Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple ID wat is de zin?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Apple ID wat is de zin?

    Gaat om het volgende.
    Mijn schoonzoon vind verleden week een Iphone7 niet ver van de werf waar hij aan het werk is (regio Brugge)
    toestel zie er nieuw uit en hij brengt die mee, beveiligd en kan er dus niet in om eventueel de eigenaar te contacteren.
    Hij geeft deze aan mij om eens te zien of ik er niets in kan terug vinden.
    Lukt dus langs geen kanten.
    Ik ga er mee naar Lab9, die sluiten hem aan via speciale software.
    Antwoord: Sorry maar de telefoon is beveiligd via het geregistreerde Apple ID en daar
    kan je op geen enkele manier meer in, ook wij niet en ook Apple zelf niet.....

    Ben dan gaan zoeken op FB regio Brugge, en ik kom iemand tegen die op die dag haar telefoon verloren is,
    heb dat meisje gecontacteerd, en het was inderdaad haar telefoon, ze gaf een kloppende omschrijving
    en kon mij vertellen welke foto er op het beginscherm stond, vandaag is ze dus "gelukkig" haar telefoon komen ophalen
    op de werf bij mijn schoonzoon.

    Maar wat ik nu bedoel, kunnen die mannen bij Apple nu echt de koper van dat toestel niet achterhalen???
    Wat is dan de zin van een registratie op naam bij Apple zelf?

  • #2
    Apple ID wat is de zin?

    Daarom handig om bij ICE uw partner of zo in te geven, daar kan iedereen altijd aan. [emoji106]
    Ook Medische ID genoemd en daar Noodcontactpersonen.

    En neen ze doen bij Apple niets.
    Bedoeling van de Apple ID is net extra beveiligen van het toestel.
    Ze had wel kunnen zoeken naar de iPhone met “Zoek iPhone”.
    Last edited by VerSeg; 29 augustus 2019, 11:36.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Apple ID wat is de zin?

      inderdaad. Via noodoproep kan je aan je noodcontactpersonen.

      Comment


      • #4
        Re: Apple ID wat is de zin?

        Ik heb in de beschermhoes van mijn telefoon het telefoonnummer van mijn vaste lijn geplakt. Zo heb ik aan mijn sleutelbos, mijn verrekijker en foto/videospullen een telefoon nummer zitten: zelfs op mijn accu's dat klein spul kan je makkelijk verliezen. Gelukkig bestaan er nog eerlijke vinders.

        Comment


        • #5
          Re: Apple ID wat is de zin?

          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Ik heb in de beschermhoes van mijn telefoon het telefoonnummer van mijn vaste lijn geplakt. Zo heb ik aan mijn sleutelbos, mijn verrekijker en foto/videospullen een telefoon nummer zitten: zelfs op mijn accu's dat klein spul kan je makkelijk verliezen. Gelukkig bestaan er nog eerlijke vinders.
          Zo doe ik dat ook, waar mogelijk steeds een telefoonnummer hangen/kleven ... aan sleutels uiteraard geen adres.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Apple ID wat is de zin?

            Op sommige zaken (zoals mijn Garmin Oregon) kan je in een txt file tel.nr en/of e-mailadres zetten zodat je het op het opstartscherm kan zien.

            Werkwijze bij de oude 8mm en S8 filmpjes was om steeds een dia met naam/adres op de eerste seconden te filmen. 2 keer heeft dit er voor gezorgd dat we onze filmpje terug kregen nadat ze verkeerd werden verstuurd vanuit Konings-lo.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Apple ID wat is de zin?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              ...
              Ze had wel kunnen zoeken naar de iPhone met “Zoek iPhone”.
              Daar heb je dan de ID voor nodig

              Comment


              • #8
                Apple ID wat is de zin?

                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                Daar heb je dan de ID voor nodig
                Inderdaad en die zal de eigenaar wel kennen zeker? [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Apple ID wat is de zin?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Inderdaad en die zal de eigenaar wel kennen zeker? [emoji6]
                  Tuurlijk, want doe je vanuit thuis, via een ander toestel. Je AppleID is inderdaad de best mogelijke beveiliging voor je mobiele apparaten, maar je hebt die nodig voor andere zaken, zoals iCloud, iTunes, AppStore, enz.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Apple ID wat is de zin?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Tuurlijk, want doe je vanuit thuis, via een ander toestel. Je AppleID is inderdaad de best mogelijke beveiliging voor je mobiele apparaten, maar je hebt die nodig voor andere zaken, zoals iCloud, iTunes, AppStore, enz.
                    Volledig mee eens LesC maar ik blijf het triestig vinden dat Apple zelf geen info kan of wil geven
                    over de eigenaar van een gevonden toestel, dat toestel was op het moment dat het gevonden werd
                    volledig plat, ik heb het opgeladen, heb gekeken als er iets in terug te vinden was, maar was volledig
                    versleuteld, ben er dan mee naar de Apple store geweest, maar ook daar konden ze mij niet helpen.
                    Gelukkig voor die studente heb ik haar zelf kunnen terug vinden op FB.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Apple ID wat is de zin?

