Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

    Mijn automatische autosleutel is stuk (behuizing maar ook het automatisch openen gaat niet meer zelfs met nieuwe batterij), dus ik gebruik die als manuele sleutel.
    Ik heb wel nog een echte manuele sleutel maar vroeger eens geprobeerd en anti-diefstal enzo begon te werken en kon niet meer vertrekken, dus die manuele riskeer ik niet meer.
    Denk dat Peugeot dit registreert als je tussen 2 sleutels wisselt en dan lastig doet.

    Ik zag van die speciale sleutelhangers waar je meerdere sleutels kunt aan hangen en dan heb je een vaste stevige grip op je sleutel, dit is wel handig.
    Het metaal van de sleutel zelf om te starten zou ik dus aan die bos hangen, maar de transponder met chip moet ook in de buurt zijn om je auto te kunnen starten denk ik (weet niet hoe dit werkt met bluetooth misschien).

    Ik kan niet enkel het ijzer vd automatische sleutel gebruiken om die te starten zeker, het gedeelte met chip moet ook dicht in de auto bij het stuur zijn zeker (ondanks dat de auto open/dicht niet meer werkt).
    Raar systeem die autosleutels en (teveel) beveiligingen

  • #2
    Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

    Ge kunt natuurlijk ook gewoonweg bij uw garage een nieuwe sleutel kopen. [emoji848]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ge kunt natuurlijk ook gewoonweg bij uw garage een nieuwe sleutel kopen. [emoji848]
      Als je geen werkende sleutel hebt om de programmering ervan te kopiëren, zou het wel eens meer dan 250€ kunnen kosten (in ieder geval zo bij Ford).

      Comment


      • #4
        Re: Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

        We zijn niet al zo rijk €125 voor een stom sleutelke

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ge kunt natuurlijk ook gewoonweg bij uw garage een nieuwe sleutel kopen. [emoji848]

        Comment


        • #5
          Re: Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

          Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
          We zijn niet al zo rijk €125 voor een stom sleutelke
          Dat heeft niets met rijk of arm zijn te maken maar met onverwachte kosten dat altijd kunnen voorkomen.
          Als men met een auto rijdt, dan weet men dat daar af en toe eens kosten aan zijn, al is het voor onderhoud.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Als je geen werkende sleutel hebt om de programmering ervan te kopiëren, zou het wel eens meer dan 250€ kunnen kosten (in ieder geval zo bij Ford).
            Om een sleutel te verkrijgen bij de garage heeft men niet altijd een werkende sleutel nodig om te kopiëren.
            Een garage kan een nieuwe sleutel bezorgen en die programmeren.
            Verder heb ik toch altijd twee sleutels gehad met afstandsbediening en soms drie, maar dan was de derde enkel een noodsleutel.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Dat heeft niets met rijk of arm zijn te maken maar met onverwachte kosten dat altijd kunnen voorkomen.
              Als men met een auto rijdt, dan weet men dat daar af en toe eens kosten aan zijn, al is het voor onderhoud.
              Ik ben (te) een zuinige mens maar daarmee ben ik het volledig eens .

              Comment


              • #8
                Re: Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

                Dag,
                ik heb eens bij Peugeot geïnformeerd om zo'n sleutel nieuw te kopen voor de 207 van m'n vrouw; dacht dat het ergens rond € 70 was of zo? Ik vond dat wel duur voor wat het is.
                Heb ik toen niet gekocht, we gebruiken de reservesleutel; we moeten alleen zoals vroeger echt de deur sluiten door met de sleutel in 't slot te draaien. Gaat perfect.

                mvg
                Filip

                Comment


                • #9
                  Re: Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dat heeft niets met rijk of arm zijn te maken maar met onverwachte kosten dat altijd kunnen voorkomen.
                  Als men met een auto rijdt, dan weet men dat daar af en toe eens kosten aan zijn, al is het voor onderhoud.
                  Vind ik ook, plus in vergelijking met de kostprijs van een wagen valt dit toch nog goed mee. Er is ook nog zo iets als gebruiksgemak eh.
                  Mocht het nu een stokoude wagen zijn die je niet zinnens bent om nog lang te houden, maar in het andere geval zou ik toch een nieuwe sleutel kopen hoor.

                  Ps. Ook bij al mijn wagens steeds 2 remotes gehad hoor.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

                    Wel ik zal eerst eens testen als het sleutelgedeelte die in de remote zit, ook werkt zonder de remote met chip in erbij.
                    Dus gewoon enkel de sleutel aan een sleutelbos, ben niet zeker als dit zal werken met al die beveiligingen.

