Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple 27 " binnekort..joepie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Apple 27 " binnekort..joepie.

    Het zal mijn eerste kennismaking zijn met dit besturingssysteem en weet en nul de balle van....

    Heeft iemand tips die handig zijn om aan een Apple starter te geven?
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

    1. Begin misschien met Mac 101, tenminste als je het Engels voldoende machtig bent - eigenlijk twijfel ik daar niet aan.
    2. D'er is ook een NL site: http://macmiep.nl/
    3. Heb je nog vragen: stel ze gerust!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

      Proficiat!

      Ik heb 1,5 jaar geleden de stap gezet van een vastlopend Windows machien naar een vlot lopende iMac. Ik ben nog steeds tevreden, maar er zijn dingen die me nog steeds beter lukken op Windows dan Apple, maar dat is omdat ik op het werk met Windows (mag) werken.

      Wat ik vooral bij Apple apprecieer is:
      - backup systeem
      - magic mouse
      - snel opstarten
      - weinig kabels op het bureel
      - kwaliteit van de afwerking
      - mooi design
      - intuitief werken

      Wat ik minder vind is:
      - af en toe niet compatibel met andere apparaten/software (omvormer zonnecellen bv)

      Laat dit aub geen start zijn tot een Apple-Windows discussie. Ik gun iedereen zijn plezier en keuze, en juist die keuzevrijheid leidt er toe dat we almaar mooiere en betere producten krijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

        We hebben thuis de twee, t.t.z. ik op Win 7 en mijn madam op een iMac.
        En jaloers dat ik ben.
        Alleen die muis vind ik niet beter dan mijn Logitech MX Performance Mouse.


        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          Het zal mijn eerste kennismaking zijn met dit besturingssysteem en weet en nul de balle van....

          Heeft iemand tips die handig zijn om aan een Apple starter te geven?
          Er is 1 ding zeker, Mac is NIET eenvoudiger dan Win voor iemand die Win kent.
          Je zult dus een beetje moeten zoeken, aanpassen en misschien al eens wat vloeken.
          Succes!!

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke
            Het zal mijn eerste kennismaking zijn met dit besturingssysteem en weet en nul de balle van....
            Ik wens je alvast meer succes dan ik heb gehad .....
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Er is 1 ding zeker, Mac is NIET eenvoudiger dan Win voor iemand die Win kent.
              Je zult dus een beetje moeten zoeken, aanpassen en misschien al eens wat vloeken.
              Succes!!
              Volledig mee akkoord. Wat je moet hebben is een open geest and may the google force be with you. Dan loopt alles wel lekker los. Een eerste tip, ctrl click = right click

              Comment


              • #8
                Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                We hebben thuis de twee, t.t.z. ik op Win 7 en mijn madam op een iMac.
                En jaloers dat ik ben.
                Alleen die muis vind ik niet beter dan mijn Logitech MX Performance Mouse.


                Grtz, RF
                Bij ons is het andersom... Mijn madan , zoooo jaloers op mijn MacBook Pro , Dat ik haar ook maar een iMac cadeau gedaan heb .... ('t kleine modelleke , maar voldoet meer dan nodig is )

                Kwestie van
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

                Comment


                • #9
                  Re: Apple 27 " binnekort..joepie.
                  • Spendeer geen uren met het zoeken naar de Delete knop (op een MacBook Pro toch, ik weet niet of een Apple toetsenbord deze knop wel heeft...)
                  • En vergeet shift+delete
                  • Zoek niet naar de knop om een Finder (~Explorer) venster schermvullend te krijgen, die is er niet (enkel verticaal vullend)
                  • Installeer VLC player (afspelen video's)
                  • Installeer NTFSforMac (lezen windows ntfs schijven)
                  • Installeer Perian (video codecs)
                  • Vergeet BDsizer (tenzij je windows wil draaien in parallels of dual boot. Ik draaide parallels puur voor BDsizer )


                  Om al deze dingen door te krijgen heeft bij mij even geduurd...
                  En dan maar prutsen tot je alles doorhebt :-D
                  Last edited by Matthias; 15 september 2011, 22:39.
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                    Wel dat is al mooi wat ik hier lees....
                    Nog tips?
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      • Vergeet BDsizer (tenzij je windows wil draaien in parallels of dual boot. Ik draaide parallels puur voor BDsizer )
                      Waarom BDsizer vergeten ? Ik werk er al lang mee op mijn Mac hoor ...

                      En het werkt zo
                      grts Peter
                      BD1754BE / Body & glass

                      Comment


                      • #12
                        Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                        Spendeer geen uren met het zoeken naar de Delete knop (op een MacBook
                        Apple keyboard heeft wel een delete knop
                        Er ligt wel wat stof op
                        Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                        Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                          Tja... iets dat ik nog zou willen zeggen, maar tot hier toe vergeten ben. Ik heb sinds een jaartje een draadloze muis (Magic Mouse), en voor mij is dat de beste die ik ooit al gehad heb: geen bewegende onderdelen meer, batterijen gaan vrij lang mee, enz.
                          Toch verkies ik een bedraad toetsenbord (ik heb een extended toetsenbord van Apple, dus met een numeric pad). Een tijdje geleden was ik bij een collega-Mod die ook een iMac gekocht had, en ik wilde hem single-user mode demonstreren. Wel, dat blijkt niet te werken met een draadloos toetsenbord, en single-user mode is toch wel iets dat ik als 'oude' Mac-gebruiker af en toe gebruik.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            Wel dat is al mooi wat ik hier lees....
                            Nog tips?
                            bezint eer gij begint.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

                              je zult je de vraag stellen waarom je dit niet veel eerder had gedaan
                              althans ik toch

                              enkele tips:
                              -je verkenner wordt je finder en is zoveel overzichtelijker
                              -je lightroom cataloog moet je kopieren naar je apple als je je raw bewerkingen op je oude foto's niet opnieuw wilt doen.
                              -je moet een NTFS programmaatje installeren als je je oude harde schijven ook op mac wilt gebruiken (ik gebruik tuxeca)
                              -verstuur al je bestaande mail contacten als visite kaartjes naar je mac mail en maar van elk kaartje een contact aan: zo verzet je in 2 min al je contacten. of je maakt een mobile.me account aan en laat beide computers synchroniseren.

                              voor de rest:
                              geniet van het scherm, de geruisloosheid , de snelle opstart en de mogelijkheden van je magic mouse en nog zoveel meer op http://www.appletips.nl/

                              en opgelet je crtl wordt command
                              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                              IMac/IPad/Mac Air 
                              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                              Comment

                              Working...
                              X