Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aquarium liefhebbers hier ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aquarium liefhebbers hier ?

    Ik zag hier toevallig bij het zoeken naar een salontafel een "aquarium salontafel" passeren
    Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.


    Misschien wat kitcherig, anderen gaan dit dan weer uniek vinden (kost €1000 zag ik nieuw).
    Zou dit niet meteen kopen, maar dacht eraan dat ik ooit eens een aquarium zou willen testen.
    Dit zou wel mooi staan op m'n kast met led licht en rustgevend geluid van water en eens echt, geen fishtank screensaver of dergelijke

    Zou veel onderhoud vergen en maken dat ph waarde van het water goed blijft, misschien de reden waardoor velen dit beu geraken en verkopen.
    De visjes zijn ook niet goedkoop, in Tom & Co zag ik enkele duurdere mini haai-achtige, waarschijnlijk leven visjes niet zolang ook?

    Is er eigenlijk een website waar je zo al die visjes zou kunnen zien met prijzen ?
    Zijn er aquarium liefhebbers hier of mensen die het beu geraakt zijn ?

  • #2
    Re: Aquarium liefhebbers hier ?

    Voor de vissen moet dit IMHO erg stresserend zijn. Bepaalde vissoorten zijn erg gevoelig voor bruuske bewegingen en/of stoten tegen het aquarium en kunnen er zich aan verwonden of zelfs aan sterven.

    Zelf heb ik een jaar of twintig verschillende aquaria gehad(het laatste was een 160x80x60 bak malawimeer cichliden) , sinds we in onze nieuwbouw wonen echter geen plaats meer voorzien maar ik blijf het wel mooi vinden een "echt" aquarium.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: Aquarium liefhebbers hier ?

      Met de wetenschap van xtiental jaren aquarium houden, is het niet gemakkelijk om 1.2.3 advies te geven. Lees u eerst goed in, bespaar je leven mee ( vissen en planten) en geld. Ga je voor een gezelschap aquarium , dan horen nog alle vissen niet bij elkaar, aantal vissen ( totaal cm) liters water, ook de verhouding van vissen tegenover planten en het verslinden hiervan, hoe mooier de vis soms des te agressiever. Licht, welk soort, hoe lang branden automatisch aan uit enz. Waterhuishouden, niet alleen ph, maar hardheid, sulfaten ( vissen k*kken ) ook, en hoe planten hier een rol spelen. Indraaien van een aquarium ( een maand zonder vis) kan zonder maar dan heb je risico's allerhande. Algen, goede en slechte. Kweek van goede bacteriën die afval allerhande, dode vissen die je niet terugvind, rottend blad en voedsel, omzetten. Verversen van water, regenwater, kraanwater of mengen. Het evenwicht vinden is niet zo snel te vinden, technisch zijn er veel hulpmiddelen ( zoals in fotografie ). Hoever wil je gaan,en wil je een tijd genieten van je aquarium zal het toch vooral tijd en geld vergen. Dus eerst eens alles goed overlopen en inlezen.
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Aquarium liefhebbers hier ?

        In zo'n tafel kan je hooguit goudvissen houden en hopen dat die niet doodvallen van de stress ... Wij hebben gedurende 10-tallen jaren een aquarium gehad 100x60x80 in een rustige hoek van de living en dat stond op een eenvoudige gelaste frame 120 hoog of zoiets, je kon dus rustig zitten en vlak in het, rust gevende, aquarium kijken ...

        Comment


        • #5
          Re: Aquarium liefhebbers hier ?

          Ik heb ook tientallen jaren een aquarium gehad, ook begonnen met alles wat ik graag zag.
          Levendbarend bij ei leggende vissen uit alle tropische delen van de wereld.
          Om de zoveel tijd stierven mijn planten af en als dit dan gereld was had ik plots vissterfte.
          Op tijd en stond de waterwaarden gemeten, op regelmatige tijden de filter grotendeels gereinigd en om de zoveel tijd 1/3 van mijn water ververst.
          En dan hield ik ermee op en hield ik enkel nog vissen en planten uit het Amazone gebied.
          Totaal ander water (zwart water noemden we dat) en nog 3 soorten vissen in het aquarium, allemaal school visjes en hoogstens 12 van elke soort.
          Ook een ander filtersysteem met een veel krachtiger Eheim filter en bleef zoveel mogelijk met mijn poten uit die bak.
          Zou het bijna vergeten, een systeem laten maken voor de lampen en ook speciale lampen gekocht.
          Nu is het potvolkoffie een zeer dure hobby geworden, ik zou er niet meer aan beginnen want met € 1.000 kunt ge al niet veel meer uithalen om uw bak in te richten.

          Of begin een bak met enkel Guppy's, simpel visje, 1001 kleuren en simpel zelf te kweken.
          Maar je moet dat graag zien vissen die de ganse dag op elkaar zitten te jagen en de wijfjes trekken op niks.
          Platty's zijn mooier, ook rustiger, maar veel gevoeliger voor ziekten.
          En wat Hombre zegt klopt volledig, een vis moet je stil laten.
          En als je toch ermee moest beginnen, mijd lichtinval van buiten, algen allerhande en krijg die smeerlapperij maar kwijt.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Aquarium liefhebbers hier ?

            Vroeger ook veel plezier aan gehad, en ik sluit me volledig aan bij vorige commentaren: begin er niet meer aan!

            Comment


            • #7
              Aquarium liefhebbers hier ?

              Na ettelijke jaren ook gestopt.
              Er kruipt veel tijd en geld in, jaren gaat alles redelijk goed en op een paar dagen kan alles dood zijn.
              En een tafelmodel zoals aangehaald, daar is men niets mee, leuk om tonen aan bezoekers maar da’s ook al.
              Voor de vissen alvast niets goed.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Aquarium liefhebbers hier ?

                Hier hebben we toch nog de moed om door te gaan met deze mooie hobby. We hebben een combinatie van aquarium met vijver. Waterverversingen gebeuren in functie van de vijver. Lage waterstand = bijvullen vanuit het 2500L aquarium dat op zijn beurt het meest verse water krijgt.

                Als de volgende regeringen hun zin krijgen, zal het uiteraard snel afgelopen zijn met de pret. Water en elektriciteit zullen zo duur worden dat deze hobby een stille dood sterft

                Comment

                Working...
                X