                    Is een beetje uit principe dat ik €125 overdreven duur vind en geen nieuwe remote meer wil voor mijn 13j oude diesel, een remote voor een camera kost nog geen €20 :-D

                    Ik heb dus 2 remotes die stuk zijn en 1 manuele (ooit eens die geprobeerd en kreeg een anti-diefstal error en kon niet meer weg, ondanks een originele manuele sleutel!)
                    Zit één of andere registratie in de boordcomputer als er teveel verschillende sleutels gebruikt worden dat dit geactiveerd wordt, wel belachelijk bij een originele sleutel dan nog...
                    Last edited by KevinVdd; 8 juni 2021, 23:33.

                    Comment


                    • #11
                      Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                      Ik heb dus 2 remotes die stuk zijn en 1 manuele (ooit eens die geprobeerd en kreeg een anti-diefstal error en kon niet meer weg, ondanks een originele manuele sleutel!)
                      Zit één of andere registratie in de boordcomputer als er teveel verschillende sleutels gebruikt worden dat dit geactiveerd wordt, wel belachelijk bij een originele sleutel dan nog...
                      Dat is gewoon omdat in de remote een chip zit die het anti-diefstalsysteem uitschakelt.
                      Een sleutel zonder chip dient dan in principe enkel om de auto te kunnen openen of sluiten.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
                        Is een beetje uit principe dat ik €125 overdreven duur vind en geen nieuwe remote meer wil voor mijn 13j oude diesel, een remote voor een camera kost nog geen €20 :-D
                        Sta jij ook telkens te huilen als je voor 60€ gaat tanken, of rij je met rode diesel ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Sta jij ook telkens te huilen als je voor 60€ gaat tanken, of rij je met rode diesel ?
                          Sinds wanneer zijn de prijzen van brandstoffen gekoppeld aan de prijzen van auto-onderdelen?
                          Die twee dingen hebben toch NIETS met elkaar te maken? Iedereen kan er anders over denken....

                          Comment


                          • #14
                            Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
                            Sinds wanneer zijn de prijzen van brandstoffen gekoppeld aan de prijzen van auto-onderdelen?
                            Die twee dingen hebben toch NIETS met elkaar te maken? Iedereen kan er anders over denken....
                            Ik denk dat men eerder de kostprijs moet bekijken … paar ritjes minder doen en de sleutel is betaald.
                            Een remote van een camera zoals TS aankaartte heeft anders ook niets met een auto te maken. [emoji848]
                            Dan kan men even goed schrijven dat banden voor een auto honderden euro’s kosten daar waar een band voor een kruiwagen maar enkele Euro’s kosten. [emoji23]
                            Trouwens kan men die sleutels ook elders laten vinden, bedrijven genoeg die dat kunnen leveren … al zou ik persoonlijk liever bij de juiste garage gaan.
                            Het enige dat ik me steeds afvraag … als men met een voertuig op alles gaat besparen, hoe goed is dit dan onderhouden om veilig de baan op te gaan?
                            Uiteraard ieder zijn budget, maar uit allerhande topics kan men toch opmaken dat er door sommigen op veel meer bespaard wordt wat dan mogelijks nog een grote impact heeft op verkeersveiligheid. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Automatische autosleutel werkt nog half : chip moet in de buurt blijven zeker ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ik denk dat men eerder de kostprijs moet bekijken … paar ritjes minder doen en de sleutel is betaald.
                              Een remote van een camera zoals TS aankaartte heeft anders ook niets met een auto te maken. [emoji848]
                              Dan kan men even goed schrijven dat banden voor een auto honderden euro’s kosten daar waar een band voor een kruiwagen maar enkele Euro’s kosten. [emoji23]
                              Trouwens kan men die sleutels ook elders laten vinden, bedrijven genoeg die dat kunnen leveren … al zou ik persoonlijk liever bij de juiste garage gaan.
                              Het enige dat ik me steeds afvraag … als men met een voertuig op alles gaat besparen, hoe goed is dit dan onderhouden om veilig de baan op te gaan?
                              Uiteraard ieder zijn budget, maar uit allerhande topics kan men toch opmaken dat er door sommigen op veel meer bespaard wordt wat dan mogelijks nog een grote impact heeft op verkeersveiligheid. [emoji6]
                              oei oei oei, sinds wanneer heeft de afstandsbediening van een sleutel een invloed op veiligheid? Appelen en peren .....
                              Een fabrikant vraagt dus inderdaad evenveel voor een sleutel als voor een band. Dat is de kern van de zaak, en daar loopt het mis! Misschien wil TS wel eerder zijn geld besteden aan goed onderhoud en veiligheid, eerder dan aan een te dure sleutel ! Dan heeft hij 100% gelijk, in mijn ogen tenminste.

                              Comment

                              Working...
                              X