Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor Telenet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Alternatief voor Telenet ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    meer dan 70% van die overstappen naar Orange omdat het wat goedkoper is keren binnen de 6 maanden terug naar Telenet.
    Dan is het toch vreemd dat TN kampt met lagere abonneecijfers (voor zowat alle afdelingen).
    Is die 70% ergens gepubliceerd?
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #17
      Re: Alternatief voor Telenet ?

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Dan is het toch vreemd dat TN kampt met lagere abonneecijfers (voor zowat alle afdelingen).
      Is die 70% ergens gepubliceerd?
      ...Ervaring van vriend die in Telenet shop werkt...

      Comment


      • #18
        Re: Alternatief voor Telenet ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        ...Ervaring van vriend die in Telenet shop werkt...
        "Wij van xxxx bevelen xxxx aan"
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #19
          Re: Alternatief voor Telenet ?

          Bedankt allemaal voor de antwoorden, ik ga er zeker rekening mee houden, als ik toch Orange neem moet ik wel beslissen voor 15 november om te profiteren van de gratis installatie (en evt verdubbeling van mobiele data als ik van mijn 12 naar een 15€/mnd abo ga daarvoor).
          Als er nog anderen hun ervaring willen delen, graag!

          Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
          Als je Telenet hebt en je hebt een tv met DVB-C (wat ze tegenwoordig allemaal hebben) kun je naar een tiental gratis zenders kijken in digitale kwaliteit.
          Een, Canvas, Ketnet al zeker en dan nog een paar, maar ben dat kwijt.
          Maar dan heb je wel kabel abo nodig. In dat geval kun je dan ook net zo goed de CI-Module erbij kopen. Dan heb je ze allemaal in DVB-C.
          Je kunt dan wel niet opnemen zoals bij digicorder.
          Te hoge facturen bij Telenet? Zou kunnen, ik heb daar hier in ieder geval nog nooit last van gehad in de afgelopen 25 jaar.
          En als het "Bakske" kapot gaat is het gratis omruilen Ze vragen nog niet eens wat er aan is.
          Wat bedoel je juist met "Maar dan heb je wel kabel abo nodig", ik heb een Telenet abo voor internet, maar niet voor tv, vroeger staken ze er dan een 'filter' tussen zodat je dat analoog tv signaal niet kon gebruiken, maar geen idee of dat nog zo is voor digitaal, ik kan het hopelijk straks testen als ik een tv in huis heb

          Ik weet dat ze niet moeilijk doen over het "bakske", maar da's toch wel lastig als je elke keer al je opnames kwijt bent, ik hou die nogal graag bij (nu staan de interessante natuur docu's van Een en Canvas allemaal op een externe schijf), nog een voordeel van kijken op de laptop.
          In de handleiding van de Medion tv die ik mss zou kopen staat wel dat je eenvoudig kunt opnemen op een externe schijf wanneer je de ingebouwde tuners gebruikt, wsl niet wanneer je via een "bakske" kijkt ivm auteursrechten.
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #20
            Re: Alternatief voor Telenet ?

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Dan is het toch vreemd dat TN kampt met lagere abonneecijfers (voor zowat alle afdelingen).
            Is die 70% ergens gepubliceerd?
            Er staat dat de meeste terugkeren binnen de zes maand, verder heeft het artikel volgende info "Even terug naar 23 juli." … dat is nog geen vier maand.
            Dus nog even tijd om aan 70% te geraken.
            Trouwens ook bij andere providers is het zo dat de meeste vertrekkers (prijs als reden) terugkomen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Alternatief voor Telenet ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Trouwens ook bij andere providers is het zo dat de meeste vertrekkers (prijs als reden) terugkomen.
              In het algemeen zijn er bij TN toch meer vertrekkers dan dat er bij- of terugkomen. Ik ben benieuwd of ze begin 2019 weer met een prijsverhoging gaan komen
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #22
                Re: Alternatief voor Telenet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                "Wij van xxxx bevelen xxxx aan"
                Tegenwoordig krijg je al spijt dat ge hier nog reageert...

