Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Banken...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Banken...

    Even ter overweging..
    Twee jaar en een half geleden, ergens na de financiële crisis kreeg ik van KBC een voorstel om een bedrag te beleggen in een korf van aandelen. Het risico was beperkt tot hoogsten -10% van je inzet en je kon een maximale meerwaarde van 35% verwerven. Aangezien de situatie op de beurs toch niet slechter meer kon ben ik er dus ingestapt.
    Recent krijg ik een mail van mijn bank dat deze participatie deze maand vervalt en dat ik een prachtige meerwaarde van 13% heb gemaakt. Ok.., tof dus.., want laat ons eerlijk zijn, waar kan je dat nog verwerven op de dag vandaag ?
    Maar ze hadden vergeten dat ik van bij het begin een schaduwportefeuille had aangemaakt via "de Tijd" en alles dus op de voet had gevolgd. Een samenstelling van alle aandelen gemaakt. En wat is mijn vaststelling : 31% meerwaarde.
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/...eenShot116.jpg
    Ik heb een mailtje teruggestuurd wat ze hiervan dachten. Tot nog toe geen antwoord gekregen...
    Ben ook benieuwd wat er nog zal overblijven na aftrek van roerende voorheffing en kosten.
    Gelieve u aub te onthouden van niet relevante of afgunstige reacties.
    Last edited by enero; 19 mei 2013, 21:03.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Banken...

    Die nieuwe KBC toren in Gent moet toch ook betaald worden hé Pol.

    Comment


    • #3
      Re: Banken...

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Even ter overweging..
      Gelieve u aub te onthouden van niet relevante of afgunstige reacties.
      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Die nieuwe KBC toren in Gent moet toch ook betaald worden hé Pol.
      ik pas.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Banken...

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Die nieuwe KBC toren in Gent moet toch ook betaald worden hé Pol.
        Ik moet dus blij zijn van medeaandeelhouder te zijn.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Banken...

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          ik pas.
          grt,bouk.
          Het siert je bouk...
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Banken...

            Ik pas ook alhoewel ik goei kaarten heb
            (13% <> 31%)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Banken...

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Ik pas ook alhoewel ik goei kaarten heb
              (13% <> 31%)
              Er is nog hoop Theo.., een tikfout misschien?
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Banken...

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Er is nog hoop Theo.., een tikfout misschien?
                Was idd. het eerste waaraan ik dacht
                Ik kan me verder moeilijk voorstellen dat de Tijd een wat optimistisch cijfer geeft.
                Even telefoneren naar de verantwoordelijke van uw bank en navragen; zou ik toch doen
                (het verschil is me wat te groot)
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Banken...

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Was idd. het eerste waaraan ik dacht
                  Ik kan me verder moeilijk voorstellen dat de Tijd een wat optimistisch cijfer geeft.
                  Even telefoneren naar de verantwoordelijke van uw bank en navragen; zou ik toch doen
                  (het verschil is me wat te groot)
                  Ik ben niet naiëf Theo. Maar ik heb wel alle vertrouwen in de real time cijfers van de beurs die ik binnenkrijg van De Tijd.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Banken...

                    Wel het is daarom dat ik me niet kan voorstellen dat de Tijd grof in de fout zou gaan.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Banken...

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      een tikfout misschien?
                      Past goed bij #1

                      Comment


                      • #12
                        Re: Banken...

                        Aha!

                        Nu begrijp ik het:
                        de intrest op een spaarrekening is dus niet 2,25 maar 22,5 ...

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Banken...

                          Oorspronkelijk geplaatst door wdorstman1949 Bekijk bericht
                          Past goed bij #1
                          Begint goed voor een eerste reactie op BD. In de gaten te houden. Zeker de tikfouten dan..
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Banken...

                            Oorspronkelijk geplaatst door wdorstman1949 Bekijk bericht
                            Past goed bij #1
                            Ach ja..., nu valt mijnen euro. Doet mij denken aan Leonidassen, Roodbaarsen. Alé.., 1949 dorstmannen kunnen er ook nog bij..., trouwens1949, vooral een goed wijnjaar.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Banken...

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Ik moet dus blij zijn van medeaandeelhouder te zijn.
                              Zal de MACHT van het geld zijn zeker Pol,
                              Mijn schoonbroer heeft een redelijk hoge functie bij KBC (maar wel bij de interne verzendingen als ik het goed voorheb)
                              voor alle duidelijkheid, hij heeft niets te maken met andermans beleggingen.
                              Vroeger was hij wel betrokken bij beleggingen op zeer korte termijn en voor de bank zelf.

                              Wat ik wel zie en hoor, is dat hij zich nu en dan ook wel eens aan een of andere belegging waagt,
                              ondanks zijn functie en dagelijkse contacten met zijn collega's, is hij er nog niet echt rijk van geworden, zijn uitstappremie
                              met + 40 jaren dienst binnenkort zal denk ik het meeste opbrengen, zeg en schrijf, de prijs van 10 mooie BMW's

                              En mijn schoonzoon zit bij Dexia Brussel, meerbepaald grote kredieten, hij weet er dus ook wel een en ander van af.

                              Totnochtoe, heb ik nog van geen enkele van de twee een gouden tip gekregen.

                              Maar wat ik wel weet, is dat die grootbanken maar steeds verderboeren en gebouwen zetten of huren van duizelingwekkende prijzen,
                              bij ons in het dorp zijn 7 banken op een afstand van 200 meter, waar denk je dat al dat geld vandaan komt, ik ben maar een simpele
                              bruggepensioneerde werkmens, maar ik zie wat ik zie, dat geld komt ook niet uit de lucht vallen, en de banken, zij blijven ons vanalles wijsmaken.

                              Wees blij dat je HIER niet bent in meegestapt, van die 600 belgen zitten er 4 in mijn directe familie, en het scheelde geen haar of ik zat er ook bij.

                              Comment

                              Working...
                              X