Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Audio vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Audio vraag

    Heb ooit zo'n chromecast stick geprobeerd (1ste generatie) en dat was een dikke tegenvaller. Gebruik sindsdien zo'n Minix mini "pc". Je hebt een beeldscherm nodig, dat wel.

    Comment


    • #17
      Re: Audio vraag

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      .... Kan ik dat bakske NAD MT2 daar ook ergens aanhangen om dan te streamen. .....
      Dat toestel is "nooit meer leverbaar". Klik.

      En wanneer ik dan op alternatieven klik dan krijg je de hele rits voorgeschoteld, van Chromecast tot toestellen die > 1.000 € kosten, en op sommige sites zelfs tot 9.500€ kosten...waarbij ik althans door de bomen het bos niet meer zie, allemaal onder de noemer "audio streamers" !!!???

      Comment


      • #18
        Re: Audio vraag

        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Jij hebt met die 356BEE vast ingangen genoeg voor zo’n NAD MT2. Je kan in principe elke ingang gebruiken behalve phono. De handleiding voor de NAD MT2 vind je gratis op het www. Ga daar eens lezen, dan zal je veel duidelijk worden. Btw, ik heb Spotify premium. Minder dan de prijs van een cd per maand...
        Naar de zaak gebeld waar ik mijn NAD heb gekocht en ze raden mij eerder dit aan. Is dat dan hetzelfde ?

        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Audio vraag

          Ik vermoed dat die hetzelfde doet, ja, en dan vind ik die Sonos veel te duur...
          Dat is ook de meest gelezen kritiek op Tweakersnet.

          Comment


          • #20
            Re: Audio vraag

            Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
            Dat toestel is "nooit meer leverbaar". Klik.

            En wanneer ik dan op alternatieven klik dan krijg je de hele rits voorgeschoteld, van Chromecast tot toestellen die > 1.000 € kosten, en op sommige sites zelfs tot 9.500€ kosten...waarbij ik althans door de bomen het bos niet meer zie, allemaal onder de noemer "audio streamers" !!!???
            Perfect leverbaar, o.a. bij hificorner.

            Comment


            • #21
              Re: Audio vraag

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Ik vermoed dat die hetzelfde doet, ja, en dan vind ik die Sonos veel te duur...
              Dat is ook de meest gelezen kritiek op Tweakersnet.
              Is het niet zo dat je met de Sonos ook nog andere Sonos luidsprekers in andere kamers gemakkelijker zal kunnen integreren in het netwerk of is dit hetzelfde, zijn die toestellen allemaal compatibel met andere merken?
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Audio vraag

                Dat zou kunnen Pol, dat zou ik ook eens aan je dealer vragen. De NAD MT2 kan dat dus in elk geval niet. Dat is gewoon een interface tussen je spotify, je wifi en je hifi-installatie.

                Comment


                • #23
                  Re: Audio vraag

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Ik vermoed dat die hetzelfde doet, ja, en dan vind ik die Sonos veel te duur...
                  Dat is ook de meest gelezen kritiek op Tweakersnet.
                  Tja. Da's te zien hoe je het bekijkt en of je 2de hands koopt. We hebben in de loop van 3 jaar verzameld: 2 connect:amp aangevuld met 1 play 5, en dan nog 3 play1. Dat zijn 6 toestellen, en ik denk dat ik niet meer dan 1.600 euro heb betaald... Da's veel en tegelijk niet veel voor toestellen die dankzij het gemak zeker 8 uur per dag spelen. Als ik dat vergelijk met de prijs van een vroegere gemiddelde "stereoinstallatie" dan valt dat eerder mee.
                  | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Audio vraag

