Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autokeuring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Autokeuring

    Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
    Mag ik je velgen met nieuwe banden even lenen? Ik moet naar de keuring.
    Daarna breng ik ze terug.
    Dat wordt veel gedaan, zelfs garages werken mee aan deze praktijken. [emoji848]

    En neen, ik leen mijn velgen niet … zie dat je een rode kaart krijgt voor iets anders, dan kan je ze niet terugbrengen. [emoji23]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Autokeuring

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ik acht het even belangrijk dat een fiets in orde is, vooral omdat ik bijna een omver gereden heb in het donker bij gietende regen en zonder licht en nul komma nul reflectoren.
      Nog nooit een rode kaart gehad bij de keuring en ik rijd al van mijn 18 in auto, ben er nu bijna 75.
      Ben ik helemaal met je eens.

      Comment


      • #18
        Re: Autokeuring

        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Maar een rode kaart voor een kapotte kentekenverlichting is er wel over, zeker als er maar 1 vd 2 defect is, daar is een waarschuwing genoeg voor.
        Voor ik vertrek naar de autokeuring controleer ik of alle lampjes branden (ook de lampjes van de kentekenverlichting), als er eentje niet werkt, dan vervang ik dat meteen.
        Normaalgezien heb ik voor elk autolampje dat er in mijn auto zit wel minstens één in huis.
        Tijdens de wintermaanden zie ik onderweg naar het werk geregeld auto's waarvan één koplamp defect is, die auto's zie ik dikwijls een paar weken later nog altijd rondrijden met dezelfde defecte koplamp.
        Als ik zie dat er een lampje stuk is in mijn eigen auto, dan wordt dat dezelfde dag nog vervangen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Autokeuring

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Zouden ze verdomme niet beter de fietsen controleren op lichten, reflectoren, remmen en bel?
          Dat ze beginnen met een rijbewijs en nummerplaat in te voeren voor fietsers. Ik zie er elke dag door het rode licht rijden. Hoe meer kinderen achterop of in de bak hoe erger ze zijn. En dan maar klagen over "conflictvrije lichten". Of in de verkeerde richting over fietspaden rijden. Of voorrrang van rechts niet respecteren. Kan nog wel even doorgaan....

          Nu die lichten... Hier in Asse was je altijd afgekeurd voor je lichten de eerste keer dat je ging. Dan reed ik gewoon een week rond en ging opnieuw en alles was in orde. Zo 4 jaar na elkaar. Maakte niet uit of je naar de garage ging of niet. Nu ga ik naar de keuring vlakbij het werk en daar is al die zever niet.

          Als een lamp stuk is vervang ik altijd alle 2 de lampen links EN rechts. Die zijn even oud en anders zit je met een verschil in sterkte en die tweede gaat toch binnenkort begeven. Alleen jammer dat ze het zo verdomd moeilijk maken om een lamp te vervangen tegenwoordig. Vroeger was dat 10 minuten werk, nu de halve auto demonteren.

          En met die LED achterlichten en zo gaan we ook nog pret beleven. Daar mag en aantal van die LEDs geen licht meer geven, maar eenmaal een bepaald percentage defect is moet dat vervangen worden. En dat is niet enkele euro zoals voor een gloeilampje maar dierct de hele armatuur voor enkele honderden euro. Gaat langer mee en beter voor het milieu... Ook uitgevonden door groene geitewollensokken idioten die niet weten waar ze het over hebben.

          Comment


          • #20
            Re: Autokeuring

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als ik zie dat er een lampje stuk is in mijn eigen auto, dan wordt dat dezelfde dag nog vervangen.
            Dan heb je geluk dat je eenvoudig te vervangen lampen hebt. [emoji6]
            Er zijn wel meer auto’s waar heel de koplamp er uit moet om een lamp te kunnen vervangen en bij sommige wagens moet daarvoor eerst de bumper-overtrek er af.
            Een mistlamp vervangen idem, bumper en/of wiel demonteren om er aan te kunnen is geen uitzondering meer.
            Met wat geluk kunnen ze er ook lang onder aan, maar thuis heb ik geen put of brug om onder de wagen te kunnen kruipen.
            Dat is dus naar de garage om een lampje te vervangen.
            Ne zijn er ondertussen meer en meer met LED, gelukkig gaat dat iets langer mee. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Autokeuring

