Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autoverzekering (NL)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autoverzekering (NL)

    Mijn zoon wil een auto kopen en de verzekering op mijn naam laten zetten. Dat betekend dan dat ik 2 auto's incl verzekering op mijn naam heb staan. Is het dan verstandig om de verzekering te doen bij die verzekeraar wwar ik al bij zit, of kan ik beter een willekeurige goedkope verzekeraar uitzoeken? Is het sowieso verstandig om te doen?
    En hoe zit het met mijn no-claim als hij met zijn auto schade maakt?
    Het moet allemaal zo low-budget mogelijk vanzelf.
    Mijn zoon woon nog wel thuis.

    Alvst bedankt voor de reacties.

    Michel
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

  • #2
    Re: Autoverzekering (NL)

    Ik denk dat het in Belgie zelfs al niet meer mag om de auto van je zoon op jouw naam te zetten. Uiteindelijk moet degene die er het meeste mee rijdt, zich verzekeren. Geen idee ivm Nederland.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Autoverzekering (NL)

      Wat in België wel kan is je zoon mee op te nemen in de verzekering van de wagen waar jij hoofdzakelijk mee rijdt.
      Dan betaal je gewoon wat extra op het verzekeringbedrag. De voorwaarden hiervoor bespreek je best wel eens met je verzekeraar.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Autoverzekering (NL)

        Natuurlijk vervalt (een deel) van je no-claim korting, ongeacht wie de auto's die op papier uw eigendom zijn gebruikt.
        Het gebeurd in Nederland regelmatig dat auto's van iemand die een bijstanduitkering heeft deze op een ander naam zet zodat zijn uitkering niet in gevaar komt, maar verzekerde kan bij schade zo op flinke kosten gejaagd worden, ook bij verkeersboeten.

        Als u zoon een beginnend bestuurder is heeft hij nog geen no-claim opgebouwd en kan het natuurlijk nu voordelig zijn op uw naam te verzekeren, maar als hij later er alleen voor komt te staan moet hij toch het volle pond betalen en zijn no-claim opbouwen.
        Last edited by Eenbes; 21 juni 2013, 10:40.

        Comment


        • #5
          Re: Autoverzekering (NL)

          En waarom zou dat niet meer mogen Johan? Als je je auto inschrijft op jou naam alsook de verzekering neemt op jou naam, kan en mag toch iedereen met die auto rijden. Een verzekering wordt afgesloten voor het voertuig en niet voor een bestuurder.
          Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

          Comment


          • #6
            Re: Autoverzekering (NL)

            Comment


            • #7
              Re: Autoverzekering (NL)

              Verstandigste is eerlijk te zijn met je verzekeraar, want als er iets serieus gebeurd
              zal er een grondige controle zijn over wie de hoofdbestuurder van die wagen is,
              en dat kan véél meer kosten dan een wat duurdere verzekering.
              Starten met een wagen met GEEN vermogen van 200 PK kan ook het risico en de kosten beperken.
              Hier in België kan het op naam van één van de ouders, maar ik zou het persoonlijk niet doen,
              zoals reeds gezegd, moet eerst of laatst toch die verzekering op je zoon of dochter worden gezet,
              en dan heb je terug die meerkost, enige voordeel is de vermindering volgens leeftijd.

              Comment


              • #8
                Re: Autoverzekering (NL)

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Wat in België wel kan is je zoon mee op te nemen in de verzekering van de wagen waar jij hoofdzakelijk mee rijdt.
                Dan betaal je gewoon wat extra op het verzekeringbedrag. De voorwaarden hiervoor bespreek je best wel eens met je verzekeraar.
                In België is elk inwonend kind automatisch mee verzekerd, die moet wel een geldig rijbewijs hebben natuurlijk.

                Verstuurd van mijn GT-N5100 met Tapatalk
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Autoverzekering (NL)

                  Als je het eerlijk opgeeft heeft het geen enkele zin om de auto te verzekeren voor je zoon. De premie zal dan namelijk ook gebaseerd worden op de gegevens van je zoon en eventuele extra korting vanwege schadevrije jaren zul je meestal ook niet krijgen. Je zoon kan beter zelf direct de auto verzekeren, dat kost dan wel meer maar dan bouwt hij tenminste ook direct zijn eigen schadevrije jaren op. Heb je zelf alles bij verzekeraar X verzekerd, zou je misschien nog wel wat extra korting los kunnen peuteren in verband met het commercieel belang

                  Als jij de auto voor je zoon verzekert zal dit in geval van schade normaal gesproken geen gevolgen hebben voor de no-claim op je eigen auto. Maar jíj bent dan wel degene die een eventuele malus-registratie krijgt in het Roydata systeem. (dit is het landelijk systeem waarin schadevrije jaren worden bijgehouden). Mócht een verzekeraar erachter komen dat jij bij het afsluiten geen eerlijke opgave hebt gedaan krijgt je mogelijk veel grotere problemen. Goede kans dat je dan geroyeerd wordt en landelijk gesignaleerd. En dan wordt acceptatie bij andere verzekeraars wel heel erg lastig met alle ellende van dien.

