verseg, ik kan dit niet zwart op wit bewijzen, maar bij Coolblue (waar buiten die telefonie alles prima verloopt, bij mij toch) kreeg je jaaaaaaren aan een stuk gegarandeerd een medewerker aan de lijn binnen de minuut. Sinds enkele tijd is dat nu de allergrootste uitzondering. Vroeger nooit die boodschap van "onvoorziene drukte" gehoord.
            Vermoedelijk krijgen ze door hun succes nu méér oproepen dan vroeger, zaak is om daar dan op in te spelen, maar dat kost iets hé.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Basta terug nodig

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Vermoedelijk krijgen ze door hun succes nu méér oproepen dan vroeger, zaak is om daar dan op in te spelen, maar dat kost iets hé.
              Misschien daarom dat er al een hele tijd verschillende vacatures open staan bij CB?
              Dat lijkt me toch eerder personeel bij nemen dan inperken?

              Personeel vinden is vaak moeilijker dan personeel zoeken.
              Weet je dat veel jongeren en zelfs ouderen komen solliciteren omdat ze “moeten” van de RVA, niet omdat ze “willen” werken.
              “Graag een attest dat ik hier geweest ben” is de meest voorkomende vraag.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Basta terug nodig

                En om het lot te tarten heb ik zonet nog iets besteld bij de blauwe vriendjes.

                Riskeer ik nu mijn leven?

                Comment


                • Re: Basta terug nodig

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  En om het lot te tarten heb ik zonet nog iets besteld bij de blauwe vriendjes.

                  Riskeer ik nu mijn leven?
                  Bij de smurfen??? Maareuh....die bestaan niet écht hé, Tommie
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • Re: Basta terug nodig

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Bij de smurfen??? Maareuh....die bestaan niet écht hé, Tommie
                    Bel eens 101. [emoji16]
                    Als ze opnemen ... tenzij onderbemand. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Basta terug nodig

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Bij de smurfen??? Maareuh....die bestaan niet écht hé, Tommie
                      Je hebt zojuist heel mijn jeugd vernield.

                      Comment


                      • Re: Basta terug nodig

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Je hebt zojuist heel mijn jeugd vernield.
                        Ze bestaan wel echt hoor.
                        Om uw jeugd wat op te krikken: https://youtu.be/gnYggJwvALo
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Basta terug nodig

                          De smurfen hebben mijn pakje toch mooi op Maandag gesmurfd

                          Zeer vriendelijke smurf in een wit buske met oranje streepjes. Smurft bij ons altijd tussen 20 en 22h, dan smurft hij dat de hele buurt thuis is, en moet hij het niet over het hek smurfen.
                          Slimme smurf!

                          Comment


                          • Re: Basta terug nodig

                            Hier heeft de bolsmurf vandaag meerdere pakjes een dag te vroeg geleverd ... stond levering woensdag.
                            Maar ikke blij, beter te vroeg dan te laat. [emoji106]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Basta terug nodig

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Hier heeft de bolsmurf vandaag meerdere pakjes een dag te vroeg geleverd ... stond levering woensdag.
                              Maar ikke blij, beter te vroeg dan te laat. [emoji106]
                              Vandaag de dpd-smurf aan de deur gehad - 24 x 16 capsules Dolce Gusto - we kunnen er weer even tegen !
                              En wat bracht hij bij jullie ?

                              PS: ik was fout - 't Is Sinterklaas die niet bestaat !
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • Re: Basta terug nodig

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                PS: ik was fout - 't Is Sinterklaas die niet bestaat !
                                Waaaaaatttt! Ga je daarna nog beweren dat de kerstman ook niet bestaat zeker?
                                bye, Maurice
                                https://on4bam.com/
                                Nikon D7500

                                Comment

                                Working...
                                X