Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Androidvraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Androidvraagje

    Door geheugenprobleem van mijn smartphone,probeer ik de foto's die in de Galerij staan over te zetten op een SD-kaartje.(kan dit niet gebruiken als uitbreiding intern geheugen).
    Dit lukt,maar in de galerij blijven die foto's staan.Als ik die verwijder,is de foto ook weg op mijn sd-kaart.
    Vraag: De afbeelding die in de Galerij staat,gebruikt die nog even veel geheugen als de originele foto of is dit alleen een snelkoppeling?
    Indien even veel geheugen,hoe kan ik dan die foto's overzetten op die sd-kaart en toch geheugen vrij maken?
    Beste dank
    Last edited by LesC; 14 november 2020, 18:06.

  • #2
    Re: Androidvraagje

    Lang geleden dat ik het nog gedaan heb. Normaal moet je verplaatsen kiezen, en kun je instellen dat de foto´s in het vervolg automatisch op je sd kaart komen.

    Ik vind nu zo direct niet terug waar dit ingesteld kan worden.
    Voor het verplaatsen kan Totalcommander handig zijn als de functie niet in je galerij app zit.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Androidvraagje

      Of camera openen> op het tandwieltje/ bloempje > instellingen >opslaglocatie > opslaan op sd kaart staat auto aangevinkt, bij mij toch. Afbeeldingen in gallerij zullen snelkoppelingen/ thumbnail zijn.
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Androidvraagje

        Als je de locatie verandert, dan worden enkel de nieuwe foto’s daar opgeslagen.
        De reeds bestaande foto’s moet je zelf verplaatsen naar de nieuwe locatie.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Androidvraagje

          Ik doe dit als volgt ...
          Koppel androidphone metde PC (Windows10).
          De phone vraagt dan of ik enkel accu wil opladen, enkel foto's wil opladen of bestanden en foto's wil opladen. Ik kies steeds voor het laatste.
          Met de windows explorer kan je dan op je smartphone kijken ...
          Zoek de folder waar je foto's in staan ...

          Eens gevonden kan je die copieëren naar een folder op je harde schijf.
          Ik controleer indien alle gewneste bestanden en eventueel foto's correct zijn gecopieerd en dan wis ik alle foto's, bestanden die ik weg wil op de phone.
          Simpel, eenvoudig.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Androidvraagje

            of ze allemaal op de cloud zetten (google, of bij apple zal je wel iets gelijkaardigs hebben) dan heb je al een echte back-up. de fotoos verwijderen van je gsm, instellen dat nieuwe foto's naar je SD kaart gaan, en indien gewenst kan je de foto's die je echt bij je wil hebben opnieuw vanuit de cloud op je smartphone zetten.
            Zo zou ik het doen...
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #7
              Re: Androidvraagje

              Als op je toestel synchroniseren is ingesteld ( wat standaard zo is) dan staan je foto's in de cloud.
              Ze staan bij Google.
              Als je via je pc inlogt op je Google account, dan zie je daar ook je foto's staan.( en al je andere zaken, contacten, filmpjes....)
              Die kan je daar downloaden op je pc.
              Maar zoals eerder aangehaald een USB kabeltje ertussen en e kan alles verplaatsen via je pc

              Mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

              Comment


              • #8
                Androidvraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                Als op je toestel synchroniseren is ingesteld ( wat standaard zo is) dan staan je foto's in de cloud.
                Ze staan bij Google.
                Dat heb je als je dit aanvaard hebt bij de configuratie van je smartphone ... gebeurt dus afhankelijk of je ja of neen gekozen hebt. [emoji6]
                En met 15GB opslag voor de gratis versie loopt men ook al niet ver.
                Ik zou daar niet zomaar op rekenen dat dit per definitie zo is dat TS daar al zijn foto’s gaat vinden, maar het kan uiteraard.

                TS wil foto’s van zijn toestel naar de SD-kaart, dat bekomt hij door de foto’s te verplaatsen naar de SD-kaart en dan is de ruimte vrij op het intern geheugen van de smartphone.
                Die blijven zichtbaar in de galerij zolang de SD-kaart in zijn toestel blijft steken, bij de map staat dan een miniatuur kaartje afgebeeld.

                Hij kan ook kiezen in de camera om de SD-kaart als standaard opslag te gebruiken.
                Meer moet er niet gebeuren om plaats vrij te krijgen op het intern geheugen.

                De foto’s verplaatsen gaat inderdaad vlot via een PC, smartphone aansluiten zodat die in verkenner zichtbaar is.
                Uiteraard kan men dezelfde procedure gebruiken om rechtstreeks naar de PC te verplaatsen ... via de verkenner van de PC. [emoji106]

                Naar Google drive kopiëren en terughalen is gewoon onnodig dataverbruik.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Androidvraagje

                  Bedankt al voor de reacties.
                  Galerij blijken thumbnails te zijn en die app gebruikt maar iets van 30-40MB.Mijn vrees was,dat het enekel GB ging zijn.Foto's zitten blijkbaar in DCIM opgeslagen en Whattsap mediabestanden.
                  Blijkbaar zouden die thumbnails gewist mogen worden,maar zouden nadien automatisch geregenereerd worden.Nutteloos werk dus..Dat zie ik niet.Thumbnail gewist,bestand op SD ook weg.Niks van opnieuw gegenereerd.
                  De manier van overzetten ga ik nog eens bekijken.

