Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amazon.de: BTW inclusief maar uiteindelijk toch duurder ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Amazon.de: BTW inclusief maar uiteindelijk toch duurder ?

    Hallo,

    Ik check de prijzen van 2 items, er staat duidelijk dat BTW inbegrepen is bij de aangeduide prijzen.(Foto 1)

    Ik stop ze in mijn winkelwagentje en ga verder om af te rekenen, maar op deze pagina zijn mijn 2 items plots 7,30 Euro duurder geworden. (Foto 2)

    Op het einde net voor de betaling geeft men nog een samenvatting met als te betalen bedrag 441,48, gratis verzending, maar dan zie ik een "herberekening" ivm BTW waardoor plots 7,30 Euro meer dient worden te betaald. (Foto 3)

    BTW inclusief maar uiteindelijk toch duurder ?


    FOTO1

    FOTO 2

    FOTO 3


    mvg,
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

  • #2
    Re: Amazon.de: BTW inclusief maar uiteindelijk toch duurder ?

    19% BTW naar 21%.

    Vanaf dat een webshop een bepaalde omzet heeft naar een land met een ander BTW tarief is het verplicht het voor ons "locale" BTW tarief aan te rekenen. Amazon valt daar dus zeker onder. Kleinere duitse shops meestal niet.

    Comment


    • #3
      Re: Amazon.de: BTW inclusief maar uiteindelijk toch duurder ?

      Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
      19% BTW naar 21%.

      Vanaf dat een webshop een bepaalde omzet heeft naar een land met een ander BTW tarief is het verplicht het voor ons "locale" BTW tarief aan te rekenen. Amazon valt daar dus zeker onder. Kleinere duitse shops meestal niet.
      Ach zo... dat verklaart alles, had ik helemaal niet meer aan gedacht ...

      mvg,
      2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

      Comment


      • #4
        Re: Amazon.de: BTW inclusief maar uiteindelijk toch duurder ?

        Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
        19% BTW naar 21%.

        Vanaf dat een webshop een bepaalde omzet heeft naar een land met een ander BTW tarief is het verplicht het voor ons "locale" BTW tarief aan te rekenen. Amazon valt daar dus zeker onder. Kleinere duitse shops meestal niet.
        Dat noemen ze dan het verenigd Europa.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Amazon.de: BTW inclusief maar uiteindelijk toch duurder ?

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Dat noemen ze dan het verenigd Europa.
          Geen politiek, maar wat wil je dan... dat Frau Merkel hier de regels dikteert? Wat dat betreft zijn we nog even van een verenigd Europa verwijderd hoor. Voor mij kan het het: nog meer bevoegdheden aan de EC overdragen, maar wie is het daar mee eens? Nogmaals: geen politiek.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Amazon.de: BTW inclusief maar uiteindelijk toch duurder ?

            Gewoon een vraagje: Was je bij foto 1 al ingelogd op de website?

            Indien ja, dan zou Amazon zijn software moeten aanpassen, want dan kunnen ze je toch dadelijk de juiste prijs tonen.
            Indien nee, dan is dat normaal dat ze je de prijs aan Duits tarief laten zien. Alhoewel ze technisch gezien wel zouden kunnen achterhalen in welk land je zit, kunnen ze toch niet met zekerheid de bestemming vaststellen en wordt er de voorkeur gegeven om het lokaal BTW tarief te gebruiken.


            Ik wist trouwens niet dat de Europe wetgeving is aangepast ivm BTW. Je moet namelijk weten, sinds 1993 is de BTW een Europese aangelegenheid en bestaan er regeltjes voor verzendingen binnen de EU. Elk land kan zijn eigen BTW tarief nog altijd vastleggen, maar in principe is BTW nu dus een Europese aangelegenheid en niet langer een landelijke aangelegenheid. Dit hebben ze moeten doen daar er geen douane rechten meer zijn tussen de EU landen onderling.

            Iemand met een BTW nummer kan namelijk aan 0% BTW zijn goederen invoeren uit een ander EU land, maar bij verkoop in eigen land aan particulieren uit een ander EU land moet hij dan wel het lokaal BTW tarief aanrekenen.

