Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Het is allemaal niet meer zoals vroeger, Theo.....
    Nu, ik keek Wel graag naar de Kampioenen - behalve de laatste reeksen, ie waren inspiratieloos - maar trop is natuurlijk te veel.


    Ik ben nu al de afleveringen van "Are you being serverd?" aan het herbekijken.
    Ik dacht dat van de hele crew nog alleen maar captain Peacock and mister Rumnold nog in leven zijn. Maar de reeks op zich is onsterfelijk goed. Echte Britse humor die fijnzinnig de klassenmaatschappij er door haalt.

    Dus geen Kampioenen voor mij, maar af een toe een ABS van op de media-player.

    Ah, nog een gouwe ouwe: de avonturen van Don Camillo.
    Don Camillo was gisteren nog op tv
    En ja en jammer, de typische acteurs van Jimmy Perry en David Croft zijn aan het
    uitdunnen. Clive Dunn leeft nog, ergens in Portugal.
    Peacock en Rumbold kan je nog zien in Last of the Summer Wine.

    Vind het fijn als ik af en toe een gastrol zie van die "goeie oude" in Lewis of
    Midsomer Murders of Daziel en Pascoe.
    (bijv. Paul Shane, Julia Deakin, Christopher Timothy of Robert Hardy)

    FC vond ik nog goed met Jaak erbij

    Gaston en Leo vind ik zelfs goed.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

      TV kijken? wie kijkt er nu begot TV tijdens de zomer? buiten moet je zijn, volop vertoeven in open lucht en genieten van dit prachtige weertje...

      maar laat aub de VRT geen reclame uitzenden, ik heb een hekel aan commerciële zenders waar ze 20 minuten durende reclameblokken tijdens een programma van een uur om het kwartier uitzenden.

      en nu hop, ik spring mijn fiets op en ga een ferme tour rijden zie...
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • #18
        Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        TV kijken? wie kijkt er nu begot TV tijdens de zomer? buiten moet je zijn, volop vertoeven in open lucht en genieten van dit prachtige weertje...

        maar laat aub de VRT geen reclame uitzenden, ik heb een hekel aan commerciële zenders waar ze 20 minuten durende reclameblokken tijdens een programma van een uur om het kwartier uitzenden.

        en nu hop, ik spring mijn fiets op en ga een ferme tour rijden zie...
        Als je niet tegen de warmte kunt is het verhaal anders Kirsten.
        En op een terras gaan zitten tussen een massa volk, voel ik ook niks voor
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #19
          Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          TV kijken? wie kijkt er nu begot TV tijdens de zomer? buiten moet je zijn, volop vertoeven in open lucht en genieten van dit prachtige weertje...

          maar laat aub de VRT geen reclame uitzenden, ik heb een hekel aan commerciële zenders waar ze 20 minuten durende reclameblokken tijdens een programma van een uur om het kwartier uitzenden.

          en nu hop, ik spring mijn fiets op en ga een ferme tour rijden zie...
          Tv kijken zie ik zo goed als niet, enkel het nieuws.
          Maar buiten gaan is niet voor mij weg gelegd. Niet echt te warm, maar wel te veel zon. Ondanks het vele smeren knalrood in de schaduw en als ik pech heb sta ik vol "boebelen" van een zonneallergie. Komt vooral omdat er geen zon is geweest in het voorjaar en ik niet heb kunnen wennen aan het zonnetje, nu is het teveel ineens.

          Comment


          • #20
            Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

            Ach, ik ben ook zeer selectief geworden in het TV kijken:
            - Top Gear (eens goed lachen)
            - The Closer (eens goed lachen)
            - Nieuwsuur op NL (eens goed lachen... euh... sorry)
            - VRT nieuws
            - Nat Geographic & Discovery (Apocalyps, Seconds from disaster, aircrash investigation) ongeloofelijk goed

            Als ik dan kijk, dan kijk ik die programma's dan meestal zelfs nog niet uit.

