Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto/hagelbescherming

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auto/hagelbescherming

    Zou dit iets goed zijn ?
    Ongeveer 350 Euro .
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Auto/hagelbescherming

    het zal wel werken, daar twijfel ik niet aan, maar ga jij elke dag buienradar in het oog houden en dan snel snel dat ding erop zetten? of standaard als je thuiskomt dat op je wagen plaatsen? of wacht je tot je uit je woning de donkere wolken ziet en dan de auto afdekken? Wat als je hem in brussel parkeert en er komt een hagelbui aan? het zijn allemaal vragen die ik me stel...

    kleinere carports via makro zijn er al vanaf 550 € dan ben je steeds gerust(er) natuurlijk kan je dat niet meenemen...

    Dus: waar moet het voor dienen? thuis? op verplaatsing?
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Auto/hagelbescherming

      Carport niet mogelijk, want rijhuis .
      Naar het weerbericht luisteren he, ben 2014 nog niet vergeten toen in gans mijn straat elke auto was beschadigd .
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Auto/hagelbescherming

        Één ‘grapjas’ met een zakmes en je investering is naar de knoppen. Het is het equivalent van noppen folie die iedereen wel eens met plezier kapot knijpt. Dit lijkt me werkbaar op private grond of in een erg rustige straat maar niet in een stadscentrum.
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: Auto/hagelbescherming

          Hoeveel krassen maak je dan al bij het plaatsen ervan?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Auto/hagelbescherming

            Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
            Één ‘grapjas’ met een zakmes en je investering is naar de knoppen. Het is het equivalent van noppen folie die iedereen wel eens met plezier kapot knijpt. Dit lijkt me werkbaar op private grond of in een erg rustige straat maar niet in een stadscentrum.
            Best mogelijk dat een laag noppenfolie al voldoende bescherming geeft tegen hagel.
            Dat is natuurlijk wel afhankelijk van het formaat van de hagelbollen, maar ik denk dat de kans dat er hier zo'n grote hagelbollen uit de lucht vallen toch heel klein is.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Auto/hagelbescherming

              Plus dat hagel vaak heel onverwacht komt.
              Ik vind het ook zeer omslachtig om te installeren....
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Auto/hagelbescherming

                Is onnodige kost, hoor het al,
                Bedankt
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Auto/hagelbescherming

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Best mogelijk dat een laag noppenfolie al voldoende bescherming geeft tegen hagel.
                  Dat is natuurlijk wel afhankelijk van het formaat van de hagelbollen, maar ik denk dat de kans dat er hier zo'n grote hagelbollen uit de lucht vallen toch heel klein is.
                  Grote hagelbollen: je auto veranderd hooguit gratis van model.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Auto/hagelbescherming

                    Zoals in 2014
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Auto/hagelbescherming

                      Ik denk dat je met eender welke bedekking die je over de auto trekt meer schade doet dan een eventuele hagelbui, tenzij je de auto op voorhand erg secuur wast en ervoor zorgt dat er geen stof/zand/etc ophangt. Bij een beetje zwaar onweer zou het me ook niet verbazen als het dekzeil ging vliegen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Auto/hagelbescherming

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Grote hagelbollen: je auto veranderd hooguit gratis van model.
                        Misschien wordt je auto dan sneller, of verbruikt die minder brandstof als die er uitziet als een golfbal: https://nl.wikipedia.org/wiki/Golfba...%20812%20stuks.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Auto/hagelbescherming

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Plus dat hagel vaak heel onverwacht komt.
                          Ik vind het ook zeer omslachtig om te installeren....
                          Ik zie iemand dit al doen terwijl die aan het rijden is ... op de snelweg snel even stoppen op de pechstrook om dit te monteren. [emoji23]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Auto/hagelbescherming

                            Ik denk dat een serieuze hagelbol daar nog door gaat. Je mag niet onderschatten hoeveel energie er in zo een vallende hagel zit.
                            Kijk maar eens welke builen dit kan maken. Enkele jaren geleden gezien dat die bollen los door terastafels boorde.
                            Maar ja, het zou wel ergens een beetje beschermen tegen het ergste. De builen zouden zeer waarschijnlijk niet zo diep zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Auto/hagelbescherming

                              In het dagelijkse leven zullen er na een zware hagelbui veel deukjes of deuken op de auto te zien zijn terwijl die hagelpyjama mooi opgeborgen in de koffer ligt.
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X