Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple vs. pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Apple vs. pc

    En in welk opzicht is dit topic anders dan eender welk ordinair doordeweeks apple vs pc topic?

    Je zag het van mijlenver aankomen natuurlijk, dit soort topics zijn gewoon zinloos, me dunkt.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #62
      Re: Apple vs. pc

      Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
      constant 850w verbruiken of een voeding van 850w; is een groot verschil...
      Waar kom jij in godsnaam aan 850w ?

      Een moderne cpu zit max aan 130W , gpu ook max. 130W
      ssd harde schijf: max 30w ?
      850watt is full gebruik, net zoals de 375 watt van de apple en een cpu 130 watt kan zijn, een gpu 130 watt LOL => HD6870 kijk hier eens bij full gebruik en dat in SLI dan zit je al aan 300 watt full gebruik.Ik heb nergens de specs geschreven maar deze kaart zit er wel bij in SLI ... Als je alles in laag kwaliteit neemt ja ok dan kom je idd aan JOUW cijfers.

      Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Zoveel fouten.
      Hoe vergelijk jij met een pc scherm? Er zijn 1001 pc schermen, is de mac beter dan allemaal? Kom dan is naar mijn eizo kijken
      Er zijn ook al pc's waar al de hardware in het scherm zit.
      een eizo ... van 27" ... kijk eens goed naar de prijs kannik geloven dat je daar goeie beelden op krijgt, maar je betaald er ook weer voor he kerel. Wij gebruiken die beelden ook om RX beelden te analyseren, en dat is niet voor niets, maar elk scherm die wij hebben kost over de 3000€ stuk ... Betalen is kwaliteit krijgen. Geef nu eens de prijs van jouw eizo scherm en hoe groot is deze
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #63
        Re: Apple vs. pc

        Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
        En in welk opzicht is dit topic anders dan eender welk ordinair doordeweeks apple vs pc topic?

        Je zag het van mijlenver aankomen natuurlijk, dit soort topics zijn gewoon zinloos, me dunkt.
        idd tbegint serieus zinloos te worden door 2 apen hier. Je geeft een beetje advies, en hiervoor dient dit forum ook, en dan heb je natuurlijk aanhangers die er een stokje voor steken en weer miserie zoeken. Wel spijtig.
        Btw dirk, er zit niet enkel een cpu en gpu in je pc je hebt nog ander materiaal ook, je moederbord verbruikt ook. 2 GPU's, 1 cpu, he harde schijven etc achja theeft geen zin, ik hoop alleen dat de TS nu al een beslissing heeft kunnen nemen. of hij pc neemt of apple maakt toch niks uit als het hem maar aanstaat en naar zijn zinnen draait.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #64
          Re: Apple vs. pc

          heb nog een windows pc staan met win7 erop, harde schijf groot genoeg en genoeg ram geheugen . En toch heb ik me een Imac 27" aangeschaft, heb ook nog een laptop met win7 erop , als die stuk is zal het zeker en vast een macbook worden , apple is de max .. nooit meer vastlopers , geen virussen, geen spam of toch heel heel weinig, is stabiel en grafisch enorm goed en zeker voor het bewerken van fotos ... dus niet twijfelen , gewoon kopen dien mac ..... suc6
          [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

          Comment


          • #65
            Re: Apple vs. pc

            Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            idd tbegint serieus zinloos te worden door 2 apen hier. Je geeft een beetje advies, en hiervoor dient dit forum ook, en dan heb je natuurlijk aanhangers die er een stokje voor steken en weer miserie zoeken. Wel spijtig.
            Btw dirk, er zit niet enkel een cpu en gpu in je pc je hebt nog ander materiaal ook, je moederbord verbruikt ook. 2 GPU's, 1 cpu, he harde schijven etc achja theeft geen zin, ik hoop alleen dat de TS nu al een beslissing heeft kunnen nemen. of hij pc neemt of apple maakt toch niks uit als het hem maar aanstaat en naar zijn zinnen draait.
            Klop !! Daarmee de afronding naar boven toe... ik reageerde op 850 watt, dat is toch wel overdreven. De apple zou voor de helf zuiniger zijn.... jammer van je reactie.