            "Vroeger" waren NL1-3, ZDF, WDR en ARD de programma's waar naar gekeken werd.
            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

            Comment


            • #21
              Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

              Ik zie mezelf als in thuis ben steeds minder naar TV kijken. Gebeurt het toch dan is het meestal Eén en Canvas. Verder wil ik al eens naar 13th Street kijken, voor Law&Order (blijf ik nog steeds graag zien om 1 of andere gekke reden), Flashpoint or Rookie Blue.
              Herhalingen zijn ook op deze zender spijtig genoeg aan de orde maar ben niet veel thuis dus dat scheelt .
              Verder heb ik een ferme DVD en Bluray collectie en bekijk ik dan op mijn tempo een film of serie (momenteel Breaking Bad aan het zien , op de laptop weliswaar).
              Alles wat ruikt naar commerciële toestanden geeft me "boebels" waardoor ik het eigenlijk spijtig vind dat er niet meer mensen als een Jan Eelen series als Het Eiland of In De Gloria kunnen maken of Van Marc Uytterhoeven het schittende Alles Kan Beter.
              FC De Kampioenen heeft zijn tijd gehad en was prima 20 jaar geleden maar het mag gerust in de archieven belanden.
              De openbare omroep moet het steeds met minder budget stellen en dan komen de heren en vrouwen politici verklaren dat met de nodige creativieit en beperkter budget het nog perfect mogelijk is kwaliteit te geven wat dus de reinste onzin is en men ter plaatse neergebliksemt moeten worden om deze flagrante leugens te vertellen aan hun kiesvee.

              Comment


              • #22
                Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

                Juist, de VRT heeft een massa aan medewerkers .... EN heb je er dan daadwerkelijk zoveel nodig om steeds herhalingen te geven ? Of is dat 10 man om de tapes te halen, 10 man om de tapes te zoeken, 10 man om na te gaan waar de tapes zouden kunnen gelegd zijn, 10 man om de tapes te testen, 10 man om ze te programmeren, 10 man om ze te monteren, 10 man om de knopkes in te drukken, 10 man om de tapes terug te speoeln en uit de recorder te halen, 10 man ..
                't Is een beetje spotten, maar ja, er zijn toch andere en evengoede reeksen die ze gemaakt hebben en die helaas nooit heruitgezonden worden...
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #23
                  Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

                  Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                  Juist, de VRT heeft een massa aan medewerkers .... EN heb je er dan daadwerkelijk zoveel nodig om steeds herhalingen te geven ? Of is dat 10 man om de tapes te halen, 10 man om de tapes te zoeken, 10 man om na te gaan waar de tapes zouden kunnen gelegd zijn, 10 man om de tapes te testen, 10 man om ze te programmeren, 10 man om ze te monteren, 10 man om de knopkes in te drukken, 10 man om de tapes terug te speoeln en uit de recorder te halen, 10 man ..
                  't Is een beetje spotten, maar ja, er zijn toch andere en evengoede reeksen die ze gemaakt hebben en die helaas nooit heruitgezonden worden...
                  En per 10 man heb je een manager
                  Daar zou iets aan gedaan worden en kwam nog ter sprake voor de besparingsronde.
                  Er zouden er 20 verdwijnen.

                  Objectieve berichtgeving is nodig.
                  Of die nog bestaat weet ik echt niet.
                  Van oudsher is het nieuws, nu op één bijv., betrouwbaar en wordt goed gebracht.

                  Voor mij zou het nu interessant zijn om het aantal bezoekers te kennen die elke dag
                  of min. wekelijks het aanbod van de VRT online bekijken.
                  Vooral het aanbod dat met nieuws te maken heeft.
                  Is het de moeite, de centen, de mensen waard, die dit allemaal online zetten.
                  Alle media zitten op het internet
                  En die zijn overal bereikbaar.

