Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Android of Windows Phone?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Android of Windows Phone?

    Ik moet zeggen dat ik serieus de overstap naar Windows Phone overweeg. Ik heb 3 gsm's gehad op Android en allemaal vertonen ze kuren. Eerst een Samsung galaxy mini die om de haverklap gewoon zichzelf afsluit en terug opstart. Daarna een Sony Xperia U waar ik om de zoveel tijd gewoon niet kan bellen, als ik iemand probeer te bellen dan gebeurt er niks. Ik moet de telefoon opnieuw opstarten en dan doet die het weer voor een tijd. Ook een tijdje een Samsung Ace 3 gehad, die had dan om de haverklap geen verbinding, wat ik met de vorige toestellen nooit heb gehad.

    Nu wil ik overstappen naar een Nokia met Windows Phone. Ik hoor graag ervaringen van anderen. En mijn budget is max 200€, dus geen Apple voor mij. 600€ voor een gsm is niet aan mij besteed, ik gebruik die alleen om te bellen en sms'en, internetten doe ik wel op tablet of pc.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Android of Windows Phone?

    Gewoon een gsm kopen... Geen smartphone.

    Comment


    • #3
      Re: Android of Windows Phone?

      2 van mijn kinderen hebben een Windows phone, en die zijn daar tevreden over.

      Zelf zou ik het op Android of Apple houden omdat sommige apps niet voor Windows gemaakt worden. Hun marktaandeel is wat klein.
      En een Apple hoeft geen 600€ te kosten. Mijn dochter kocht de 4s, en die nog meer tevreden en ze betaalde 350€.

      Comment


      • #4
        Re: Android of Windows Phone?

        Op het werk hebben een paar collega's een Windows Phone en dan niet van de goedkoopste.
        Die klagen continu dat die veel trager is dan een gemiddelde Android Phone van dezelfde tijd (niet vergelijken met ene van 3 jaar geleden) en die lopen ook regelmatig eens vast.
        Maar ge moet zeker weten waarom die vastloopt, niet altijd door een probleem met de Phone zelf maar ook veel door apps die niet volledig deugen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Android of Windows Phone?

          Koop maar de Nokia 520. Dat is een hele puike smartphone voor zijn prijs. Ik
          denk niet dat je veel beter vindt. Mijn vrouw gebruikt hem de hele tijd. Zelf heb
          ik de 820, maar ik zou me met zo'n 520 absoluut niet bekocht voelen.

          Comment


          • #6
            Re: Android of Windows Phone?

            Alleen bellen en sms'en.
            Samsung XCover 271 B2710 Zwart kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.



            Ik begrijp niet waarom je om te bellen en sms'en een smartphone nodig hebt.
            Of mis ik iets ?

            Iets duurder: http://oneplus.net/one (smartphone)
            Last edited by Dirk007; 9 juni 2014, 10:04.

            Comment


            • #7
              Re: Android of Windows Phone?

              Alleen bellen en sms' en? Koop dan gewoon een gsm. Mijn man heeft ook smartphone en ik hoor hem nooit klagen of vloeken. Ik met mijn smartphone wel :P

              Bovendien heb je dan wat geld over om fotogerief te kopen :P

              Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Android of Windows Phone?

                Als je veel sms'en verstuurt is het "toetsenbord" van een smartphone toch wel handiger. Maar als dat niet het geval is zou ik het ook bij een gewone GSM houden...
                Ik heb 2 jaar geleden bij mijn Belgacom abonnement een gratis Samsung mini II gekregen. En zo'n goedkope smartphone is inderdaad enorm traag, veel trager dan mijn simpel Nokia'tje vroeger. Gewoon de lijst contacten openen duurt min. 5 seconden (bij die Nokia ogenblikkelijk...). Apps opstarten (zoals bv. de internet app) is ook enorm traag. Daarnaast moet ik wel zeggen dat alles wel werkt, maar je moet VEEELLLLL geduld hebben. Die niet meer kunnen bellen of volautomatisch terug opstarten sturen heb ik nog niet voorgehad. Dat traag werken gaat trouwens niet sneller na eens op te starten...
                Gelukkig gebruik ik die GSM niet veel (heb een Pay & Go kaartje, dat ik JAARLIJKS voor een 15€ oplaad...).
                Ik ken toch een aantal mensen die een windows Phone hebben (oa die nokia 520) en die zijn daar blijkbaar toch tevreden over. Daarnaast denk ik ook wel dat bv. een Samsung Galaxy SIII mini het toch ook wel een stuk sneller moet doen dan bv. mijn mini II. En die koop je toch voor stukken minder dan 200€.
                Ik heb bv. ook een LG 8.3 pad nu op Android 4.4.2 (is uiteraard geen GSM), maar dat ding werkt gewoon vlekkeloos en behoorlijk snel. Het zal dus eerder aan gebrekkige trage hardware liggen, dan aan Android zelf...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: Android of Windows Phone?

                  Ikzelf gebruikt de nokia 620 , heel tevreden over maar ja ik gebruik hem maar voor te bellen en sms's en mijn mails te lezen en soms eens de krant te lezen.
                  Idd niet zo veel app's beschikbaar , ik persoonlijk heb er voldoende.
                  Battery kan, zoals bij vele smarts, beter denk ik.
                  Digitale groeten
                  K.J.W.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Android of Windows Phone?

