Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Inderdaad, het wir leben autos hoort er nog bij
    Klopt, en Miseriedes.......

    Comment


    • #32
      Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ik rij nu ook altijd links ... maar dat is misschien omdat ik met een BMW of AUdi de anderen voorbij knal.

      Als we de media mogen geloven toch.
      Dat "freude am fahren" gevoel ken ik ook. Hier komt niks anders binnen dan Duitse wagens. Ook onze kinderen hebben dat begrepen. Jammer dat velen dit hier niet kennen, maar er toch over willen discuteren. Maar ja.., dat schoeit meestal op gans "iets anders" dan op de kennis van het product.
      De Benz van mijn vrouw is 21jaar oud en zij kan er nog best mee leven, maar ik push haar om eindelijk eens te vernieuwen. De electronische achterstand is na 21 jaar ook zo groot geworden dat je je anders, alé mijn vrouw toch die geen kaas gegeten heeft van techniek, onwennig voelt in de huidige generaties.
      En, à propos, ik steek ook meestal links voorbij, tenzij er iemand op de middenstrook staat.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #33
        Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Dat "freude am fahren" gevoel ken ik ook. Hier komt niks anders binnen dan Duitse wagens. Ook onze kinderen hebben dat begrepen. Jammer dat velen dit hier niet kennen, maar er toch over willen discuteren. Maar ja.., dat schoeit meestal op gans "iets anders" dan op de kennis van het product.
        De Benz van mijn vrouw is 21jaar oud en zij kan er nog best mee leven, maar ik push haar om eindelijk eens te vernieuwen. De electronische achterstand is na 21 jaar ook zo groot geworden dat je je anders, alé mijn vrouw toch die geen kaas gegeten heeft van techniek, onwennig voelt in de huidige generaties.
        En, à propos, ik steek ook meestal links voorbij, tenzij er iemand op de middenstrook staat.
        Bij mij schoeit het op ervaring.
        Ik had een BMW.....en heb er een halve BMW kosten aan gehad ook ....... ik heb mijn lesje geleerd.
        Als je de kosten toch in mindering kan brengen van je belastingen is het weer een ander verhaal, maar dat kon ik niet.

        Comment


        • #34
          Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          Inderdaad, het wir leben autos hoort er nog bij
          Hier al Opel rijder sedert 1988. Nog steeds heel tevreden. Mijn ouders sedert 1984. Mijn schoonfamilie toevallig ook allemaal Opel rijders. Nonkel van m'n vrouw heeft quasi z'n hele leven bij Opel Antwerpen gegaan en met pensioen gegaan twee jaar voor de sluiting
          Deutsche Gründlichkeit kennt keine Zeit !
          Opel en ook Volkswagen (de Touareg buiten beschouwing gelaten) zijn tenminste correct geprijsd, wat je van Audi, BMW en Mercedes niet kan zeggen.
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #35
            Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            ...zijn tenminste correct geprijsd, wat je van Audi, BMW en Mercedes niet kan zeggen.
            Hallo!?!? De meerprijs is er toch omdat die zich niet meer aan het verkeersreglement hoeven te houden?!?! Dus logisch ook dat richtingaanwijzers op die merken slechts als optie beschikbaar zijn.
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

            Comment


            • #36
              Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
              Hallo!?!? De meerprijs is er toch omdat die zich niet meer aan het verkeersreglement hoeven te houden?!?! Dus logisch ook dat richtingaanwijzers op die merken slechts als optie beschikbaar zijn.
              Alé nog eentje die allergisch is voor de premium merken. Pas op allergie kan leiden tot shock en dat is dodelijk.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #37
                Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                ..... met een britse auto met het uur rechts dus, mag dat ?
                als je af en toe ook maar een uurtje links rijd geen probleem hoor.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #38
                  Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                  Hallo!?!? De meerprijs is er toch omdat die zich niet meer aan het verkeersreglement hoeven te houden?!?! Dus logisch ook dat richtingaanwijzers op die merken slechts als optie beschikbaar zijn.
                  Heel juist. Je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren , maar meestal als ik 4 ringen in m'n spiegel zie opduiken, komt m'n haar recht (en ga ik lekker niet opzij )

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Alé nog eentje die allergisch is voor de premium merken. Pas op allergie kan leiden tot shock en dat is dodelijk.
                  Nog eentje. Het valt vooral op bij Audi-rijders. Alex Agnew heeft er tijdens zijn 'The Legend Ends' show ook een tiental minuten aan gewijd (en ook BMW X5 rijders moesten eraan geloven ).
                  Maar zoals gezegd, ge moogt ze niet allemaal over dezelfde kam scheren.
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #39
                    Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Dat "freude am fahren" gevoel ken ik ook. Hier komt niks anders binnen dan Duitse wagens. Ook onze kinderen hebben dat begrepen. Jammer dat velen dit hier niet kennen, maar er toch over willen discuteren. Maar ja.., dat schoeit meestal op gans "iets anders" dan op de kennis van het product.
                    De Benz van mijn vrouw is 21jaar oud en zij kan er nog best mee leven, maar ik push haar om eindelijk eens te vernieuwen. De electronische achterstand is na 21 jaar ook zo groot geworden dat je je anders, alé mijn vrouw toch die geen kaas gegeten heeft van techniek, onwennig voelt in de huidige generaties.
                    En, à propos, ik steek ook meestal links voorbij, tenzij er iemand op de middenstrook staat.
                    Maar Pol, die Benz is dus nog een ijzeren Benz uit de tijd dat ze nog in de top 3 van de betrouwbaarheid stonden
                    Ik heb er ook zo één met momenteel abnormale kosten : er moet een nieuw ophangrubber aan de uitlaat

