Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Android App verbruiksmeting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Android App verbruiksmeting

    Ben op zoek naar een "perfecte" app die mijn verbruik in realtime volgt (of toch bijna).
    Ik dacht dat ik het gevonden had met "dodol", maar deze app begint de laatste dagen tilt te slaan voor data meting.
    De Proximus "Hello" map is al wat verbeterd, maar zeer wispelturig qua updates (waarom dat niet zoals bij Telenet of Mobile Vikings in realtime kan is me een beetje een raadsel). Alhoewel, de frekwentie van updates is de laatste tijd ook al wat verbeterd.

    De app die ik eventueel zou installeren moet dan zeker inkomende en uitgaande telefoons kunnen scheiden (ik heb een limiet van 120 min uitgaande calls), en zou ook bepaalde lijnen (6000, 0800 nummers) moeten kunnen uitfilteren. Dodol kan dat allemaal, maar gaat dus in de mist qua data meting. Verleden week op een paar uur van 300 naar 700 MB,ik schrok me een hoedje. Hello! gaf 350 MB aan.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Voor data kan ik je Wachdog pro aanbevelen.
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Android App verbruiksmeting

      Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
      Voor data kan ik je Wachdog pro aanbevelen.
      Ken ik, maar je moet wel braaf wachten tot de 1ste van de maand om te installeren, je kan geen lopend verbruik ingeven (tenzij ik daarover kijk). Misschien op 1 juli toch nog eens installeren. Bedankt voor de tip.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Android App verbruiksmeting

        Widget van Hello! trekt dus ook op niet veel: staat om de haverklap rondjes te draaien (met H signaal). Kunnen ze bij Belgacom nu echt niks fatsoenlijks maken ?
        Dus noodgedwongen maar de app zelf starten als ik eens iets wil weten over mijn verbruik.

        Einde maand toch maar eens Watchdog proberen. In feite bedroevend dat men zijn toevlucht moet nemen tot apps van derden.
        Mocht ik een aanbod vinden (maar dan zeker niet op het Mobistar net) waar ik voor 12,50 euro 1GB data en 120 minuten telefoon heb, ik twijfelde geen minuut.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Android App verbruiksmeting

          Je gaat toch iets moeten doen aan je negativiteit Nete , de wereld is meer dan abonnementen, apps, helpdesks, ...

          Comment


          • #6
            Re: Android App verbruiksmeting

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Je gaat toch iets moeten doen aan je negativiteit Nete , de wereld is meer dan abonnementen, apps, helpdesks, ...
            Is mijn eerste post zo negatief ? Ik ben wel kritisch als het niet goed is ja. Enne, de laatste weken al zeer goeie ervaringen met helpdesks.

            Trouwens, je mag altijd een app voorstellen die doet wat ik vraag.

            Waarom ik een beetje kritisch ben? Om dit bv: Ik ben, aangelokt door het zogezegd "formitastische" 3G netwerk van Proximus overgestapt van MV naar hen. (Wordt tenandere ook hier de hemel ingeprezen).
            Gisteren een uitstap naar Pairi Daiza. Met de trein Gent-Geraardsbergen-Ath-Cambron Casteau (en terug). In dat park Edge, op de trein zeker 90% van de tijd Edge. Van station naar huis: Centrum Sint-Amandsberg: Edge. Moet ik nu staan juichen ? Dat manneke dat in die verlichtingspaal hangt zal ook wel op het Proxi-netwerk zitten.

            Rij je met de trein Gent-Luchthaven Zaventem: 80% Edge, Gent Antwerpen: 85 % Edge. Met de auto Gent-Sint Niklaas-Temse-Willebroek-Mechelen-Lier-Kessel: regelmatig Edge. In een appartement op de 20ste verdieping aan De Nieuwe Wandeling in Gent: Edge.
            Bij mijn zoon in Grote-Brogel: binnen Edge, buiten met moeite 1 streepje H.

            Ik krijg de indruk dat 3G voor Proximus al min of meer "afgeschreven" is, wegens het lanceren van de nieuwe "melkkoe".
            Last edited by nete; 19 juni 2013, 23:41.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Android App verbruiksmeting

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Mocht ik een aanbod vinden (maar dan zeker niet op het Mobistar net) waar ik voor 12,50 euro 1GB data en 120 minuten telefoon heb, ik twijfelde geen minuut.
              Ik heb 1gb, 130min, oneindig sms en gratis bellen naar iedereen in mijn netwerk voor 8.75 euro bij proximus. Abonement noemt BizzSmartTeamXL20.
              Ik beslis zelf mijn abonnement niet, maar dat staat op mijn HELLO app van mijn WinPhone. Bij mij werkt die app wel zeer degelijk, misschien met een vertraging van 1 uur of zo, maar daar steekt het toch niet op of wel?

              EDIT:
              Het kan ook zijn dat uw gsm geen goede antenne heeft, want Gent-Brussel heb ik 90% van de tijd H ipv Edge, af en toe eens 3G maar dat is inderdaad wat mager.
              Op mijn vorige gsm had ik ook slechts Edge op de meeste plaatsen. Met mijn Lumia 920 precies veel beter bereik of zo.