            Opgenomen vermogen zegt niets over kwaliteit... wel iets over de warmteafgift en prestaties per watt... Ik heb liever een snel en koel systeem wat zij bij apple ook nastreven ! (zonder extra koeling !)
            Voor fotobewerking een sli opstelling ?
            Je neemt de samenstelling van je pc/apple veel te persoonlijk... ik heb je persoonlijk niet aangevallen !!!
            nb: Alleen het verbruik van het moederbord en het geheugen had ik niet opgezocht... en ter compensatie naar boven afgerond.

            Ik ben niet voor of tegen, ik zou zowel met windows als mac kunnen leven !
            Alleen met de argumetne heb ik het moeilijk:
            Een pc is een lompe bak.
            een pc is niet stil
            een pc is trager

            Het gaat hem over de echte verschillen: opbouw van het besturingssyteem en de bijhorende software !
            (Hardwarematig groeien ze naar elkaar toe de laatste tijd...)
            En die discutie zal je hier zelden zien...

            nb: Ik heb al jaren geen anti-virus, heb geen vastlopers. (Ben in dos begonnen, windows 3.1, van xp naar 7 gegaan en ik moet bekennen er is veel veranderd...allemaal op gebruikersniveau)

            Hardwarematig ben ik voor pc, omdat je creatiever kan samenstellen. (Voeding versleten, die vervang je toch gewoon...ea.)
            Softwarematig zou ik wel eens een apple willen proberen, heb er slechts 30 min. mee gewerkt... en ja ik vond het impressive... ook omdat het de 27" versie was. En ik slecht 19" gewoon ben. (Produktervaring is voor iedereen anders !! ) Zet mij achter een grote eizo en ik had minstens hetzelfde gevoel.

            De debatten zouden moeten gaan om microsoft versus apple.... en ja microsoft is heel dominant... maar ik denk dat apple zichzelf ook beschermt...
            En de ondersteuning van de randapparatuur !!!
            nb2: Wat mij ook reeds is opgevallen, apple gebruikers zijn meestal zelfstandigen... en dat geeft rekenkundig wel een voordeel... ook de 2dehandswaarde ligt iets hoger bij apple...
            In een perfecte wereld heeft iedereen een imac of mac pro, macbook pro, iphone en ipad en een itouch. Geven ze korting als je alles koopt ?

            Het mooiste compliment dat je apple kan geven; zelf een pc samenstellen naar de normen van apple. Maar dan net iets goedkoper. En na lang zoeken kan je design-
            matig wel iets mooi samenstellen. Maak er een dual boot van, en je bent vertrokken.

            Wanneer je pc hoort, volg microsoft en volgt office...
            Wanneer apple valt, foto-audio-video bewerking... met de mogelijkheid om office (mac) te draaien...

            De laatste 2 zinnen zijn vaststellingen... Het gaat hem trouwens alleen nog over het gebruikersgemak. (softwarematig) en ondersteuning van de randapparatuur.
            Last edited by Dirk007; 17 december 2010, 08:23.

            Comment


            • #66
              Re: Apple vs. pc

              Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht

              Daar moet je dan nog een hele reeks adaptors bijkopen om alles te kunnen aansluiten wat niet van apple is.
              Voor je stellingen verkondigd zou het nuttig kunnen zijn een en ander te verifiëren.
              Tenzij je een vraagteken vergeten bent is bovenstaand citaat ronduit Bullsh....
              voor de rest is heel je uiteenzetting gewoon een opsomming van de vooroordelen.

              Comment


              • #67
                Re: Apple vs. pc

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                ...
                Daar moet je dan nog een hele reeks adaptors bijkopen om alles te kunnen aansluiten wat niet van apple is...
                Geef 'ns een voorbeeld aub. Ik heb b.v. enkele externe harde schijven van LaCie (= niet van Apple); sluiten zowel via firewire 400, firewire 800 als USB op mijn iMac aan. Mijn Canon printer (iP4500): USB. Mijn Canon scanner (CanoScan LIDE): USB.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #68
                  Re: Apple vs. pc