                Wat boeit mij Telenet....

                Comment


                • #23
                  Re: Alternatief voor Telenet ?

                  Dat de VRT gaat stoppen met dvb-t uitzendingen is helaas waar.
                  Maar er is nog een speler die via de aardse kanalen uitzend en dat is tvvlaanderen.
                  Ze zenden niet alleen via satelliet uit maar ook via dvb-s2.
                  De zenders van de VRT zitten er nu niet bij, want die zijn nog gratis. Maar van het moment dat de VRT ermee ophoud gaat tvv ze wel aanbieden.
                  Alleen is het niet gratis en moet je tv dvb-s2 aankunnen.
                  Dus als de vlaamse zenders voldoende zijn is dit nog een mogelijkheid.

                  Mvg
                  Ps ik heb geen aandelen van tvv😁
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                  Comment


                  • #24
                    Alternatief voor Telenet ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    In het algemeen zijn er bij TN toch meer vertrekkers dan dat er bij- of terugkomen. Ik ben benieuwd of ze begin 2019 weer met een prijsverhoging gaan komen
                    De kans dat dit gebeurt is natuurlijk bestaande ... maar dat kan overal.

                    Het enige dat ik niet begrijp, dat is dat zoveel mensen veranderen voor een relatief kleine aanpassing van de prijs ... weliswaar niet de eerste.

                    Ik ben ook niet happy op een prijsverhoging, maar dan maak ik me toch meer zorgen om de prijzen van de verzekeringen.
                    Afhankelijk van het pakket zijn de prijzen bij Telenet 1,5€ per maand omhoog gegaan, ofwel 18€ op een jaar.
                    Onze verzekeringen allen samen (woning, inboedel, voertuigen, familiale, ...) zijn in 2018 honderden Euro’s hoger dan in 2017 (zonder schadegevallen) ... ik zie hier echter nooit iemand klagen over dure verzekeringen, wel bijna alleen over providers.
                    Idem voor boodschappen ... niemand zoekt naar goedkopere winkels, of er wordt (bijna) niets over geschreven. [emoji57]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Alternatief voor Telenet ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                      Maar er is nog een speler die via de aardse kanalen uitzend en dat is tvvlaanderen.
                      Ze zenden niet alleen via satelliet uit maar ook via dvb-s2.

                      AntenneTV is DVB-T2, niet DVB-S(2). T= Terrestrial, S= Satelliet

                      Dat VRT stopt met DVB-T is wel vreemd want als openbare omroep moeten ze vrij te ontvangen zijn. TV Vlaanderen is niet gratis of vrij en ook voor VRTnu is een internetabo nodig.

                      Er loopt nog een petitie tegen de afschaffing van DVB-T door de VRT maar helaas is er weinig animo. In het parlement werden ook al vragen gesteld maar Sven Gatz kon als antwoord enkel de argumenten herkauwen van de VRT.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #26
                        Re: Alternatief voor Telenet ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht

                        Wat bedoel je juist met "Maar dan heb je wel kabel abo nodig", ik heb een Telenet abo voor internet, maar niet voor tv, vroeger staken ze er dan een 'filter' tussen zodat je dat analoog tv signaal niet kon gebruiken, maar geen idee of dat nog zo is voor digitaal, ik kan het hopelijk straks testen als ik een tv in huis heb