            Maar nu las ik in de Nederlandse wetgeving, dat ze vaste bedragen hebben ingevoerd per land. Indien je daar boven zit, dan moet je als Nederlandse leverancier dus het BTW tarief van het land van bestemming gebruiken. Misschien is dat in Duitsland dus ook al aangepast in hun wetgeving. Voor België heb ik die teksten nog niet kunnen vinden, maar het kan ook zijn dat de online teksten nog niet zijn aangepast aan eventuele aanpassingen aan de Belgische wetgevingen. Hier lopen ze altijd achter op elk niveau.


            Maar het ziet er dus wel naar uit, dat als je duurdere artikelen in het buitenland wilt kopen, je beter ter plaatse gaat kopen dan op afstand. Waarschijnlijk hebben lokale winkels geprotesteerd hiertegen, omdat ze oneerlijke concurrentie voelde van winkels die online verkochten vanuit landen met een lager BTW tarief.

            Het zou natuurlijk mooi zijn als de EU zou zeggen dat er een vaste BTW tarief is voor heel Europa. Alhoewel, als ze het hoogste tarief dan gelijk zouden stellen aan de duurste, dan zouden we ipv 21% misschien 24% à 25% moeten betalen. (Denemarken, Zweden = 25%, Hongarije = 27%)

            België en Nederland zitten met 21% al hoog, maar er zijn er die nog meer BTW moeten betalen in de EU.

            UPDATE: Oeps, een foutje gelezen in de teksten. Zag net dat het inderdaad gaat om omzet bedragen richting het buitenland, en niet om individuele prijzen. Boven een bepaald bedrag van omzet naar een ander EU land, ben je zelfs verplicht om je organisatie te registreren in het land van bestemming.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #7
              Re: Amazon.de: BTW inclusief maar uiteindelijk toch duurder ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
              Gewoon een vraagje: Was je bij foto 1 al ingelogd op de website?
              Ja, want zonder inloggen op je account kan je niet verder om te betalen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
              Maar het ziet er dus wel naar uit, dat als je duurdere artikelen in het buitenland wilt kopen, je beter ter plaatse gaat kopen dan op afstand.
              Ter plaatse gaan ? Is ook een oplossing als ze een fysiek winkelpunt hebben, maar dan gaat mijn winst op in de verplaatsing, Duitsland is niet bepaald naast de deur, deze combo kost bij Konijnenberg maar liefst 703 Euro (zonder verzending), dan betaal ik graag die extra 7,30 Euro heb ik nog voldoede winst gedaan.


              mvg,
              2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

              Comment


              • #8
                Re: Amazon.de: BTW inclusief maar uiteindelijk toch duurder ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                Ja, want zonder inloggen op je account kan je niet verder om te betalen.

                Ter plaatse gaan ? Is ook een oplossing als ze een fysiek winkelpunt hebben, maar dan gaat mijn winst op in de verplaatsing, Duitsland is niet bepaald naast de deur, deze combo kost bij Konijnenberg maar liefst 703 Euro (zonder verzending), dan betaal ik graag die extra 7,30 Euro heb ik nog voldoede winst gedaan.
                Dat denk ik ook ja. Ik was al bij coolblue gaan zien, maar daar hebben ze die dingen niet blijkbaar. Wel de proB en de GH-100. Zelf ben ik van plan de proB te kopen, ooit eens.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Amazon.de: BTW inclusief maar uiteindelijk toch duurder ?

                  Coolblue is heel snel, heeft ook veel, overzichtelijke site, maar ... ze zijn niet altijd het goedkoopste.....
                  Maar als je iets vlug wil hebben is dat wel een goede optie.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Amazon.de: BTW inclusief maar uiteindelijk toch duurder ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                    Dat denk ik ook ja. Ik was al bij coolblue gaan zien, maar daar hebben ze die dingen niet blijkbaar. Wel de proB en de GH-100. Zelf ben ik van plan de proB te kopen, ooit eens.
                    Ja, niet op alle webwinkels te vinden, soms komt het niet op de google resultaten maar ga ik dan op de site zelf zoeken die ik ken, er is zelfs al een Vanguard GH-300 met ingebouwde ontspantrekker...



                    Kabels komen inclusief om aan te sluiten op je DSLR... just point and shoot...

                    mvg,
                    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                    Comment

                    Working...
                    X