                  Weet iemand als je al een map op de SD staan hebt,hoe je eventueel via de smartphone nog iets nieuws in deze map kunt plaatsen,of moet je telkens een nieuwe map maken.Als ze al in een album staan,en je dit verplaatst,dan komen ze niet als album op de SD,maar als afzonderlijke items.Langs PC waarschijnlijk wel mogelijk,maar gaat android dit kunnen lezen??
                  Nog een vraagje:foto's naar foto google.Tot van de zomer,gingen alle foto's van de galerij automatisch naar Foto Google.Ook deze die via Whattsap binnenkwamen.Nu zijn dat alleen nog de foto's die ik zelf neem.De andere kun je natuurlijjk manueel uploaden,maar automatisch gaat het niet meer.Iemand raad hiervoor of de oorzaak??
                  Last edited by demuro; 15 november 2020, 15:40.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Androidvraagje

                    Je moet niet altijd een nieuwe map maken. Maak je een nieuwe kan je die een naam geven, of je maakt een nieuwe bv in mijn docu.Je kan alles in die map zetten, of je maakt een nieuwe voor andere behoefte. Stel er staat een item op de telefoon interne opslag, zelf, ga naar " Mijn documenten " selecteer daar interne opslag, selecteer daarop de drie puntjes bovenaan ( als je dat hebt ) en druk op bewerken, selecteer dan het item en onderaan daar kan je dan een keuze maken. Bij kopiëren en verplaatsen moet je dan wel naar je kaartje gaan en de plaats / map selecteren waar je gaat plakken, zetten, te kiezen onderaan, werkwijze kan schillen van telefoon uitvoering. Zo staan er op mijn SD in een map met handleidingen van camera. Een andere met bv vergaderingen in pdf enz.Maar door zelf uitvlooien leer je beter.
                    Voor google upload moet je wel online zijn, sync.aanzetten en ingelogd zijn. En volgend jaar stopt google met gratis upload,https://tweakers.net/nieuws/174480/g...van-fotos.html
                    Last edited by guido.g; 15 november 2020, 17:55.
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Androidvraagje

                      Overzetten is gelukt.Enkele gb rijker op mijn smartphone.

                      Wat ik wel niet begrijp is,dat de foto's in Whatsap nu onscherp zijn,en andere die ook overgezet zijn niet.
                      Heb wel gevonden,dat foto's die jezelf verzendt,scherp blijven en andere ontvangen foto's die verzet zijn onscherp worden.Nu via Galerij wel te bekijken.Dus geen probleem.
                      Whatsap geeft foto's die verplaatst zijn blijkbaar onscherp weer om dat het de bestanden niet vindt op het intern geheugen of SD-kaart.
                      Maar dat verklaart mij niet waarom sommige verzette foto's onscherp zijn in Whatsap,en andere verzette foto's niet.Het gaat in beide gevallen over ontvangen foto's.
                      Nu ik stel mij waarschijnlijk te veel vragen.
                      Wel bedankt iedereen voor het meedenken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Androidvraagje

                        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                        Overzetten is gelukt.Enkele gb rijker op mijn smartphone.

                        Wat ik wel niet begrijp is,dat de foto's in Whatsap nu onscherp zijn,en andere die ook overgezet zijn niet.
                        Heb wel gevonden,dat foto's die jezelf verzendt,scherp blijven en andere ontvangen foto's die verzet zijn onscherp worden.Nu via Galerij wel te bekijken.Dus geen probleem.
                        Whatsap geeft foto's die verplaatst zijn blijkbaar onscherp weer om dat het de bestanden niet vindt op het intern geheugen of SD-kaart.
                        Maar dat verklaart mij niet waarom sommige verzette foto's onscherp zijn in Whatsap,en andere verzette foto's niet.Het gaat in beide gevallen over ontvangen foto's.
                        Nu ik stel mij waarschijnlijk te veel vragen.
                        Wel bedankt iedereen voor het meedenken.
                        Tenzij WhatsApp van strategie veranderd is kan men de media bestanden van deze app niet standaard permanent redirecten naar de SD kaart, WhatsApp ondersteunt dit niet, zeer tot ergernis van de gebruikers. meestal maak ik gewoon 1op1 kopijen van de media bestanden op de PC ... de gewone fotos kan men wel op SD kaart zetten als "system default", ik heb dus nog een zo goed als lege SD kaart in mijn smartphone zitten omdat ik dacht dat dit allemaal wel standaard zo ondersteund zijn, mooi niet dus ... JFWIW

                        Comment


                        • #13
                          Re: Androidvraagje

                          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                          Maar dat verklaart mij niet waarom sommige verzette foto's onscherp zijn in Whatsap,en andere verzette foto's niet.
                          Als men foto’s voor de eerste keer bekijkt dan wordt altijd een lage resolutie versie getoond tot de foto één keer ingeladen is en de hoge resolutie getoond wordt.
                          Meestal merkt men daar niets van omdat dit foto per foto gebeurt naarmate ze opgeslagen en bekeken worden.
                          Nu heb je echter een groot deel foto’s verzet en is dat idem als de eerste keer dat ze er op staan ... de weergave van hoge resolutie moet opnieuw opgebouwd worden bij wijze van spreken.
                          Dat kan een tijd duren tot je ze eens bekeken hebt.
                          Ik ben niet 100% zeker dat dit ook bij u het geval is, maar heb dergelijk fenomeen in het verleden toch ook al meegemaakt en zeker niet alleen in Whatsapp.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Androidvraagje

                            Ik kan via de app "File Manager+" in de "Main storage" een foto aanklikken, ik kan dan onderaan kiezen voor "move", dan ga ik naar "SD card" en daar kan ik kiezen voor "paste". Kan ook voor meer foto's tegelijk.

                            Ik doe het zelf meestal via de app Wifi File Transfer, daarmee download ik ze draadloos naar de laptop en plats vervolgens de SD kaart in de laptop en kopieer ze daarop vanuit de laptop.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment

                            Working...
                            X