                  Oh en het advies van Geert (demeyereg) zou ik ook ter harte nemen. Laat je zoon geen auto kopen met al teveel vermogen want dan wordt acceptatie ook weer een heel stuk lastiger en duurder, afhankelijk van de leeftijd van je zoon.
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Autoverzekering (NL)

                    Het is idd wel schandalig dat jonge mensen zo'n hoge premie moeten betalen (in Belgie toch). Niet elke jongere rijdt elk weekend naar disco's op 100 km van huis, onder invloed van drank en drugs. t Zijn weer de goeien die het moeten bekopen.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Autoverzekering (NL)

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Het is idd wel schandalig dat jonge mensen zo'n hoge premie moeten betalen (in Belgie toch). Niet elke jongere rijdt elk weekend naar disco's op 100 km van huis, onder invloed van drank en drugs. t Zijn weer de goeien die het moeten bekopen.
                      Beginnende bestuurders (hoeven niet altijd slechte te zijn) en dat zijn meestal jongeren veroorzaken door onervarenheid veel ongevallen vandaar ook dat ze minder korting op de premie krijgen en dus die korting door schadevrije jaren op moeten bouwen, maar de basispremie is voor iedereen even hoog.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Autoverzekering (NL)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Beginnende bestuurders (hoeven niet altijd slechte te zijn) en dat zijn meestal jongeren veroorzaken door onervarenheid veel ongevallen vandaar ook dat ze minder korting op de premie krijgen en dus die korting door schadevrije jaren op moeten bouwen, maar de basispremie is voor iedereen even hoog.
                        In NL niet hoor. Daar is de basispremie voor jeugdigen tot 24 meestal hoger.
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Autoverzekering (NL)

                          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          In NL niet hoor. Daar is de basispremie voor jeugdigen tot 24 meestal hoger.
                          Mijn zoon is 20 (geworden vandaag) en betaald dus eerst 130% premie. Het gaat eigenlijk om de eerste 4 jaar om onder die extra premie uit te komen. Als ik tot zijn 24e de auto + verzekering op mijn naam zet en daarna op zijn naam begint hij alsnog met 100% op zijn 24e.
                          Afgezien van de gevolgen bij een groot ongeval denk ik dat het qua premie voordeliger is om het eerst op mijn naam te doen en daarna op zijn naam.

                          Met jullie aanbevelingen in acht genomen denk ik dat het toch het beste is om de auto + verzekering op zijn naam te zetten.

                          Zoals johan al zei het zijn de goede die het weer moeten afleggen. Ik denk dat we pas over 4 jaar als hij 24 jaar is kunnen zeggen of we goed hebben gehandeld. Achteraf gezien: kijk je een koe in de kont.

                          Bedankt allemaal voor het meedenken.
                          Website: cameraobschuura.nl
                          Twitter: @CameraObSchuura
                          FaceBook: Cameraobschuura

                          Comment


                          • #14
                            Re: Autoverzekering (NL)

                            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Het is idd wel schandalig dat jonge mensen zo'n hoge premie moeten betalen (in Belgie toch). Niet elke jongere rijdt elk weekend naar disco's op 100 km van huis, onder invloed van drank en drugs. t Zijn weer de goeien die het moeten bekopen.
                            Of hoe het pure principe van "verzekering" gewoon onderuit wordt gehaald: een klein percentage jongeren veroorzaken zogezegd véél meer ongevallen, vooral onder invloed van drugs en drank. Dus worden ALLE jongeren al VOORAF op één hoop gegooid. Goed voor de kassa natuurlijk...
                            Mocht de premie nu zeer sterk stijgen NADAT je eens in de fout bent gegaan lijkt me veel logischer.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Autoverzekering (NL)

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              ...
                              Mocht de premie nu zeer sterk stijgen NADAT je eens in de fout bent gegaan lijkt me veel logischer.
                              dat is toch ook zo.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X