                        Ik weet dat ze niet moeilijk doen over het "bakske", maar da's toch wel lastig als je elke keer al je opnames kwijt bent, ik hou die nogal graag bij (nu staan de interessante natuur docu's van Een en Canvas allemaal op een externe schijf), nog een voordeel van kijken op de laptop.
                        In de handleiding van de Medion tv die ik mss zou kopen staat wel dat je eenvoudig kunt opnemen op een externe schijf wanneer je de ingebouwde tuners gebruikt, wsl niet wanneer je via een "bakske" kijkt ivm auteursrechten.
                        Idd het abonnement om de analoge zenders te kunnen kijken, dan staan gelijk de digitale ook open voor een CI Module.
                        Maar zonder de Module zijn er een aantal zenders vrij digitaal te kijken.
                        Opnemen kan idd via een USB aansluiting. Dingen die ik wil bewaren zijn zeldzaam
                        Hetgeen ik opneem op een digicorder is niet zo belangrijk mocht hij defect gaan. Wel vervelend als je een serie aan het kijken bent.
                        Maar er is nog zoiets als Torrent Zo ie zo zonder reclame dan.
                        En alles op de NAS kan ik ook kijken via de digicorder.
                        Bv programma's van Vier en Vijf enz. download ik gewoon vanaf hun site en zet die op de NAS.
                        Geen reclame.
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Alternatief voor Telenet ?

                          Even een update wat betreft mijn keuze voor Orange Love (tv + internet + gsm), dit is een post die ik maakte op hun forum (waar nooit officiële reactie op is gekomen)

                          ‎31-01-2019 03:49 PM
                          Beste,

                          ik ben nu een paar maanden 'Orange Love' klant (maar al meer dan 10 jaar bij Mobistar en Orange voor gsm) en mijn TV recorder heeft enkel de eerste week deftig gewerkt tot die update die blijkbaar nog steeds in de bèta testfase zat/zit.

                          Wanneer kunnen we eindelijk een update verwachten die alle fouten uit de software haalt en ze uit de testfase krijgt?

                          Of kan ik aub terug naar de vorige software terugkeren, het feit dat je nu bijna niks meer kunt doen wanneer je in timeshift kijkt is echt verschrikkelijk irritant, want ik kijk meestal uitgesteld?!

                          Maar er zitten véél meer fouten in, eerst dacht ik bvb, ok, ik kan de tv gids niet meer gebruiken bij timeshift, maar (na een week foutmeldingen) kreeg ik toen eindelijk de android app gelinkt dus kon ik daarop de gids raadplegen, maar wanneer die app crasht op de smartphone (wat vaak gebeurt, maar dat kan wel aan mijn oudere telefoon liggen) dan 'hangt' de recorder vaak zelf ook kort daarna (mss wanneer ik feedback stuur, kan het zijn dat men dan 'info' vraagt aan de recorder over instellingen o.i.d.?).

                          Soms verdwijnt het geluid, (o.a. wanneer je te snel spoelt in timeshift of terugkeert naar 'live' geloof ik), dit komt niet terug door te zappen of de recorder met afstandsbediening uit te schakelen, wel wanneer ik tussendoor een opname start of de recorder echt uitschakel.

                          Soms klopt de tijd van de timeshift totaal niet, dan denkt de recorder dat je op pauze blijft staan terwijl je gewoon uitgesteld aan het kijken bent en springt die langzaam naar 1 uur zodat je daarna niet langer kunt pauzeren, ookal is dat dan in werkelijkheid maar 35min oid. Ik geloof dat dit (soms) veroorzaakt wordt door de infobalk op te vragen wanneer je in timeshift kijkt of pauze te starten kort nadat je de gids geopend hebt. Als je dan met 'stop' terugkeert naar 'live' kun je daarna wel weer verder terugspoelen, maar daarna begint de timeshifttijd onmiddelijk vanzelf weer terug naar 1 uur te verspringen.

                          Ook zou ik liever hebben dat je kunt kiezen hoe lang je wil kunnen timeshiften (en hoeveel geheugen je daarvoor dus over hebt), bvb van niks (dan hoeft de harde schijf in principe zelfs niet constant te draaien tijdens live kijken) tot 4h o.i.d. (zoals zelfs mijn Aldi tv die mogelijkheid heeft als je er een externe schijf aan hangt).