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ne zijn er ondertussen meer en meer met LED, gelukkig gaat dat iets langer mee. [emoji6]
              Maar als daar iets aan komt, dan zal de rekening een heel stuk duurder worden dan voor een gloeilampje.
              Als een led koplamp stuk gaat dan zullen ze waarschijnlijk de hele koplampmodule vervangen, dan krijg je voor sommige wagens een rekening van meer dan 1000 euro gepresenteerd...
              De garagist zal die module niet uit elkaar halen om er een simpel onderdeeltje van een paar euro in te vervangen, waarschijnlijk zal het ook niet echt simpel zijn om die uit elkaar te halen en om die achteraf terug helemaal waterdicht te krijgen.
              Bij achterlichten zullen ze dan ook een hele module vervangen in plaats van een gloeilampje dat hoogstens een paar euro kost.
              Bij mijn Clio zaten er ledjes in het derde remlicht, dat heb ik ooit uit elkaar gehaald omdat het niet meer werkte.
              De lampjes van de andere remlichten heb ik nooit moeten vervangen, de led module was eerder stuk.
              Gelukkig was dat led remlicht nog simpel te repareren zonder kosten (slechte verbinding op de printplaat, ik heb met een draadje een brug moeten leggen op de print).
              Last edited by Black B@ndit; 1 september 2021, 22:17.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: Autokeuring

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ne zijn er ondertussen meer en meer met LED, gelukkig gaat dat iets langer mee. [emoji6]
                Dacht ik ook, mijn 180.000 km 5 jaar oude full led Bmw begint sinds een paar weken led gerelateerde fouten te geven, eerst stopte de spiegelpinker ermee (vervangen); sinds gisteren is er een van de "angel lights" (de typische ringen in de koplamp) stuk.. benieuwd wat dat zal worden, waarschijnlijk komplete unit vervangen... Gelukkig is het een leasewagen.
                Met gewone lampjes had ik er waarschijnlijk al wel enkele vervangen, maar de kost zal minimaal geweest zijn tegenover het vervangen van bijvoorbeeld 1x de koplampunit, en ik had niet telkens naar de dealer moeten rijden herstelling (2x per fout, eenmaal diagnose, dan nog de vervanging)

                Comment


                • #23
                  Re: Autokeuring

                  Beste allemaal,

                  Ik ben sinds heel recent trotse eigenaar van een oldie.

                  Helaas is er bij de verkoop wat misgegaan, (mijn schuld omdat ik me niet genoeg bevraagd/nagekeken heb en de verkoper was een hoog bejaarde man, die ook niet van alles op de hoogte was en vertrouwde op de garagist)

                  Ja ik heb al heel erg op mezelf gevloekt hoe stom ik ben geweest, maar hetzij nu zo.



                  Lang verhaal kort.

                  De verkoper vroeg aan de garagist om naar de keuring te gaan met de wagen omdat deze verkocht werd.

                  De garagist is naar de keuring gegaan, maar heeft deze volgens mij laten keuren als ‘gewone’ wagen en niet als wagen voor verkoop.

                  Geen idee of dit om een miscommunicatie gaat of niet.

                  De wagen was dit jaar in mei goedgekeurd tot mei 2024 en na de keuring opeens een rode kaart geldig tot 3/9/2022.

                  Resultaat: wij zijn thuis gekomen met een oldie zonder roze formulier waardoor ik deze nu niet kan inschrijven.



                  Weet iemand een manier waardoor ik dit roze formulier toch kan bemachtigen?

                  Kan ik zelf naar de keuring gaan voor verkoop? Of moet ik dit door een garage laten doen met garageplaten?

                  Weten jullie raad?

                  Please?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Autokeuring

                    Wat noem jij een oldie??Waarom is hij afgekeurd??
                    Bouwjaar??

