Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

    Er zijn occasies genoeg te koop, op naar de volgende.

    Ik heb ook al een occasie gekocht onder de voorwaarde dat die blanco gekeurd werd. ik geef wel pas een voorschot als ik de papieren heb, of ik betaal volledig met bankcheque als ze de auto op mijn oprit zetten.

    Comment


    • #17
      Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

      Bedankt voor het meedenken iedereen. Ik stel dit op prijs.

      Veel bijzonder is die wagen niet hoor. Het gaat om een VW Polo.
      Ik heb contact gezocht met de verkoper via de website en die laat niets van zich horen. Dus ik weet ook niet wat zijn motivatie is om niet naar de keuring te willen gaan.

      Ik wou ergens inschikkelijk zijn en er zelf in zijn plaats mee naar de keuring gaan maar na wat nadenken zal daar idd een plaat aan moeten hangen. Het is mij een raden of de verkoper nog zijn platen er aan hangen heeft.
      Dus aan papieren geraken zal een probleem zijn. Ik vrees dat de verkoper nu wel verplicht is de wagen over te laten voor een lagere prijs aan een handelaar als hij geen platen meer heeft.

      Ondertussen kijk ik uit naar een andere wagen. Zoals gezegd, het aanbod is groot genoeg in de tweedehandsmarkt.

      Comment


      • #18
        Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Ik heb een vraagje...

        Mijn wagentje is aan vervanging toe en nu heb ik op autoscout een interessante aanbieding gevonden.

        Echter de wagen is NIET gekeurd voor verkoop door de verkoper.
        De verkoper is een particulier en wil om een of ander reden niet zelf naar de keuring stappen om de auto aan te bieden voor verkoop.
        De wagen heeft wel een groene keuring van vorig jaar die nog steeds geldig is zonder opmerkingen op.
        Verder zie ik ook niets verdacht aan de wagen (op de foto´s)

        Is het verstandig die wagen aan te kopen als particulier?

        Echter ook de vraag hoe ik dan zelf aan een formulier tot inschrijving kan komen?
        Wat is de procedure in dat geval?

        Zijn hier ervaringsdeskundigen in de zaal?
        Als de verkoper reeds een nieuwe/andere auto op zijn nummerplaat heeft ingeschreven, dan kan hij
        zijn vorige niet meer zelf laten keuren, dan moet dat via een garage gebeuren.

        En wil je een Carpass bekomen, dan kan dat enkel als die auto Belgische invoer is geweest,
        een bij bv. een Duits ingevoerde leasing wagen (zoals er veel zijn) zal dat niet lukken.
        Ik lees hier ook dat het om een VW Polo gaat, ook daar is het opletten, enkele jaren terug
        hebben ze er een serie gemaakt met ketting distributie waar zeer veel problemen mee zijn geweest.

        Comment


        • #19
          Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Als de verkoper reeds een nieuwe/andere auto op zijn nummerplaat heeft ingeschreven, dan kan hij zijn vorige niet meer zelf laten keuren, dan moet dat via een garage gebeuren.
          Dan moet de verkoper dat maar aan zijn garagist vragen, want het is in principe de taak van de verkoper om voor de keuring te zorgen.

          En het moet dan in principe ook de garagist zijn dat naar de keuring gaat want normaal mogen die geen garageplaten uitlenen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            En wil je een Carpass bekomen, dan kan dat enkel als die auto Belgische invoer is geweest,
            een bij bv. een Duits ingevoerde leasing wagen (zoals er veel zijn) zal dat niet lukken.
            Toch wel, carpass vanaf het moment van invoer in België; ik heb zelf mijn wagen uit NL ingevoerd, carpass begint vanaf dat moment, en vermeldt dat er geen historiek van km standen beschikbaar was voorheen.

            Comment


            • #21
              Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Dan moet de verkoper dat maar aan zijn garagist vragen, want het is in principe de taak van de verkoper om voor de keuring te zorgen.

