Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Azerty toetsenbord maken van querty laptop door toetsen te verplaatsen in laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Azerty toetsenbord maken van querty laptop door toetsen te verplaatsen in laptop

    Iemand al een azerty toetsenbord gemaakt door de toetsen te verplaatsen van een laptop?
    Lukt redelijk, maar de verplaatste toetsen komen nog regelmatig los, als je die plastieken hefboomsysteempjes bekijkt lijkt het nog ingewikkeld (pruts) miniatuurwerkwerk op die "suction caps"
    Elk vorm lijkt dezelfde, maar je moet de techniek kennen om ze op de juiste plaats te houden.
    Van mij is het van een Toshiba Satellite S50, heb al op youtube gekeken...

  • #2
    Re: Azerty toetsenbord maken van querty laptop door toetsen te verplaatsen in laptop

    Zou ik nooit doen, want er zijn meer verschillen dan alleen de letterkes. En die kapjes gaan blijven loskomen.
    cijfers staan in Qwerty ook niet in Uppercase dacht ik, en leestekens staan anders.

    Bij veel laptops kan je het toetsenbord in zijn geheel veranderen, en dat gebeurt hier op het werk ook voor duitse (QWERTZ), VS of Belgisch/franse collega's.

    Comment


    • #3
      Re: Azerty toetsenbord maken van querty laptop door toetsen te verplaatsen in laptop

      Gewoon het logischer US International QWERTY gebruiken: is meer geschikt voor germaanse talen zoals Engels en Nederlands. AZERTY is voor Romaanse talen (Frans). De Nederlanders hadden vroeger ook een NL-toetsenbord, maar zijn volledig overgestapt op US International QWERTY, vanwege schaalvergroting. Dit is de reden waarom je meer aanbiedingen van notebooks kunt vinden in QWERTY International layout.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Azerty toetsenbord maken van querty laptop door toetsen te verplaatsen in laptop

        Als het voor een laptop is: kijk eens na bij een firma als replacedirect of je daar geen los toetsenbord voor kan krijgen. Die dingen kosten rond de 35 euro en zijn makkelijk zelf te vervangen.
        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

        Comment


        • #5
          Re: Azerty toetsenbord maken van querty laptop door toetsen te verplaatsen in laptop

          Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
          Als het voor een laptop is: kijk eens na bij een firma als replacedirect of je daar geen los toetsenbord voor kan krijgen. Die dingen kosten rond de 35 euro en zijn makkelijk zelf te vervangen.
          Helemaal akkoord, behalve dat "makkelijk"... Ik ben misschien niet handig, en doe dat niet alle dagen maar ben daar toch een dagje zoet mee geweest... Kijk maar eens op youtube...

          Comment


          • #6
            Re: Azerty toetsenbord maken van querty laptop door toetsen te verplaatsen in laptop

            Vervangen is nog beste optie idd.
            Soms valt het best wel mee maar is afhankelijk van model tot model.
            Soms volstaat wat klikken, wring en duwwerk, bij ander modellen moet je heel het ding slopen en heb je 20 schroeven over nadien .

            Comment


            • #7
              Re: Azerty toetsenbord maken van querty laptop door toetsen te verplaatsen in laptop

              Je kunt ook van die stickertjes kopen die je dan gewoon op elke toets kunt plakken.

              Heb dit voor een oude laptop gedaan die mijn dochter wilde gebruiken.
              Qwerty was voor haar niet te doen aangezien ze op de typles enkel azerty gebruikten.

              mvg

              Steven
              1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

              Comment

              Working...
              X