Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AVG Gebruikers: Opgelet!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AVG Gebruikers: Opgelet!

    Gebruikers van de gratis anti-virussoftware AVG 2011 melden sinds donderdag dat hun Windows-systeem crasht na het doorvoeren van een update. Systemen zouden niet eens meer in safe-mode kunnen worden gestart.


    Gebruikers van de gratis anti-virussoftware AVG 2011 melden sinds donderdag dat hun Windows-systeem crasht na het doorvoeren van een update. Systemen zouden niet eens meer in safe-mode kunnen worden gestart.

    Sinds donderdag melden veel gebruikers op het forum van AVG dat hun na een update werd gevraagd het systeem te herstarten. Na de herstart crashten de systemen tijdens het opstarten van Windows, en rebooten en zelfs starten in safe-mode werkten niet. Zowel gebruikers van Windows 7 als van Vista melden getroffen te zijn. Veel gebruikers namen hun toevlucht tot een systeemherstel om Windows weer te kunnen starten. Volgens een gebruiker zou ook het voortijdig afbreken van systeemherstel en het vervolgens hernoemen van .exe-bestanden van AVG helpen.

    AVG Nederland is op de hoogte van het probleem. "Ik heb contact gehad met de technische dienst in Tsjechië, maar kan nog niet zeggen of de update al is teruggetrokken en ook niet wat de beste oplossing is", vertelt de woordvoerder. AVG heeft inmiddels zelf het advies op zijn site staan om de AVG Rescue CD te gebruiken om de bestanden avgrsa.exe en avgchsvx.exe of avgchsva.exe te verwijderen.

    Onduidelijk is om hoeveel gedupeerden het gaat. Uit de melding van AVG blijkt dat het om update 3292 voor AVG 2011 gaat, maar de precieze oorzaak van de problemen is niet bekend. Oudere versies van AVG, zoals 9 en 8.5, zouden niet getroffen zijn door de bug. In 2008 had AVG ook flinke problemen toen na een update het user32.dll-bestand bij systemen uit de Windows-map werd gehaald, waarna het systeem niet meer kan opstarten. Hierna compenseerde het bedrijf achter de virusscanner mensen die door de bug waren getroffen met gratis licenties.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

  • #2
    Re: AVG Gebruikers: Opgelet!

    Eerste post hier.
    Zelf de AVG 2011 update gedaan deze week en geen probleem bij het herstarten van Windows XP home.

    Comment


    • #3
      Re: AVG Gebruikers: Opgelet!

      Ik heb net deze week mijn 2 resterende AVG free PCs omgezet naar Avast free...
      AVG zou de laatste tijd ook wat van zijn pluimen verloren hebben betreffende virusherkenning.
      Toen de update AVG 7.5 > 8 er kwam was er een ook een serieus probleem voor gebruikers van W2K, ik heb dat nooit kunnen oplossen en was voor de vaste PC toen ook al overgestapt op Avast free.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: AVG Gebruikers: Opgelet!

        Ik gebruik Windows Security Essentials op m'n Win7 laptop. Nog geen probs gehad...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: AVG Gebruikers: Opgelet!

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Ik gebruik Windows Security Essentials op m'n Win7 laptop. Nog geen probs gehad...
          Volgens de recentste test op ZDnet zou je best een alternatief kiezen, ze scoren niet meer zo goed blijkbaar

          Comment


          • #6
            Re: AVG Gebruikers: Opgelet!

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Ik gebruik Windows Security Essentials op m'n Win7 laptop. Nog geen probs gehad...
            hier ook.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: AVG Gebruikers: Opgelet!

              Destn,
              Hartelijk dank voor de tip!
              Ik denk dat ik die versie heb en zal de netwerkkabel eruit trekken voor ik windows opstart. (dual-boot-pc)
              Dan heb ik nog de mogelijkheid maatregelen te nemen voor ik met windows online ga.

              Comment


              • #8
                Re: AVG Gebruikers: Opgelet!

                Ik gebruik niks .... op mijn Mac....
                D90 - D70 - F80 + glas

                Comment


                • #9
                  Re: AVG Gebruikers: Opgelet!

                  Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                  Ik gebruik niks .... op mijn Mac....
                  doe maar

                  er zijn al een aantal virussen in omloop die ook een stuk fruit infecteren

                  Comment


                  • #10
                    Re: AVG Gebruikers: Opgelet!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                    doe maar

                    er zijn al een aantal virussen in omloop die ook een stuk fruit infecteren
                    Dat was te voorspellen hee....

                    Apple wordt te populair , en de gebruikersgroep groeit..
                    Dus nu wordt dat ook de moeite om gepest te worden met virussen..

                    Spijtig , maar waar.. Heb tot nu toe geen last gehad , maar ga ook een antivirus aanschaffen..
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

                    Comment


                    • #11
                      Re: AVG Gebruikers: Opgelet!

                      ik ken mensen genoeg die al jaren met windows werken en geen antivirus installeren
                      gewoon goed opletten wat je doet en je vermijd zo'n 98% van de virussen al
                      het is maar met de instelling van mij kan er niets gebeuren dat je juist virussen gaat binnen krijgen
                      fruit of pc gebruikers

                      Comment


                      • #12
                        Re: AVG Gebruikers: Opgelet!

                        Het wordt wel een kwalijke gewoonte van AVG.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: AVG Gebruikers: Opgelet!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                          doe maar

                          er zijn al een aantal virussen in omloop die ook een stuk fruit infecteren
                          Pas gelezen over deze zo genaamde trojan

                          While this is an especially malicious piece of malware, the current Mac OS X implementation is flawed, and the threat is therefore low. However, Mac users should be aware that this threat exists, and that it is likely to be operative in the future, so this Koobface Trojan horse may become an issue for Macs.

                          mvg Duroc
                          Vriendelijke groet
                          Duroc

                          Comment


                          • #14
                            Re: AVG Gebruikers: Opgelet!

                            Toch zijn er altijd fanboys die er Mac vs PC moeten van maken he.

                            Dit heeft niet eens iets te maken met Windows maar wel met AVG.
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #15
                              Re: AVG Gebruikers: Opgelet!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Toch zijn er altijd fanboys die er Mac vs PC moeten van maken he.

                              Dit heeft niet eens iets te maken met Windows maar wel met AVG.
                              daar doel ik dus op
                              die fruitliefhebber zitten direct op de kar om toch maar hun zogenaamde ongenaakbaar stuk fruit te pushen
                              dit terwijl er stilaan ook meer en meer virussen in omloop zijn voor dat fruit
                              als men toch safe wilt spelen ga dan naar linux ofzo
                              veel goedkoper dan overprijst fruit

                              en nu terug over AVG anti virus

                              Comment

                              Working...
                              X