Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

:B Discriminatie bij Conrad: al dan niet gratis verzending

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • :B Discriminatie bij Conrad: al dan niet gratis verzending

    Zijn er andere mensen die wel eens bestellen bij Conrad.be of Conrad.nl ?
    In Nederland worden bij bestellingen boven de 25 euro met iDeal geen verzendkosten gerekend. Geen probleem, aangezien alle Nederlandse banken dit ondersteunen.

    Bij conrad.be geldt echter voor bestellingen boven de 35 euro (eerste discriminatie, niet gestaafd door het verschil in BTW tussen Nederland en België, maar soit: het geldt voor alle Belgen) met betaling via DirecteBanking. DirectEbanking werkt echter niet bij alle banken. Ik zit zelf bij Centea en deze bank is niet aangesloten bij DirectEbanking. Ik kan betalen via Ogone of creditcard, maar daarvoor geldt die gratis levering niet voor boven de 35 euro. Dit is de grootste discriminatie.

    Dit scheelt toch weer telkens € 6,95 voor elke bestelling. Dit zou toch niet mogen, aangezien dit pure discriminatie is op basis van waar je bankrekening is.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Discriminatie bij Conrad: al dan niet gratis verzending

    anti-discriminatie
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Discriminatie bij Conrad: al dan niet gratis verzending

      Discriminatie ? Eerder het verhinderen van vrij verkeer van goederen binnen de E.U. ?

      Comment


      • #4
        Re: Discriminatie bij Conrad: al dan niet gratis verzending

        Een winkel is vrij om te bepalen wat hij aanbiedt en op welke manier (mits dit voor de potentiele klant van tevoren duidelijk is natuurlijk). Jij bent vervolgens vrij om te bepalen of je het onder die voorwaarden afneemt of niet. Daar komt geen discriminatie bij kijken hoor.
        http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

        http://rouwkema.smugmug.com/

        Comment


        • #5
          Re: Discriminatie bij Conrad: al dan niet gratis verzending

          Waar ik minder mee kan lachen is dat bij mijn laatste bestelling op de .be site men mij een factuur heeft gegeven met 19% btw (NL) en mijn btw nummer niet vermeld terwijl ik deze wel heb ingevuld. Het is ook geen intracommunautaire factuur zonder BTW (dat is iets waar men in Nederland vaak moeilijk over doet, men begrijpt dat concept daar precies niet goed).
          mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Discriminatie bij Conrad: al dan niet gratis verzending

            Discriminatie is bv dat bij een sollicitatie de blanke persoon voorrang krijgt op de gekleurde persoon als ze hetzelfde diploma en ervaring hebben. Idem met homo's, oudere werknemers ... Iedereen is nogal snel 'gediscrimineerd' tegenwoordig.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Discriminatie bij Conrad: al dan niet gratis verzending

              Zo: ik heb het aangekaart bij Conrad en ze hebben voor mij speciaal een link aangemaakt voor een product ZONDER die verzendkosten. Dus tip: als je bank NIET bij DirectEbanking zit en je koopt iets bij Conrad.be, dan gewoon dit aangeven/klagen, dat je dit discriminatie vindt op basis van waar je bankrekening zit en ze trekken die verzendkosten eraf.

              Ik ga akkoord dat je wel verzendkosten betaald onder de 35 euro, maar ik kan er toch niets aan doen dat mijn bank niet aangesloten is bij DirectEbanking ??? Ik kan toch moeilijk van bank veranderen hiervoor...Wie bij Dexia zit, krijgt de dingen gratis opgestuurd boven de 35 euro, zit je -zoals ik- bij Centea, dan heb je blijkbaar pech. In Nederland is iDeal universeel en kan je vanuit elke bankrekening gewoon betalen, waar die ook zit.
              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

              Comment


              • #8
                Re: Discriminatie bij Conrad: al dan niet gratis verzending

                Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het nederlandse systeem van IDeal over geheel europa zou ingevoerd worden binnenkort. Of dat ze toch met zoiets bezig zouden zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Discriminatie bij Conrad: al dan niet gratis verzending

                  Zo ben ik al jaren en jaren klant bij een grote computerwinkel te Breda en die versturen gratis door heel NL voor België betaal je voor elke levering €9.5 ook al bestel je iets van €1 ze mochten van mij toch wel iets doen voor goeie klanten die boven een bepaald bedrag bestellen vind ik.
                  Ik vind dat ook niet netjes ik woon op 200m van de NL grens maar ja zo is het nu eenmaal.
                  De meeste nederlandse aanbieders vragen meer om te versturen naar België.
                  Dikke pluim dan weer voor http://www.totalcarparts.com/ die wel gratis verzend in NL en België, snel en keurig afgeleverd een bewijs dat het toch kan.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment

                  Working...
                  X