                  In mijn zoektocht naar een mogelijke overstap ben ik dit tegengekomen:
                  Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter
                  Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter
                  Vliegtuigadapter
                  Ethernet-adapter

                  ipad:
                  Apple iPad Camera Connection Kit.
                  iPad-dockconnector-naar-VGA-adapter
                  Wegens geen usb aansluiting, zal opgelost worden met de ipad 2...
                  AppleCare Protection Plan (omdat ze maar 1 jaar garantie geven, verwachten ze dat je de rest maar bijkoopt)

                  Ik heb tot 5 jaar garantie op mijn los aangekochte onderdelen... (waaronder het scherm)

                  Het is allemaal niet onoverkomelijk, maar het dikt het totale plaatje wel aan. (bij een samengestelde pc zitten dan weer teveel connectoren en mogelijke aansluitstukken, maar ik heb er liever te veel dan te moeten bijkopen)
                  nb: Zo zijn er mensen dat een apple scherm op hun pc wensen aan te sluiten... (laatste versie 27") maar dit om een of andere rede niet kunnen; :-)
                  Last edited by Dirk007; 16 december 2010, 13:52.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Apple vs. pc

                    Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                    Voor je stellingen verkondigd zou het nuttig kunnen zijn een en ander te verifiëren.
                    Tenzij je een vraagteken vergeten bent is bovenstaand citaat ronduit Bullsh....
                    voor de rest is heel je uiteenzetting gewoon een opsomming van de vooroordelen.
                    Vooroordelen tov zowel pc als apple... als je goed leest...
                    Ik zie je bijdrage niet als nuttig...
                    Heb je alles wel gelezen of lees je wat je wil lezen ?

                    Heb je mijn standpunt wel begrepen ?
                    Dat het verschil tussen apple en pc niet meer hardwarematig is.
                    Maar vooral softwarematig en design, en ondersteuning vanuit de fabrikant.
                    Citeer 1 vooroordeel dat ik geuit heb tov. apple ? (behalve de connectoren)

                    Geef toe dat je het woord bullschit gewoon eens wil gebruiken om krachtig uit de hoek te komen. En mensen op stang te jagen
                    Last edited by Dirk007; 16 december 2010, 13:52.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Apple vs. pc

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                      Daar moet je dan nog een hele reeks adaptors bijkopen om alles te kunnen aansluiten wat niet van apple is.
                      Tiens, werk al 4 jaar met een apple, maar heb nog nooit een adapter moeten gebruiken... En ik heb redelijk wat randaparatuur.... toch raar he ...
                      Mijn blog

                      Comment


                      • #71
                        Re: Apple vs. pc

                        Oorspronkelijk geplaatst door sorrow Bekijk bericht
                        Tiens, werk al 4 jaar met een apple, maar heb nog nooit een adapter moeten gebruiken... En ik heb redelijk wat randaparatuur.... toch raar he ...
                        Ok je hebt gelijk. Ik zal de enige zijn, die zijn extern (niet apple) scherm op zijn laptop wil aansluiten.
                        Of een ethernetaansluiting op je macbook air... omdat ze ervanuitgaan dat je overal draadloos kan gaan...
                        Voor de rest geef ik je gelijk ! Ik val niet dood op mijn uitspraak hoor...
                        Last edited by Dirk007; 16 december 2010, 13:50.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Apple vs. pc

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                          Vooroordelen tov zowel pc als apple... als je goed leest...
                          Ik zie je bijdrage niet als nuttig...
                          Heb je alles wel gelezen of lees je wat je wil lezen ?

                          Heb je mijn standpunt wel begrepen ?
                          Dat het verschil tussen apple en pc niet meer hardwarematig is.
                          Maar vooral softwarematig en design, en ondersteuning vanuit de fabrikant.
                          Citeer 1 vooroordeel dat ik geuit heb tov. apple ? (behalve de connectoren)