              En het moet dan in principe ook de garagist zijn dat naar de keuring gaat want normaal mogen die geen garageplaten uitlenen.
              De verkoper kan perfect de auto aanbieden voor verkoopkeuring als de nummerplaat klopt met het inschrijvingsbewijs, wie zich daarmee aanbiedt (chauffeur) hebben ze niks mee te maken.
              Als hij op het moment van verkoop al een andere wagen heeft en een andere nummerplaat moet het idd met garageplaten gebeuren

              Comment


              • #22
                Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

                En garage platen zijn zonder probleem te huur op straat, voor elk keuringstation in het Brusselse

                Comment


                • #23
                  Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

                  Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                  En garage platen zijn zonder probleem te huur op straat, voor elk keuringstation in het Brusselse
                  Klopt, maar wettelijk verboden. [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

                    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                    Als hij op het moment van verkoop al een andere wagen heeft en een andere nummerplaat moet het idd met garageplaten gebeuren
                    Dat is inderdaad identiek hetzelfde als wat ik aanhaalde ... als hij de originele inschrijving al laten schrappen heeft, kan het niet anders.
                    En wie zich met die handelaarsplaat aanbiedt maakt wel uit, ze mogen die in principe niet uitlenen.

                    Dat is toch de quote die ik eerder maakte ... als de originele plaat niet meer kan?
                    Last edited by VerSeg; 12 april 2017, 11:53.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

                      Dergelijke risico's loop je alleen als je die unieke auto aan een unieke prijs wil kopen van iemand die niet echt gemotiveerd is om te verkopen.

                      Voor een VW Polo lijkt me dat onwaarschijnlijk.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Dergelijke risico's loop je alleen als je die unieke auto aan een unieke prijs wil kopen van iemand die niet echt gemotiveerd is om te verkopen.
                        Voor een VW Polo lijkt me dat onwaarschijnlijk.
                        Dan kan men dus ook evengoed de regels volgen en naar de keuring gaan voor verkoop ... nog voor je de nieuwe wagen gaat halen en de nummerplaat laat schrappen?

                        Zou men in een winkel iets kopen als de verkoper zegt "het is allemaal in orde, alles werkt prima, maar ik ga er geen factuur voor maken"?
                        Waarom zou men dan bij een tweedehands-aankoop dan alles moeten vertrouwen als de verkoper de enige verplichting die hij heeft niet wil nakomen?
                        Als die wagen nog deftig is en een restwaarde heeft, dan is de eventuele kost om dit te laten doen door de garage toch maar een kleine investering voor de verkoper?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

                          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                          Toch wel, carpass vanaf het moment van invoer in België; ik heb zelf mijn wagen uit NL ingevoerd, carpass begint vanaf dat moment, en vermeldt dat er geen historiek van km standen beschikbaar was voorheen.
                          Daar ben je vet mee, een Carpass zonder voorhistory.....

                          Comment


                          • #28
                            Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Daar ben je vet mee, een Carpass zonder voorhistory.....
                            Men mag er toch vanuit gaan dat als die wagen eerder ingevoerd werd en gebruikt, dat er wat historiek bijgekomen is?
                            Natuurlijk niet bij eerste aankoop na invoer.

                            Idem dan voor wie zelf een onderhoud doet ... dan is de enige historiek op die CarPass de technische controle na 4 jaar.
                            Daar ben je dan even vet mee. [emoji1]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

                              @ demeyereg: Ik heb daar iets horen over zeggen dat er idd veel problemen zijn met de modellen met een TSI motor in. Daar let ik dan wel op dat ik mij geen misere koop natuurlijk.

                              Los van deze vind ik dat Carpass in heel de EU ingevoerd zou moeten worden. In mijn zoektocht kom ik zeer veel wagens tegen met verdachte km standen. Als je dan wat navraag doet gaat het bijna altijd om importwagens. Een fenomeen dat je niet ziet bij belgische wagens. Dit laat mij vermoeden dat garagisten er nog steeds goed op los frauderen met de km standen.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Auto tweedehands kopen zonder keuring als particulier?

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Daar ben je vet mee, een Carpass zonder voorhistory.....
                                KM stand was zo hoog en prijs van de wagen zo laag dat het niet de moeite was om te frauderen. Ik wist natuurlijk wel waar ik aan begon, en ik kocht van iemand die ik ken.

                                Comment

                                Working...
                                X