                    Comment


                    • #40
                      Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                      Maar om on-topic te blijven : stel je voor dat een Belg met een Britse auto (met het stuur rechts) in Frankrijk botst tegen een Italiaan met een Duitse auto. Wat dan ?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Dat "freude am fahren" gevoel ken ik ook. Hier komt niks anders binnen dan Duitse wagens. Ook onze kinderen hebben dat begrepen. Jammer dat velen dit hier niet kennen, maar er toch over willen discuteren. Maar ja.., dat schoeit meestal op gans "iets anders" dan op de kennis van het product.
                        De Benz van mijn vrouw is 21jaar oud en zij kan er nog best mee leven, maar ik push haar om eindelijk eens te vernieuwen. De electronische achterstand is na 21 jaar ook zo groot geworden dat je je anders, alé mijn vrouw toch die geen kaas gegeten heeft van techniek, onwennig voelt in de huidige generaties.
                        En, à propos, ik steek ook meestal links voorbij, tenzij er iemand op de middenstrook staat.
                        Ik heb als 1e wagen een japanner gehad, gevolgd door een zweed, gevolgd door een fransman, gevolgd door een 2e fransman, dan genoten van engelsman (met ford-roots) uiteindelijk weer een fransman, om uiteindelijk te eindigen met een Japanner in combinatie met een Duitser.

                        Ik geef mezelf dus het recht om met elke nationaliteit van wagen te lachen (oh jah, ook gereden met échte amerikanen )
                        Ook omdat ik weet met welke auto ik het meeste en met welke het minste miserie heb gehad (in vergelijking met het aantal kilometers)
                        Daarbovenop, vind ik het altijd grappig als mensen in de bres springen om "hun" merk te verdedigen...

                        Daar nog eens bovenop, vermoed ik dat met de budgetten die jij als beschikbaar houd voor wagens,
                        er weinig mensen hier over eenzelfde klasse wagen spreken...
                        (dit is zeker niet slecht bedoeld, maar ik vermoed dat ik op autoforum op een topic van jou ben gestoten )

                        Onze 15jaar oude MB staat qua luxe op een evenhoog niveau als mijn gloednieuwe Mitsubishi...
                        Maar de aankoopprijs van die MB is natuurlijk pakken hoger geweest "in zijnen tijd"...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Maar Pol, die Benz is dus nog een ijzeren Benz uit de tijd dat ze nog in de top 3 van de betrouwbaarheid stonden
                          Ik heb er ook zo één met momenteel abnormale kosten : er moet een nieuw ophangrubber aan de uitlaat
                          Ja Paul, ik heb hier een folder liggen van de actuele opvolger van die van mijn vrouw en aluminium is hier het materiaal dat grotendeels wordt gebruikt. Ik meen mij te herinneren dat de huidige nog bijna 2ton weegt, terwijl het huidige model met zo'n 1,5ton genoeg heeft. Dat zou een aanzienlijke besparing van benzine met zich moeten meebrengen.
                          en is dat dan zo duur, een ophangrubber van de uitlaat?
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                            Maar om on-topic te blijven : stel je voor dat een Belg met een Britse auto (met het stuur rechts) in Frankrijk botst tegen een Italiaan met een Duitse auto. Wat dan ?
                            Even Apeldoorn bellen?
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                            Comment


                            • #44
                              Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                              [QUOTE=Kaneda;4064494]Heel juist. Je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren , maar meestal als ik 4 ringen in m'n spiegel zie opduiken, komt m'n haar recht (en ga ik lekker niet opzij )
                              /QUOTE]

                              Dat vind ik echt kleinzielig. Als iemand mij ooit zou willen voorbijsteken dan ga ik bereidwillig opzij, voor eender welk merk.
                              En voor donkerblauwe BMW's moet je zeker opzij gaan. Denk maar niet dat die mensen voor hun plezier met een 320d of 520d (al dan niet in touring-model) rondtuffen. Dat zijn bijna allemaal werkmensen in firmawagens en die moet je niet hinderen tijdens hun werk.
                              Herman Van Veen - opzij opzij opzij + lyricsOpzij, opzij, opzij,maak plaats, maak plaats, maak plaats,wij hebben ongelofelijke haast.Opzij, opzij, opzij,want...
                              Last edited by notex; 22 januari 2014, 16:06.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Daarbovenop, vind ik het altijd grappig als mensen in de bres springen om "hun" merk te verdedigen...

                                Daar nog eens bovenop, vermoed ik dat met de budgetten die jij als beschikbaar houd voor wagens,
                                er weinig mensen hier over eenzelfde klasse wagen spreken...
                                (dit is zeker niet slecht bedoeld, maar ik vermoed dat ik op autoforum op een topic van jou ben gestoten )
                                Wel als autofanaat geef ik graag mijn wedervaren weer en ben ik bereid een merk te verdedigen als ik daar bijzonder goeie ervaringen mee heb.
                                Zelf ben ik minder te spreken van Mercedes omdat ik er twee heb gehad waarvan één goeie, maar de tweede toch betrekkelijk veel kosten in vergelijking met mijn twee BMW's. Daarentegen is mijn vrouw nog steeds niet te spreken over BMW omdat ze ooit eind jaren '70 er eentje heeft gehad (een 2800 coupé met jawsneus) waarvan er maar enkele met deze motor zijn gemaakt. Zeer korte tijd nadien is het nl.een 3000cc geworden. Wel die 2800 heeft haar van bij het begin niks dan miserie meegebracht. Ze heeft die ooit eens van colére half in brand laten staan langs een steenweg en met een taxi naar huis gekomen. In de garage gaven ze toen als reden aan dat die 2800's een misbaksel was. De opvolgers zijn Mercedes geworden.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X