Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

apotheek van wacht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • apotheek van wacht.

    Gisterenavond de apotheek van wacht nodig gehad. Dus snel eens naar Google en daar vind je www.apotheek.be. Je moet dan je adres, gemeente en postcode ingeven en hop je krijgt de apotheken van wacht in je buurt. Nu ja... buurt is veel gezegd.

    Alhoewel we in onze deelgemeente alleen reeds zeker 5 apotheken hebben (en 2 vlak over de grens in een buurgemeente) is de dichtsbijzijnde ergens in het centrum van Brussel. Toch maar even tot aan onze apotheek 500 meter verder gegaan en ja, daar hangt dezelfde website en ook de adressen van 3 apotheken uit. Ook allemaal in Brussel. Omdat ik al wat (slechte) ervaring heb met dat soort websites heb ik ook enkele buurgemeenten ingevuld. En ja, ze sturen je steeds naar Brussel naar van die apotheken van ketens. Waar je als vlaming zeker niet welkom bent. En steeds staat er een afstand bij. Wel in vogelvlucht gemeten. Dus ja, zo bekeken is dat "dichtbij" maar daar ga ik niet meer te voet naar toe.

    Vroeger was er steeds eentje in de buurt. Maar nu? Zonder auto kan je dus de apotheek van wacht niet meer bereiken. Tenzij dat toevallig die dag jouw apotheek is. Sommigen zijn zelfs een daguitstap als je het met het openbaar vervoer moet doen. Verondersteld dat je niet zoals gisteren op een zondag om 22h iets nodig hebt.

    Vooruitgang zeker?

  • #2
    Re: apotheek van wacht.

    Ik woon in Brussel (Neder-Over-Heembeek) en als ik het opzoek krijg ik 1 apotheek op 300 meter, 1 in grimbergen op 4 km, 1 terug in Brussel (Laken) op 4,7 km. (dit zijn de wachtdiensten tot 22 u).
    Het zou wel kunnen dat op zondag (of zelfs andere dagen) na 22 u het aantal apotheken van wacht nog lager is.

    In de Brusselse apotheken ben ik als Vlaming zeker welkom.

    Comment


    • #3
      Re: apotheek van wacht.

      Als ik de opzoeking doe krijg ik er toch 5 in de buurgemeenten.
      Anderzijds kan ik (provincie Limburg) volgens die website ook bellen naar de telefonische wachtdienst.

      Comment


      • #4
        Re: apotheek van wacht.

        Het was inderdaad na 22h. Dat zou een verschil kunnen maken. Ik zal gewoon vanavond rond 20h eens kijken of dat verschil maakt.

        Die telefonische wachtdienst heb ik ook geprobeerd maar die leest gewoon de website af. Veel meer heb je daar niet aan.

        Comment


        • #5
          Re: apotheek van wacht.

          Tja, ik heb op de website aangeduid alleen de apotheken van wacht op te zoeken. Maar wel deze middag gezocht.
          Of dat verschil zou maken? Ik weet het niet.

          Nu ja, ik weet niet waar je woont, ergens vlak bij de grens schrijf je. Hoe kan dan Brussel het dichtstbij zijn? Dat moet toch ergens kunnen aangekaart worden. Maar waar?

          Comment


          • #6
            Re: apotheek van wacht.

            De "grens" met de buurgemeenten hé niet met het buitenland! (ook niet Buitenland bij Bormen). Ik woon in Vlaams-Brbant tegen de rand van Brussel. Maar Brussel is toch nog wel even weg.

            Comment


            • #7
              Re: apotheek van wacht.

              Comment


              • #8
                Re: apotheek van wacht.

                Voor een apotheek van wacht is het niet altijd evident.
                Als ik nu kijk, dan is geen enkele apotheek binnen onze gemeente van wacht deze week.
                Als ik iets nodig heb na 22:00 dan ga ik het sowieso al niet meer halen, een paar uur later is de kortst bijgelegen apotheek ook open.
                Mocht het extreem dringend zijn met een groot risico, dan zou de dokter toch doorverwijzen naar spoed.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: apotheek van wacht.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Voor een apotheek van wacht is het niet altijd evident.
                  Als ik nu kijk, dan is geen enkele apotheek binnen onze gemeente van wacht deze week.
                  Als ik iets nodig heb na 22:00 dan ga ik het sowieso al niet meer halen, een paar uur later is de kortst bijgelegen apotheek ook open.
                  Mocht het extreem dringend zijn met een groot risico, dan zou de dokter toch doorverwijzen naar spoed.
                  Het was voor een allergische reactie op een anti-bioticum. Dokter van wacht zei om iets te halen en als dat niet hielp naar spoed te gaan. Maar spoed... Daar zit je minstens 4 uur en je moet er ook naartoe rijden.

                  Comment


                  • #10
                    apotheek van wacht.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Het was voor een allergische reactie op een anti-bioticum. Dokter van wacht zei om iets te halen en als dat niet hielp naar spoed te gaan. Maar spoed... Daar zit je minstens 4 uur en je moet er ook naartoe rijden.
                    Spoed kan snel gaan als het dringend is en ze goesting hebben, maar ook drukte kan voor lang wachten zorgen.
                    Zelf al eens binnen de 5 minuten geholpen geweest, maar ook al eens 7 uur moeten wachten (doorverwezen door arts).
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: apotheek van wacht.

                      Wees maar zeker dat ze je niet laten wachten op spoed als je dringend hulp nodig hebt, uit eigen ervaring meegemaakt.

                      Iemand binnengebracht na jachtongeval (ziekenwagen kon ons niet bereiken daar, dus zelf gereden): geen 2 min moeten wachten. Zelf ooit doorverwezen wegens een wondinfectie: paar uur gezeten. Mensen met gebroken arm, glas in oog etc kregen voorrang, heb ik geen probleem mee.

                      Comment


                      • #12
                        Re: apotheek van wacht.

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Wees maar zeker dat ze je niet laten wachten op spoed als je dringend hulp nodig hebt, uit eigen ervaring meegemaakt.

                        Iemand binnengebracht na jachtongeval (ziekenwagen kon ons niet bereiken daar, dus zelf gereden): geen 2 min moeten wachten. Zelf ooit doorverwezen wegens een wondinfectie: paar uur gezeten. Mensen met gebroken arm, glas in oog etc kregen voorrang, heb ik geen probleem mee.
                        Hangt wat af van ziekenhuis tot ziekenhuis denk ik. Mijn zus met een gebroken enkel: 4 uur wachten. En dan is de verpleegster van wacht nog moeten gaan zoeken waar die orthopedist bleef omdat ze het ook te grof begon te vinden. Met een niercrisis.... dat was meer dan 4 uur, bijna een halve dag voor er een stagair eens is komen zien.

                        Comment


                        • #13
                          Re: apotheek van wacht.

                          Hey juppekes.

                          Ik heb ook eens iets voor gehad als ik de apotheek van wacht eens nodig had.
                          Lang geleden toen mijn kinderen nog klein waren had ik ook eens de apotheek van wacht nodig.
                          Er was eens van de kleine gasten 's morgens rond zes uur wakker geworden met koorts.
                          Natuurlijk niets in huis, gebeld naar de politie om te weten welke apotheek van wacht was.
                          Ik kreeg te horen van de politie dat ik maar moest wachten tot mijn gewone apotheek open was om de medicijnen te gaan halen.
                          Ze wilden de apotheek niet meer storen op dit uur.
                          Bootjes

                          Comment

                          Working...
                          X