                  We hebben ook geen enkel kritisch programma voor de consumenten.
                  Al onze buurlanden hebben zelfs meerdere.
                  Dus bijv. douche gel of shampo met polyquaternium 7 staat niet in mijn badkamer
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #24
                    Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Als je niet tegen de warmte kunt is het verhaal anders Kirsten.
                    En op een terras gaan zitten tussen een massa volk, voel ik ook niks voor
                    Nee hoor, voor mij hoeft zo'n overbevolkt terras ook niet, liever ergens rustig op een bankje in de natuur waar je kan genieten van het zicht en de dieren rondom u...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                    Tv kijken zie ik zo goed als niet, enkel het nieuws.
                    Maar buiten gaan is niet voor mij weg gelegd. Niet echt te warm, maar wel te veel zon. Ondanks het vele smeren knalrood in de schaduw en als ik pech heb sta ik vol "boebelen" van een zonneallergie. Komt vooral omdat er geen zon is geweest in het voorjaar en ik niet heb kunnen wennen aan het zonnetje, nu is het teveel ineens.
                    Sunblock (SPF 50+) smeren helpt ook niet? desnoods kan je toch onder een paraplu buiten genieten van het mooie en warme weer zonder rechtstreeks contact met het zonlicht te maken?
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

                      Ik weet niet waarom er geklaagd wordt.
                      Stel je het alternatief eens voor.
                      Stel je voor dat al die zenders allemaal effectief interessante programma's zouden uitzenden. Ge zoudt er op den duur zot van worden omdat ge niet alles kunt zien !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

                        Van mij mogen ze bezuinigen te beginnen met al die zenders die meerdere kanalen hebben en niets anders doen dan herhalingen uitzenden, hou dan 1 zender aan die goeie programs geeft.
                        Ik had het ook over vroeger toen we 4 posten hadden en inderdaad ik word ook al wat ouder maar toen keken de mensen uit naar bepaalde dagen om naar een aflevering of show te kijken en das lang geleden dat ik dat nog gedaan heb.
                        Of toch niet want vandaag is het opsporing verzocht op Nederland 1 en dat volg ik elke week, je verschiet er wel van hoeveel criminaliteit er in nederland is, bij ons zeker niet minder hoor alleen laten ze die hier in België hun gang gaan.
                        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                        Comment


                        • #27
                          Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