                    Comment


                    • #25
                      Autokeuring

                      Eender wie kan met een wagen naar de keuring gaan zolang men maar alle papieren heeft.
                      Maar normaal moet men ook met de nummerplaat en verzekering gaan waarmee hij ingeschreven was.
                      Andere mogelijkheid is een garagist laten gaan, de auto moet toch in orde gezet worden indien afgekeurd.
                      Je kan ook de koop ongedaan maken want een particulier mag geen wagen verkopen zonder CarPass en dat krijgt men net via de keuring.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Autokeuring

                        Probleem van Fiat_500 is dat de garagist met een oldtimer (zo ingeschreven gezien ervoor de keuring tot 2024 liep) naar de keuring is geweest. Maar ipv een keuring voor verkoop heeft die klungel een keuring voor een "gewone" auto laten doen zodat die nu afgekeurd is want niet gekeurd volgens oldtimer noden.

                        De wagen was in orde als "oldtimer" maar is dat niet als "wagen volgens huidige normen".

                        Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat het keuringsstation dat niet gezien heeft. De nummerplaat, papieren en verzekering moeten toch duidelijk zijn...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Autokeuring

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Probleem van Fiat_500 is dat de garagist met een oldtimer (zo ingeschreven gezien ervoor de keuring tot 2024 liep) naar de keuring is geweest. Maar ipv een keuring voor verkoop heeft die klungel een keuring voor een "gewone" auto laten doen zodat die nu afgekeurd is want niet gekeurd volgens oldtimer noden.

                          De wagen was in orde als "oldtimer" maar is dat niet als "wagen volgens huidige normen".

                          Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat het keuringsstation dat niet gezien heeft. De nummerplaat, papieren en verzekering moeten toch duidelijk zijn...
                          Probleem is dat de wagen niet gekeurd werd voor “verkoop” en nu zonder CarPass en aanvraag tot inschrijving verkocht is.
                          De koper moet bij aankoop ook gemerkt hebben dat de CarPass en aanvraag tot inschrijving ontbrak.
                          Oplossing is dat de garagist de keuring opnieuw laat doen als oldtimer (indien effectief zo).
                          Zelfs als oldtimer moet die nog gekeurd worden voor “verkoop”.
                          PS: Een wagen van minder dan 6 jaar oud (wel geen oldtimer dan) krijgt ook een keuringsbewijs voor 2 jaar indien volledig in orde.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Autokeuring

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fiat_500 Bekijk bericht
                            Weet iemand een manier waardoor ik dit roze formulier toch kan bemachtigen?

                            Kan ik zelf naar de keuring gaan voor verkoop? Of moet ik dit door een garage laten doen met garageplaten?

                            Weten jullie raad?

                            Please?
                            Neem gewoon contact op met de keuring, die kunnen de info toch verschaffen?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Autokeuring

                              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                              Wat noem jij een oldie??Waarom is hij afgekeurd??
                              Bouwjaar??
                              Veel reactie komt er precies niet meer van iemand dat pas lid werd. [emoji848]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Autokeuring

                                Heel andere vraag:
                                Ik ga al jaren naar Stekene met mijn auto voor keuring. Gisteren het bekende groene kaartje in de bus. Groene kaart vorige keuring vervalt op 9 maart.
                                Ik ben nog nooit op afspraak langs geweest, dus, deze keer ga ik dat eens proberen. Tot mijn lichte verbijstering kan ik ten vroegste op 7 maart een afspraak maken. Dat is 2 dagen voor het vervallen van het keuringsbewijs van begin 2021.
                                Ik heb vrijwel nooit opmerkingen en zelfs nog nooit (voor zover ik me herinner) een rode kaart gekregen.
                                Wat nu als Murphy op bezoek komt en ik op 7 maart een rode kaart zou krijgen voor een inbreuk vlak voor de vervaldatum van mijn keuringsbewijs ?

                                Ik denk eraan om toch maar één dezer dagen braafjes te gaan aanschuiven zonder afspraak.
                                Last edited by nete; 7 februari 2023, 13:32.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X