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Volledig mee eens LesC maar ik blijf het triestig vinden dat Apple zelf geen info kan of wil geven
                      over de eigenaar van een gevonden toestel, dat toestel was op het moment dat het gevonden werd
                      volledig plat, ik heb het opgeladen, heb gekeken als er iets in terug te vinden was, maar was volledig
                      versleuteld, ben er dan mee naar de Apple store geweest, maar ook daar konden ze mij niet helpen.
                      Gelukkig voor die studente heb ik haar zelf kunnen terug vinden op FB.
                      Maar langs de andere kant bevat een smartphone veel persoonlijke gegevens, sommige toestellen zelfs gevoelige bedrijfsgegevens.
                      Dan is het toch ook logisch dat niemand daar aan kan?
                      Gegevens uitlezen zou heden ook een fameuze inbreuk zijn op de GDPR wetgeving.

                      Beste lijkt me nog steeds om zoals eerder vermeld een noodcontact aan te maken dat ook via vergrendeld toestel uit te lezen valt of een naamkaartje ergens bevestigen.

                      Een andere mogelijkheid zou zijn om het toestel te laden en te wachten tot iemand erop belt en daaraan te vragen wie ze verwacht hadden.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Apple ID wat is de zin?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Volledig mee eens LesC maar ik blijf het triestig vinden dat Apple zelf geen info kan of wil geven
                        over de eigenaar van een gevonden toestel, dat toestel was op het moment dat het gevonden werd
                        volledig plat, ik heb het opgeladen, heb gekeken als er iets in terug te vinden was, maar was volledig
                        versleuteld, ben er dan mee naar de Apple store geweest, maar ook daar konden ze mij niet helpen.
                        Gelukkig voor die studente heb ik haar zelf kunnen terug vinden op FB.
                        Ik herinner me een geval van enkele jaren geleden alweer waarbij de hoogste 'veiligheidsinstanties' (lees: FBI, CIA ?) Apple niet konden dwingen om een iPhone te 'ontsleutelen'.
                        Zo'n toestel kan inderdaad -zoals VerSeg aanhaalt- gevoelige informatie bevatten.
                        Ik zou persoonlijk wachten tot iemand belt (wat VerSeg ook suggereert). Of ik het toestel oplaad, hangt af van of ik dat kan of niet (over de juiste kabel beschik dus).
                        Last edited by LesC; 30 augustus 2019, 18:15.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Apple ID wat is de zin?

                          Je kunt ook je medisch ID invullen. Als je dan probeert in te loggen op zo"n iPhone dan zie je noodoproep, als je daar op klikt kun je medisch ID aanklikken en daarin kun je een naam en telefoonnummer ingeven. En ook andere zaken. Dit is bekend bij hulpverleners zodat ze zowel jou als de telefoon kunnen identificeren.
                          Carl
                          Fujifilm X-Pro-1 met XF 35 f1.4 en XF 18 f2.0, Fujifilm XT-1 met Fujinon 18-55 2.8-4.0, Fuji XE-2 met XF 27mm 2.8 en nog wat glaswerk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Apple ID wat is de zin?

                            Ik heb een software op mijne smartphone staan, waarbij ik die remote kan wissen. In geval er iets gebeurt - zeker uitvoeren!
                            Er zijn op de iphone wel zaken die je kan gebruiken om je iphone te traceren (als die aanstaat en op 't internet zit) - via Apple zelf is er zo'n service met uw icloud-account wellicht.
                            Nu zelf ben ik wel geen Apple fan dus weet ik ook niet veel meer dan dat - (te veel filmpjes van Louis Rossman gekeken, en zijn raad opgevolgd...).

                            Comment


                            • #15
                              Apple ID wat is de zin?

                              Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                              Ik heb een software op mijne smartphone staan, waarbij ik die remote kan wissen. In geval er iets gebeurt - zeker uitvoeren!
                              Dat op een iPhone niet te snel doen of je kan het toestel nier eens meer zelf traceren. [emoji6]
                              En als je nog een stap verder gaat en het wist in je account, dan is het ook plots vrijgegeven voor iedereen.
                              En wissen kan ook alleen als het toestel aan staat en ontvangst heeft via een netwerk (mobiel of WiFi), het commando kan men wel al ingeven.

                              Als je je iPhone bent kwijtgeraakt of denkt dat deze gestolen kan zijn, kan 'Zoek mijn' helpen het apparaat, de accounts en persoonsgegevens te beschermen.
                              Last edited by VerSeg; 30 augustus 2019, 22:03. Reden: Typfout
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X