                    Oorspronkelijk geplaatst door komjewok Bekijk bericht
                    Ikzelf gebruikt de nokia 620 , heel tevreden over maar ja ik gebruik hem maar voor te bellen en sms's en mijn mails te lezen en soms eens de krant te lezen.
                    Idd niet zo veel app's beschikbaar , ik persoonlijk heb er voldoende.
                    Battery kan, zoals bij vele smarts, beter denk ik.
                    Een goedkope smartphone heeft meestal een slecht batterijleven... Of is tergend traag...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Android of Windows Phone?

                      Oorspronkelijk geplaatst door komjewok Bekijk bericht
                      Ikzelf gebruikt de nokia 620 , heel tevreden over maar ja ik gebruik hem maar voor te bellen en sms's en mijn mails te lezen en soms eens de krant te lezen.
                      Idd niet zo veel app's beschikbaar , ik persoonlijk heb er voldoende.
                      Battery kan, zoals bij vele smarts, beter denk ik.
                      The largest European manufacturer of smartphones and makers of Nokia phones. That’s us.


                      En de OVI software doet goed zijn werk, zelfs met oudere toestellen.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Android of Windows Phone?

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Ik heb 2 jaar geleden bij mijn Belgacom abonnement een gratis Samsung mini II gekregen. En zo'n goedkope smartphone is inderdaad enorm traag, veel trager dan mijn simpel Nokia'tje vroeger. Gewoon de lijst contacten openen duurt min. 5 seconden (bij die Nokia ogenblikkelijk...).
                        Een toestel van een paar jaar geleden is inderdaad véél trager dan de huidige, maar een contactlijst openen heeft hier nooit langer dan 1 seconde geduurd.
                        Misschien zijn er wel anderen zaken die daarvoor zorgen?
                        Bepaalde apps hebben een enorm grote invloed op de prestaties van een toestel, ik zou dan toch eerder eens in die richting kijken.

                        Apps opstarten (zoals bv. de internet app) is ook enorm traag. Daarnaast moet ik wel zeggen dat alles wel werkt, maar je moet VEEELLLLL geduld hebben.
                        Wat noem je traag?
                        Voor sommigen is 1 seconde traag, voor anderen begint dat vanaf 5 seconden.

                        Het zal dus eerder aan gebrekkige trage hardware liggen, dan aan Android zelf...
                        Probleem bij velen is dat de software gemaakt is voor de hardware dat op dat moment bestaat, zes maand later zijn alle toestellen verdubbeld in prestaties en worden nieuwe apps zwaarder gemaakt (ook met updates) en mensen gaan op dat oud toestel apps gaan updaten die dan plots veel meer eisen en dus eigenlijk te zwaar zijn voor de hardware dat je hebt.
                        En ook al gebruik je de meeste apps niet continu, ze blijven toch deels actief en gaan met een groot deel lopen.
                        Ook is er een groot verschil tussen de gratis versies en de betalende doordat die gratis versies dan ook vaak nog eens veel statistieken gaan doorsturen en ingebouwde reclame gaan downloaden (of proberen).
                        Ook een traag geheugenkaartje in het toestel steken kan de algemene prestaties beïnvloeden.

                        De Galaxy S2 mini heeft een 800 MHz Single-Core processor, de Galaxy S3 mini heeft al een 1 GHz Dual-Core en die LG een 1.7 GHz Quad-Core.
                        En ja, als men kiest voor een toestel dat maar 1/4 van de duurdere toestellen kost, dan weet men vooraf ook dat de prestaties niet hetzelfde kunnen zijn.
                        Sommigen zijn daar tevreden mee voor hun gebruik, maar men kan moeilijk verwijten dat men dan niet hetzelfde heeft met een toestel van 200€ als anderen met een van 600 - 800€.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Android of Windows Phone?

                          Die trage werking was al van in het begin zo. 't Is er uiteraard niet op verbeterd... Zoals gezegd : ik heb het ding niet zelf gekozen, maar zo'n ervaring zorgt er wel voor dat je weet waar je moet op letten als je er zelf ene koopt...
                          Nu als je dat ding toch amper gebruikt is dat helemaal geen ramp. Maar iemand die dagelijks zijn 50 telefoontjes op zoiets moet afhaspelen zal daar echt niet content van zijn.
                          Op het werk zat er ene die de "ace" versie had van Samsung : hij had net dezelfde mizerie. Laat ons zeggen dat hij over de Samsung S4 mini die hij nu gebruikt iets meer content is... En dat ding kost minder dan 300€.
                          Je hoeft helemaal geen 700€ uit te geven voor een deftige smartphone, voor stukken minder dan de helft vind je ook goeie.
                          De Motorola moto G zou bv. ook een toppertje zijn (uiteraard in relatie met zijn prijs).

                          Maar het valt me toch op, dat mensen met een Windows Phone (ook de goedkopere versies), daar meestal behoorlijk tevreden over zijn. En van die soort goedkopere Lumia's heb ik nog gene gezien die even traag reageren als mijn ding.
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Android of Windows Phone?

                            Misschien zoals Verseg zegt dat er bepaalde applicaties de boosdoener zijn. Ik heb eens alle apps die onbekend voor mij waren gewoon verwijderd of stopgezet. Misschien zaten daar essentiële apps bij die voor de goede werking vh toestel zorgen. Heb net de gsm helemaal gereset en ga eens kijken of alles goed blijft werken.

                            De Moto G heb ik ook eens bekeken en de nieuwste versie met 4g lijkt me wel interessant, ik geloof dat die 210€ kost ongeveer. En blijkbaar heb je ook altijd de nieuwste versie van Android. Hoewel ik dit niet goed begrijp aangezien Lenovo Motorola heeft overgekocht.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment

                            Working...
                            X