                          Ik vind het niet correct dat FC De Kampioenen opnieuw uitgezonden worden (of is het wordt, want FC De Kampioenen is een programma en dat is enkelvoud, de kampioenen daarentegen is meervoud, of moet het zijn “de kampioenen zijn meervoud” – ik ga daar toch eens moeten over bellen met taaltelefoon).
                          Zoveel drankmisbruik, de doelman (keeper is Engels en dat moet je vermijden want onze taal is mooi en rijk genoeg om geen woorden uit andere talen te moeten aanwenden) drinkt veel meer dan voor een mens goed kan zijn.
                          En er wordt ook gerookt, dat is toch geen voorbeeld voor onze jeugd!
                          De taal laat ook te wensen over, en het gaat meestal over seksueel getinte onderwerpen wat je ook terugziet in de kleren die mevrouw Carmen draagt.
                          Die jeugd gaat op termijn nog denken dat er zonder drank, sigaretten en vulgariteiten geen plezier kan gemaakt worden (je ziet dat ik bewust niet “cool” en “fun” gebruik want dat zijn weerom woorden die we uit een andere taal halen en die in deze context geen meerwaarde hebben – context is wel een vreemd woord maar toch genoeg bekend en ik vind het wel beter dan wat we in het Nederlands gebruiken, je ziet dat ik niet altijd chauvinistisch ben wat alweer een uit een andere taal afkomstige uitdrukking is).
                          Het enige lichtpunt is Markske want die drinkt altijd chocomelk en dat is gemaakt met melk en dat is goed voor elk.
                          Ik vermoed ook dat de Rode Duivels te veel naar FC De Kampioenen kijken, ze apen precies de speelstijl na, alleen de kleuren zijn nog niet dezelfde. Zelfs Georges Leekens, alias (uit het Latijn, ik ken mijn klassieke talen!) Mac The Knife (dat is Engels maar dat mag omdat ik “Mak Het Mes” eigenlijk geen goede artiestennaam vind – bij Club Brugge had je vroeger ook Lotte en ik vraag me af wie die naam uitgevonden heeft, het is op zich een lekkere vis maar wel een beetje te duur voor wat het is. Maar we wijken af) doet mee aan de vleeshandel (ik vind het ook raar dat meneer Boma, de voorzitter, nog altijd niet aangeklaagd is door het ministerie van volksgezondheid maar nu hij met mevrouw Goedele De Kock samen is, is zijn kledij wel veel verbeterd maar dat heeft niets met zijn produkten te maken). Een contract is niks meer waard, iedereen gaat voor het geld en de arme Duivels blijven verweesd achter en je kon het zo zien tegen Montenegro dat ze er niet met hun gedachten bij waren. Die Montenegrijnen (Montenegro betekent Zwarte Bergen, vandaar dat die mannen met witte truitjes speelden want met zwarte uitrusting zou je ze in hun eigen land niet zien lopen) deden hun best om niet te winnen en dat is uiteindelijk ook gelukt maar het was niet gemakkelijk.
                          Ik stop hier maar mijn betoog, ik hoop dat de afgevaardigd (niet gedelegeerd want dat is uit het Frans afkomstig en betekent evenzeer dat ze door Minister Ingrid Lieten aangeduid werd) bestuurder mevrouw Sandra De Preter (die ik enorm bewonder want ze verdient nu zoveel dat ze zich een modern kapsel kan veroorloven maar omdat het besparingen zijn doet ze dat waarschijnlijk niet, kwestie van de mensen die minder verdienen niet voor de borst te stoten, ik heb het nu wel over de spreekwoordelijke borst want mevrouw De Preter beschikt in dit verband ook over letterlijke troeven) dit leest en ervoor kiest om De Collega’s te programmeren in plaats van FC De Kampioenen.
                          Ik hoop ook dat mijn schrijfstijl een beetje begrijpbaar is want anders moet ik het misschien eens per sms (uit het Engels afkomstige afkorting voor short message service wat eigenlijk korte-berichten-dienst betekent en dus zou moeten afgekort worden tot kbd, ik zal dat eens doorsturen aan de mensen die de Grote Van Dale samenstellen) proberen. Maar dan moet ik hulp vragen van mijn kinderen.
                          Hoogachtend.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

                            Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
                            Ik weet niet waarom er geklaagd wordt.
                            Stel je het alternatief eens voor.
                            Stel je voor dat al die zenders allemaal effectief interessante programma's zouden uitzenden. Ge zoudt er op den duur zot van worden omdat ge niet alles kunt zien !
                            Goed gezien.
                            Mijn vorige buurman was een werknemer van Philips Hasselt.
                            Elk type videorecorder van Philips heeft die in huis...
                            Die zou niets missen
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Sunblock (PF 50+) smeren helpt ook niet? desnoods kan je toch onder een paraplu buiten genieten van het mooie en warme weer zonder rechtstreeks contact met het zonlicht te maken?
                              Dat is wat ik meestal probeer te doen
                              Als het in het voorjaar zonnig is en ik kan stilletjes aan het weer wennen, dan valt het allemaal nog mee. Maar zo ineens volle zon terwijl 3 weken geleden nog een winterjas nodig was, dat is niet goed

                              Comment


                              • #30
                                Re: Arm VRT. Herhaling 1.245.254.687.984.153

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                                Dat is wat ik meestal probeer te doen
                                Als het in het voorjaar zonnig is en ik kan stilletjes aan het weer wennen, dan valt het allemaal nog mee. Maar zo ineens volle zon terwijl 3 weken geleden nog een winterjas nodig was, dat is niet goed
                                De dochter van een goede vriendin is op vakantie in Turkije en is snip verkouden.
                                Ik heb ze aangeraden om elke dag een liter raki te drinken, zo zal ze geen last
                                hebben van die verkoudheid
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X