Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

antivirus Avast!-vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • antivirus Avast!-vraagje

    ik heb zonet deze gratis antivirus geinstalleerd maar krijg mijn mails nu niet meer binnnen... Iemand raad om dit op te lossen ? Waarschijnlijk een instelling hier of daar.

    Alvast dank !
    D
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

  • #2
    Re: antivirus Avast!-vraagje

    Gebruik je ook zone-alarm? deze zijn namelijk niet compatibel...

    Welke mail client gebruik je? dit is redelijk van belang om een antwoord te kunnen geven, je kan je vraag ook kwijt op het forum van Avast zelf.

    Indien je voordien andere scanners gebruikte (vooral in het geval van Norton) kan het zijn dat hier nog restanten van op je systeem staan, deze verwijderen zich niet volledig bij een uninstall...

    Yes marysherkin did as that shows Symantec/Norton installed or remnants still active the culprit is CCSVCHST.EXE[20]

    Norton can be harder to remove than a virus.

    A link worth looking at, which is a program removal tool that can remove the remnants of a number of different Norton Programs:
    Removing your Norton program using SymNRT
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: antivirus Avast!-vraagje

      Indien je voordien andere scanners gebruikte (vooral in het geval van Norton) kan het zijn dat hier nog restanten van op je systeem staan, deze verwijderen zich niet volledig bij een uninstall...
      is het dan niet simpeler om Norton gewoon te laten staan maar te inactiveren? Of kan dat niet?

      Comment


      • #4
        Re: antivirus Avast!-vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        is het dan niet simpeler om Norton gewoon te laten staan maar te inactiveren? Of kan dat niet?
        Meerdere viruscanners simultaan op uw systeem is altijd problemen hebben... ook al staan ze inactief... bij sommige combinaties krijg je zelfs een systeem dat niet meer opstart (zoals bij de standaard virusscanner die op Medion pc's geleverd word in combinatie met AVG of norton...)

        Als je norton uninstalled blijven er ook nog bestanden achter die actief zijn, en storend werken op andere scanners die je achteraf installeerd, vandaar dat ze zelf met een tool zijn uitgekomen om deze bestanden te wissen ('t is schandalig dat dit nodig is trouwens). Meerdere virusscanners denken ook vaak van elkaar dat ze virussen zijn.
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: antivirus Avast!-vraagje

          Komen je mails dan wel binnen als je de specifieke 'Internet Mail' provider stopt.
          (RK op icoon / Stop Provider / Internet Mail) ?

          Mvgr,

          Dave

          Comment


          • #6
            Re: antivirus Avast!-vraagje

            ik had inderdaad Norton, sinds een paar dagen niet meer

            Nog tips eventueel voor andere gratis antivirusjagers ?

            D
            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

            Comment


            • #7
              Re: antivirus Avast!-vraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
              ik had inderdaad Norton, sinds een paar dagen niet meer

              Nog tips eventueel voor andere gratis antivirusjagers ?

              D

              AVG free is ook niet slecht
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

              Comment


              • #8
                Re: antivirus Avast!-vraagje

                Avast is niet slecht hoor, als hij nog niet werkt moet je gewoon je norton verder uninstalleren met de tool die ik hierboven gepost heb...

                of is het probleem opgelost?

                zelf heb'k gewoon een goede virusscanner gekocht (Eset nod32)
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                Comment


                • #9
                  Re: antivirus Avast!-vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                  ik had inderdaad Norton, sinds een paar dagen niet meer

                  Nog tips eventueel voor andere gratis antivirusjagers ?

                  D

                  Reginald, je moet eerst de restanten verwijderen van Norton, dit is heel belangrijk!!!
                  Download de "Norton Remove Tool" van de site van Symantec en verwijder eerst de restanten. Installeer pas dan de Avast.

                  Het is algemeen gekend dat Norton het systeem vertraagd, doordat het zich zeer diep nesteld in het systeem en dat het verwijderen niet helemaal lukt bij een de-install.

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: antivirus Avast!-vraagje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Het is algemeen gekend dat Norton het systeem vertraagd, doordat het zich zeer diep nesteld in het systeem en dat het verwijderen niet helemaal lukt bij een de-install.

                    Grtz, RF
                    Dit is inderdaad zo met alle versie tot 2008, sinds de 2009 versie zou het een pak beter zijn en krijgt het zelfs lovende kritieken.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: antivirus Avast!-vraagje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Dit is inderdaad zo met alle versie tot 2008, sinds de 2009 versie zou het een pak beter zijn en krijgt het zelfs lovende kritieken.
                      Ik heb dat ook gelezen maar ondertussen is het vertrouwen zoek en zo zullen er nog velen zijn.

                      Grtz, RF

                      PS: Wat wel minder goed is geworden sinds Vista is Trend-Micro. Ik heb die twee jaar gehad en ga nu zeker mijn abonnement niet meer vernieuwen.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment

                      Working...
                      X