Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 3 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 75 van 105

Standaard Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Als je het ding pas hebt dan is het veel beter om zoveel mogelijk te spelen en alles te testen om vervolgens van nul te beginnen en enkel de dingen te installeren die uiteindelijk nuttig bleken.
    Kan ik inkomen... tenminste als je nieuw bent bij Mac!

Bij mij is meestal de eerste stap (na OS versie 'op peil' te hebben gebracht) -> overbrengen van de gegevens, en eventuele programma's van de oude Mac.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.6) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.6)

Bij nieuwe Macs komen vandaag normaal geen DVD"s meer mee.
    Na Lion zit er een recovery partitie op je Mac. Het is in principe de bedoeling om van deze terug te starten als je een clean install wenst te doen. Op deze partitie zit een basis Mac versie die je toelaat om je HW te checken, zelfs Safari zit erin om je mail e.d. te kunnen raadplegen. En er is een optie om terug opnieuw te installeren. Lion wordt dan normaal wel gedownload en je hebt dus internet access nodig.

Als dat niet kan (vb HD vervangen) dan heb je de internet recovery optie. Dit zou in je Bios zitten. Het zou erop neerkomen dat dan die recovery partitie eerst wordt gedownload van Apple servers en dat je daarna op de manier van hierboven weer verder kunt.

Als laatste optie kan je ook nog de Lion USB kopen. Dan kan je vanaf die USB installeren zonder internet.

Ik vraag me wel af welke onderdelen van OSX je niet zou gaan installeren omdat je ze niet nodig hebt? Apple stuurt geen tientallen extra tijdelijke SW licenties mee met je Mac. Dus ik dacht niet dat je veel keuze krijgt om wel of niet te installeren.
    Tot sluitertijd, Dirk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
    Ik vraag me wel af welke onderdelen van OSX je niet zou gaan installeren omdat je ze niet nodig hebt? Apple stuurt geen tientallen extra tijdelijke SW licenties mee met je Mac. Dus ik dacht niet dat je veel keuze krijgt om wel of niet te installeren.
    Niet specifiek van OSX zelf, maar van sommige tools kan je trial versies downloaden. In het geval van de TS zal hij, als beginnende mac gebruiker, toch hier en daar wat tooltjes willen proberen om te bekijken wat hem het best bevalt. Enige dat ik me specifiek kan herinneren van Tiger waren de developper tools die op een aparte cd zaten, maar als je dat installeert wil je dat normaal wel houden. Daar kon ik wat linux software mee compileren.

4. Standaard Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Gisteren al een probleem. Aan de bevoegdheden zitten prullen en guess shag. Geen opstart meer. Gelukkig bestaat er nog zoiets als Google waar je de trukkendoos kan opentrekken. Alles werkt weer.lol
    Al doende leert men
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Vandaag heb ik hem naar de winkel moeten terug brengen met een duidelijk hardAre probleem.
    Telkens als ik hem na een tijd opzette dan moest die 3 keer opstarten. Apple care gebeld en ze raden me aan om naar de dichts bij gelegen winkel te gaan. Nu zit ik weer zonder. Maar heb mijn oude pc nog en de iPad uiteraard. Het is wel kl***
    En wie zei dat Apple zo betrouwbaar was....
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Al diegenen die het niet zo leuk vinden om dit toe te geven?

Jan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    bezint eer gij begint.
    grt,bouk.
    Het is wel kl***
    sterkte?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Alles valt kapot te krijgen, zelfs de Mac is niet idiot-proof. Zeker weten dat dit een hardwareprobleem is, na al wat je aan OS en dergelijke hebt aangepast?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.6) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.6)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Alles valt kapot te krijgen, zelfs de Mac is niet idiot-proof.
    Hoe moet ik dit begrijpen?
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Awel: als zelfs een idioot er niet in slaagt iets kapot te krijgen, dan pas is het idiot-proof. De Mac valt daar helaas niet onder.

(ik dacht dat jouw Engels beter was, toch aan de hand van vroegere uitspraken ivm Engelse taalkwesties )

Alles valt kapot te krijgen, zelfs de Mac is niet idiot-proof. Zeker weten dat dit een hardwareprobleem is, na al wat je aan OS en dergelijke hebt aangepast?
    Les die pc had dat al van in het begin enger is nooit overgegaan. Wat ik gedaan heb heeft er niets mee te maken..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    500 PIXHuawei P30 PRO

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Hoe moet ik dit begrijpen?
    Awel: als zelfs een idioot er niet in slaagt iets kapot te krijgen, dan pas is het idiot-proof. De Mac valt daar helaas niet onder.