                          Geef toe dat je het woord bullschit gewoon eens wil gebruiken om krachtig uit de hoek te komen. En mensen op stang te jagen
                          lees er je eigen bijdrages eens op na.
                          Je blijft ook dingen dooreenklutsen en opsommen die nergens op slaan.
                          je opmerking over garantie, denk je echt dat apple boven de wet staat en dat de andere brave kindjes zijn?
                          Al eens goed de verschillende aanbiedingen gelezen van de pcboeren en hun uitbreidbare garanties?
                          Waarom staat er in je lijstje adaptors deze van de ipad?
                          Bij mijn weten is de ipad nog steeds geen computer maar een handheld divice.
                          Trouwens ik denk dat ik beroepsmatig meer andere schermen en projecoren gebruik dan jij en ik merk bij mijn collega's die met pc werken meer problemen met adaptors en aansluitingen dan dat ik heb.
                          Je zet op je lijstje een specifieke adaptor voor een heel typisch toestel nml de netwerkadaptor voor de air, zullen we eens alle pc modellen onder de loupe nemen,...

                          het gebruik van het woord bullsh... is hier heel doelbewust omdat ik telkens weer dingen zie verschijnen, zogenaamd doordachte vragen objectief gesteld die rammelen langs alle kanten en die enkel bewijzen dat vraagsteller niet de moeite neemt om zijn stellingen te controleren of ook maar even na te kijken of ze min of meer realistisch zijn.
                          Er is meer dan genoeg info heel makkelijk toegankelijk. Al eens over google gehoord?

                          Comment


                          • #73
                            Re: Apple vs. pc

                            Geef jij dan je mening eens over het verschil tussen apple en pc.
                            Kort en bondig.
                            Ik zal de problemen met de eventuele aansluitmogelijkheden beperken tot het scherm... Nu goed ?
                            Met een mac pro valt dit ws. al weg.
                            Als google je enige bron is, wens ik je veel succes...

                            Comment


                            • #74
                              Re: Apple vs. pc

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                              AppleCare Protection Plan (omdat ze maar 1 jaar garantie geven, verwachten ze dat je de rest maar bijkoopt)
                              Klopt niet echt meer. Apple geeft inderdaad maar 1 jaar maar bij Switchshops geven ze aan particulieren 2 jaar garantie
                              http://www.switch.be/onzevoordelen.php?lang=NL

                              Naar ik vernomen heb zouden ze bij Mediamarkt ook 2 jaar geven, inclusief zelfstandigen.

                              Er zijn misschien nog wel andere winkels die soortgelijks doen.
                              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                              Comment


                              • #75
                                Re: Apple vs. pc

                                Ik wil hier niet te veel herrie schoppen, maar wil toch even kwijt wat mij eerder deze week overkwam.

                                Ik was gevraagd in een school voor een shoot van een examen visagie, en had 2 kaartjes CF, 2 en 4 GB gebruikt. (5D mkii body)

                                De leerkracht zegt, oei, hoe ga ik die op mijn apple zetten, want ik heb geen CF slot.
                                Geen probleem, ik had zo een USB multi-ding bij, we sluiten dat aan, en één of andere apple applicatie (iPhoto) laadt direct het 4mb kaartje over. Aan het einde van de sessie vraagt dat ding "foto's bewaren - foto's wissen" op het kaartje. Ik zeg tegen de leerkracht al lachend : als je niet wil dat ik heel boos word, "niet wissen". OK, ze kiest de juiste optie.

                                Dan namen we het 2de kaartje, maar iPhoto reageert niet. Zegt de leerkracht, "ik zal een nieuwe sessie beginnen", geen reactie, alle foto's blijken weg te zijn... Nog eens met het eerste kaartje geprobeerd, ook alle foto's verdwenen.

                                Terug thuis op mijn windows PC, kon ik zien dat op beide kaartjes alles gewist was, zonder verwittiging, en alles stond in .._trashes_..

                                Gelukkig was ik er vrij zeker van dat ik alles zou kunnen recupereren via een recovery programma, wat dan ook gebeurde.

                                Moraal: ik wil geen debat starten of Windows nu beter is of slechter dan apple, maar het gaat toch een hele tijd duren voor ik mijn CF kaartje rechtstreeks in een apple stop. Niet na een backup genomen te hebben. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit met windows meegemaakt dat hij iets wiste zonder bevestiging te vragen.

                                DPaul
                                DPaul - A.FIAP
                                D810, nikkors and other stuff

                                Comment

                                Working...
                                X