              Comment


              • #8
                Re: Android App verbruiksmeting

                Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Ik heb 1gb, 130min, oneindig sms en gratis bellen naar iedereen in mijn netwerk voor 8.75 euro bij proximus. Abonement noemt BizzSmartTeamXL20.
                Ik beslis zelf mijn abonnement niet, maar dat staat op mijn HELLO app van mijn WinPhone. Bij mij werkt die app wel zeer degelijk, misschien met een vertraging van 1 uur of zo, maar daar steekt het toch niet op of wel?

                EDIT:
                Het kan ook zijn dat uw gsm geen goede antenne heeft, want Gent-Brussel heb ik 90% van de tijd H ipv Edge, af en toe eens 3G maar dat is inderdaad wat mager.
                Op mijn vorige gsm had ik ook slechts Edge op de meeste plaatsen. Met mijn Lumia 920 precies veel beter bereik of zo.
                Ik heb in feite (als niet-zelfstandige) hetzelfde abbo, uitgenomen 120 minuten beltijd ipv 130. Ook 20 maanden aan 12,5 euro ipv 20 euro. Het is wel opvallend dat abbo's met 1GB data (net voldoende voor mij) en zo'n 2 uur bellen, en dat voor zo'n 10 à 15 euro, zéér dun gezaaid zijn. Ofwel 500MB (te weinig) ofwel 2GB en dan maar een uur bellen of zo (MV). Met SMS-en slaan ze je allemaal om de oren, helaas stuur ik er misschien 10 tot 15 per maand...

                Betreft H of 3G: ik zal dan wel steeds de verkeerde keuze van GSM maken zeker? Eerst een Samsung Galaxy S+ en nu een Alcatel One Touch Idol Ultra.
                Mijn zoon in Limburg heeft een Galaxy SII en zelfde resultaat bij hem thuis: Edge binnen, met heel veel moeite 3G buiten.

                Ter info: ik had het over de Hello! widget, de app zelf werkt goed (de bizarre update-vertraging daargelaten, maar die is van (soms) 1 à 2 dagen toch al teruggebracht tot max. een paar uur).
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Android App verbruiksmeting

                  Heb elk abonnement in België vergeleken en dat van Proximus kwam er het goedkoopst en het best uit voor mijn gebruik.
                  Als je meer wil, moet je meer betalen. Ken ook iemand met BizzSmartTeamXL Europe, dat is zogoed als onberperkt alles in binnen en buitenland, maar kost wel meer dan 70 euro.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Android App verbruiksmeting

                    Ik denk dat ik Traffic Monitor eens ga uitproberen.

                    Dodol leek me ideaal maar ging dan plots de mist in.

                    Van "in de mist gaan" kan Proximus (Hello! & e-services) ook wel meespreken. Mijn abbo loopt van 1 tot 30 juni, ik heb 120 minuten beltegoed en zat begin deze week aan zo'n 100 minuten opgebruikt.
                    Eergisteren kijk ik nog eens via "Hello!" en zie dat ik 120 minuten beltijd beschikbaar heb . Ga ik dan kijken bij mijn e-services dan staat daar 2 uur 7 minuten. Daarin zitten dan ook weer gratische nummers en inkomende gesprekken. Beetje triest voor een telefoniebedrijf, ik denk dat ze bij Proximus toch maar best eens een bekwame IT-er moeten aanwerven....
                    Last edited by nete; 29 juni 2013, 20:08.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Android App verbruiksmeting

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      ik denk dat ze bij Proximus toch maar best eens een bekwame IT-er moeten aanwerven....
                      Solliciteren zou ik zeggen en alles zal er perfect worden ... toch alvast één werknemer dan.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Android App verbruiksmeting

                        Tja, voor Verseg is het natuurlijk perfect als e-services mij op 3 juli aangeven : 18 minuten telefoon en 3 SMS.
                        Stel dat ik nu nog 15 minuten opgebeld wordt, dan wordt dat 33 minuten en heb ik geen enkel zicht meer op wat ik nog zelf kan opbellen in mijn abbo.

                        Ik kijk op de app Traffic Monitor en daar zie ik: 17 min 36 seconden uitgaand, 0 inkomend, en 2 SMS inkomend en 1 uitgaand.

                        Maar toch zou ik moeten zeggen : schitterend, die e-services.

                        Ze kunnen misschien de ontwikkelaar van Traffic Monitor eens inhuren ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Android App verbruiksmeting

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Tja, voor Verseg is het natuurlijk perfect als e-services mij op 3 juli aangeven : 18 minuten telefoon en 3 SMS.
                          Niets of niemand is perfect op deze wereld.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Android App verbruiksmeting

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Niets of niemand is perfect op deze wereld.
                            Da's juist, maar je kan wel een poging doen. Trouwens, werkt e-services bij u zoveel beter ?
                            Wat heb ik aan e-services als ik bv. 10 uur inkomende telefoons zou krijgen en uitgaand 1u50 zou opgebruiken van mijn 2 uur.
                            Dan zou ik daar lezen: 11 uur 50. Slaat dus NERGENS op. Beetje zwakjes voor het grootste communicatiebedrijf.
                            Ik heb die "onduidelijkheid" eens gemeld, maar de operator (en ja, na een zéér korte wachttijd) wist me te vertellen dat je niet te veel moest betrouwen op die gegevens...
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment

                            Working...
                            X