Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Android anti-virus oplichting.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Android anti-virus oplichting.

    Heb me gisteravond nog eens van de domste kant laten zien (moet ook eens kunnen).
    Ik kreeg een melding dat ik zogezegd een virus had op mijn android smartphone. Alleen al die melding zou een lichtje moeten laten branden, maar gisteravond dus niet.

    Het installeert dit programma'tje : http://androidantiviruspro.com/ . Bij opstarten krijg je een soort Eula, die ik verder genegeerd heb (nooit verstandig) en dus maar op "akkoord" geklikt.

    De tekst was ongeveer de volgende (http://androidantiviruspro.com/downl..._phone?lang=nl) :

    Door het downloaden van deze applicatie bij Rackley Tech Limited (hierna aangeduid als Company) en de installatie of het gebruik van deze toepassing of een gedeelte daarvan (Application), gaat u akkoord met de volgende algemene voorwaarden (de Terms and Conditions) en erkent u dat deze toepassing alleen kan worden gebruikt op Android handsets en dat deze toepassing uitsluitend voor persoonlijk gebruik is bestemd. De dienst is alleen beschikbaar voor gebruikers van Base KPN Orange, Mobistar & Proximus. Dit is een abonnement dat voor € 14 in rekening wordt gebracht keer per week hierin is inbegrepen het gebruik van de toepassing en Android tips, die 7 keer per week gestuurd worden naar uw telefoon. Om uw abonnement te annuleren, moet u een tekst met het woord STOP sturen naar 9166 of gebruik de Instellingen functie binnen de app om het af te melden. Kosten voor het verzenden van standaard berichten en data zijn van toepassing. Om contact op te nemen met de klantenservice, bel 022900256 of e-mail info.be@ccsupport.biz. Door op accept te klikken, gaat u akkoord met het ontvangen van verdere marketing materiaal van derden. U moet 18 jaar of ouder zijn en de toestemming hebben van de eigenaar van de eigenaar van het abbonement. Als u niet akkoord gaat met de bovenstaande algemene voorwaarden, verzoeken wij u niet op Accepteren te klikken.

    Resultaat is dus dat er 14€ van je belwaarde verdwijnt (ze versturen 7x een SMS voor een waarde van 2 €/st). Alleen verschijnen deze niet tussen je gewone Sms-berichten, maar enkel in die anti-virus app...

    Ik had niet verwacht dat ik iets dergelijks ooit zou tegenkomen, maar die gasten zijn dus (jammer genoeg) 14€ rijker... Heb uiteraard de verdere dienst stopgezet. Dat blijkt wel te lukken, maar het is wel te laat natuurlijk.

    Ik pen dit gewoon in de hoop dat anderen er iets aan hebben, en niet zo dom zijn om hier in te lopen !
    Groeten,

    Polleke

  • #2
    Re: Android anti-virus oplichting.

    Je moet inderdaad voortdurend op je hoede zijn!

    Ik heb eerste enkele reviews gelezen en op basis daarvan de TrustGo antivirus app op al mijn Android toestellen geïnstalleerd.

    Comment


    • #3
      Re: Android anti-virus oplichting.

      Ik heb zo een paar games die gratis zijn waar dat constant onder staat. Denk niet dat het mij zou overkomen. Toch niet de eerste 10 jaar

      Comment


      • #4
        Re: Android anti-virus oplichting.

        Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
        Ik heb zo een paar games die gratis zijn waar dat constant onder staat. Denk niet dat het mij zou overkomen. Toch niet de eerste 10 jaar
        Houden zo .
        Groeten,

        Polleke

        Comment

        Working...
        X