(ik dacht dat jouw Engels beter was, toch aan de hand van vroegere uitspraken ivm Engelse taalkwesties )
    Om een zin die uit 18 woorden bestaat waarvan 16 in het Nederlands en 2 in het Engels, hoef ik niet veel Engels te verstaan.
    Ik verstond het zo dat enkel een idioot een Mac naar de knoppen krijgt en dat vond ik heel vreemd dat dat komt van iemand als jij die altijd beleefd en heel schappelijk over komt. Daarom mijn vraag met deze . Meer moet je er echt niet achter zoeken.
    Mvg.
    Robert

Dat heb ik nergens gezegd, en ook niet willen insinueren. Ik ben beleefd, en doorgaans ook vrij duidelijk in mijn communicatie. Ditmaal niet geslaagd dus.

Dat heb ik nergens gezegd, en ook niet willen insinueren. Ik ben beleefd, en doorgaans ook vrij duidelijk in mijn communicatie. Ditmaal niet geslaagd dus.
    Owkee, kees kloost.
    Mvg.
    Robert

(tot Kees jouw spelling ziet )

Vandaag mijne nieuwe gaan halen nadat de eerste diagnose was..kapot moederbord..

Ik heb er een cadeautje bijgekregen...dual boot lol...
    Maar I prefer MAc OX...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    500 PIXHuawei P30 PRO

Vandaag mijne nieuwe gaan halen nadat de eerste diagnose was..kapot moederbord..

Ik heb er een cadeautje bijgekregen...dual boot lol...
    Maar I prefer MAc OX...
    Zit die dual boot er standaard op of hebben ze je een tweedehandsje gegeven?

Jan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    Zit die dual boot er standaard op of hebben ze je een tweedehandsje gegeven?

Jan
    Ze hebben er de verkeerde image opgezet...Nu heb ik die er terug af gegooid..
    Er waren namelijk twee configuraties..
    Eentje met Mac alleen en eentje voor de Windows lovers een WIN7 en Mac duaal boot..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    500 PIXHuawei P30 PRO

19. Standaard Re: Apple 27 " binnekort..joepie.

hopelijk meer succes met deze ...
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Daarstraks kwam er rook uit de voedingskabel van mijn macbook Hij was bijna toast. Er was al een tijdje slecht contact, mijn eigen fout dus. Was al de tweede voeding. Zijn die aansluitingen al een beetje veranderd op de nieuwe modellen?

Sorry dat ik dit apple topic kaap

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
    Daarstraks kwam er rook uit de voedingskabel van mijn macbook Hij was bijna toast. Er was al een tijdje slecht contact, mijn eigen fout dus. Was al de tweede voeding. Zijn die aansluitingen al een beetje veranderd op de nieuwe modellen?

Sorry dat ik dit apple topic kaap
    Euh...ik weet dat ik vorige maand een nieuwe stroomkabel gehaald heb bij de Aplle store en die aansluiting naar de laptop toe daar zat nu een dwars stekkertje aan in tegenstelling van de vorige dat was een recht blokje..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    500 PIXHuawei P30 PRO

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    hopelijk meer succes met deze ...
    Merci.....hij bolt toch al als een speer..

Ik ben een content mens...en het is precies of ik er al jaren mee werk..

Kan me iemand eens vertellen of er een taskmanager op zit?
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    500 PIXHuawei P30 PRO

Euh...ik weet dat ik vorige maand een nieuwe stroomkabel gehaald heb bij de Aplle store en die aansluiting naar de laptop toe daar zat nu een dwars stekkertje aan in tegenstelling van de vorige dat was een recht blokje..
    Ik heb nog een ronde, heel oud dus Iemand eentje liggen?

Effe off-topic, maar missschien ook niet.

Ik neem met mijn HD-recorder TV op van ongeveer 1uur en 20 minuten.
    De HD recorder kan dit ook in een formaat opnemen dat op een SD-kaartje past.
    ( ik kan er geen grotere dan 2GB in pluggen; dat was al groot, in de tijd dat ik hem kocht )

Maar, dat is ASF-formaat.

Nu zet ik dit graag op mijn media-player om dan op mijn iPad te streamen.
    Dus...moet ik het eerst converteren maar MP4.

Dat doe ik met "Handbrake".

Op mijn Pentium 4 3Ghz desktop met 3GB RAM ( ik weet het, oud ) duurde dit een dikke 40 minuten....

Op de iMac ( heeft wel 12 GB RAM én SDD ) is het op 4 minuten en 9 seconden klaar !
    "Te leven is een gunst, te weten hoe is een kunst.”

Merci.....hij bolt toch al als een speer..

Ik ben een content mens...en het is precies of ik er al jaren mee werk..

Kan me iemand eens vertellen of er een taskmanager op zit?
    Is dat de Console bij Mac?

Pagina 3 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste

Regels voor berichten