                          Soms verdwijnt de optie 'ondertitelingstaal' ineens uit het optie menu, zowel bij opnames als bij live tv, de enige manier om het terug te krijgen is de recorder te herstarten.

                          Soms wordt het groene 'aan' lampje gewoon tijdens het kijken oranje en dan kun je sowieso een crash verwachten.

                          De harde schijf valt vrijwel nooit stil wanneer de recorder in standby staat, soms valt hij na 5 à 10 min even uit, om een tiental seconden later terug op te starten, het lampje blijft wel gewoon orange en dus 'uit' staan.

                          Als ik de recorder niet dagelijks eens herstart is de kans erg groot dat hij de dag erna sowieso crasht, zeker als er meerdere opnames en timeshift tegelijk vallen.

                          Het zenderaanbod en bedoelde functies zijn prima voor mij en ik ben altijd tevreden geweest van jullie als bedrijf (geen foute facturen e.d.), maar de werking van de recorder is zo verschrikkelijk instabiel dat ik wellicht na de eerste 6 maanden toch eens elders ga kijken of het gras niet véél groener is, als er niet snel verbetering komt, erg jammer!

                          Mvg, Koen
                          Ik heb speciaal lang gewacht om hier te posten in de hoop dat ze de boel wat zouden herstellen met een update, maar die update is vandaag eindelijk gekomen, maar geeft enkel wat sneller zappen maar lost de bugs totaal niet op.

                          Samengevat: als je regelmatig in time-shift kijkt en dan ook nog de tv gids en andere menu's wilt kunnen blijven gebruiken is Orange praktisch onbruikbaar!

                          Ik kan Orange dus enkel afraden wanneer je een vrij 'zware' tv gebruiker bent.

                          Als ze niet snel wat extra programmeurs aannemen vrees ik dat ze niet lang zullen blijven bestaan, zoals hun voorganger Mobistar TV
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Alternatief voor Telenet ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            Even een update wat betreft mijn keuze voor Orange Love (tv + internet + gsm), dit is een post die ik maakte op hun forum (waar nooit officiële reactie op is gekomen)



                            Ik heb speciaal lang gewacht om hier te posten in de hoop dat ze de boel wat zouden herstellen met een update, maar die update is vandaag eindelijk gekomen, maar geeft enkel wat sneller zappen maar lost de bugs totaal niet op.

                            Samengevat: als je regelmatig in time-shift kijkt en dan ook nog de tv gids en andere menu's wilt kunnen blijven gebruiken is Orange praktisch onbruikbaar!

                            Ik kan Orange dus enkel afraden wanneer je een vrij 'zware' tv gebruiker bent.

                            Als ze niet snel wat extra programmeurs aannemen vrees ik dat ze niet lang zullen blijven bestaan, zoals hun voorganger Mobistar TV
                            Oplossing terug naar TN oermens?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Alternatief voor Telenet ?

                              Ik vrees dat dat uiteindelijk de enige optie zal zijn, maar dat kost per jaar wel zo'n €250 meer wat voor mij veel geld is.
                              Het achterlijkste is dat die Orange recorder de eerste week (met de oude firmware) wel prima werkte.
                              Ik ga ook wel eens naar Belgacom kijken, die hebben ook wel goedkopere opties geloof ik, maar dan staat wel alles 'in the cloud' ipv lokaal op een harde schijf en dat schijnt nogal eens te haperen.
                              Er zal altijd wel iets zijn..
                              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Alternatief voor Telenet ?

                                Tijdje over geslapen dus, en hier en daar redelijk wat gelezen...
                                Ik denk dat ik gewoon bij Telenet blijf.
                                Sinds 2000 eigenlijk nog nooit een noemenswaardig probleem gehad, om de 3 jaar gemiddeld eens een helpdesk moeten bellen en telkens goed en snel geholpen geweest.
                                Ik ga me de moeite om alles om te zetten naar een andere provider besparen denk ik.

                                Bedankt voor al de feedback hier !

                                Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X