                    Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
                    Tja. Da's te zien hoe je het bekijkt en of je 2de hands koopt. We hebben in de loop van 3 jaar verzameld: 2 connect:amp aangevuld met 1 play 5, en dan nog 3 play1. Dat zijn 6 toestellen, en ik denk dat ik niet meer dan 1.600 euro heb betaald... Da's veel en tegelijk niet veel voor toestellen die dankzij het gemak zeker 8 uur per dag spelen. Als ik dat vergelijk met de prijs van een vroegere gemiddelde "stereoinstallatie" dan valt dat eerder mee.
                    De muziekkwaliteit die uit die Sonos komt zal wel niet zo goed zijn als die uit een top stereoketen met degelijke boxen. Maar natuurlijk te zien voor wat en voor waar de andere Sonos'en moeten dienen.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Audio vraag

                      Ik vraag mij af of je met bijvoorbeeld zo'n Sonos connect systeem ook in de andere richting kan werken. Ik bedoel of je de muziek die je voortbrengt van een CD speler of een Tuner ook via die Sonos connect, aangesloten op je versterker, naar bijkomende Sonos luidsprekers in andere lokale kan brengen.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Audio vraag

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Ik vraag mij af of je met bijvoorbeeld zo'n Sonos connect systeem ook in de andere richting kan werken. Ik bedoel of je de muziek die je voortbrengt van een CD speler of een Tuner ook via die Sonos connect, aangesloten op je versterker, naar bijkomende Sonos luidsprekers in andere lokale kan brengen.
                        Ja, met de connect:amp kan dat.
                        De TV in de living hangt aan de connect:amp en die line-in kan ik naar gelijk welke andere Sonos sturen in huis.
                        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Audio vraag

                          Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
                          Ja, met de connect:amp kan dat.
                          De TV in de living hangt aan de connect:amp en die line-in kan ik naar gelijk welke andere Sonos sturen in huis.
                          Dus niet met de Connect om aan te sluiten aan een bestaande versterker.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Audio vraag

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Dus niet met de Connect om aan te sluiten aan een bestaande versterker.
                            Wel ik heb geen ervaring... maar de play 5, de connect en connect:amp hebben een line in, dus ik denk dat dit evengoed met een connect kan.
                            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Audio vraag

                              Dit is de achterkant van de Connect. Blijkbaar zou dat dan wel moeten gaan.

                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Audio vraag

                                Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                                Heb de beide Chomecast versies.
                                Chromecast Audio aan mijn (oude) Technics versterker werkt zonder problemen.
                                ..en na het verder lezen in dit topic heb ik contact genomen met de klantendienst van koudblauw. Die zeiden eerst dat dit met een Chromecast niet gaat lukken en raadden me de Sonos Connect of een bluetooth adapter aan. Sonos Connect zou voor Spotify echter enkel werken indien je een betalend abo hebt (Spotify Premium). Chromecast zou niet compatibel zijn met de Apple omgeving.
                                Dus geen Chromecast, geen SonosConnect (voorlopig geen plan om Spotify Premium abo te nemen).

                                In de winkel beweerde een verkoper dan weer dat het met Chromecast wel moet gaan mits gebruik van Google Home app (op te halen uit Apple App Store). hmmm..

                                Eens de Apple winkel in Gent binnengelopen. De verkoper die ik te pakken kreeg doet het zo: receiver met Airplay (Denon AVR 1300W) en gebruik vd Spotify connect app.

                                Maar dan moet ik toch een deel van mijn oude hifi weggooien denk ik.....Dus toch maar de Logitech BT adapter gekocht.

                                Eénmaal aangesloten bleek dat echter niet te werken. Heb getest aan te sluiten op "input" aansluitingen : AUX/CD, PHONO, TAPE PLAY...het enige wat ik te horen kreeg uit mijn boxen was continue brom.
                                Ik had de adapter aangezet zoals op de instructie, gebruikte mijn iPad, die herkende de bluetooth adapter, en wou Spotify muziek streamen. Gebrom uit de boxen. Grrrr....

                                Nu vertelt mij iemand hetvolgende: "dat de versterker bromt heeft te maken dat de receiver en de voeding van de blue tooth geen gemeenschappelijke aarding hebben. Hierdoor komt er een 50herz signaal van de bluetoothvoeding via de data kabel in de input van de versterker" ..
                                ...helemaal Latijn voor mij.

                                Comment

                                Working...
                                X