Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Heel de wereld zou moeten links rijden, is veel natuurlijk. Allemaal Napoleon's schuld. Blame it on the French !
    Wij gaan enkele keren per jaar naar de UK, en daar rijden is veel leuker, en voelt écht natuurlijker aan.
    When you're left, you're right. When you're right, you're wrong !
    Helemaal mee eens, hoewel, telkens als ik hier oefende op het linksrijden had ik het ene accident na het andere
    Maar die laatste is wel een prachtige oneliner.

    Comment


    • #17
      Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
      Waarom is links rijden veel natuurlijker?

      Als ze indertijd met een koets reden konden ze gemakkelijker met hun rechterhand bij hun zwaard om de vijand de kop in te slaan. Meer is dat niet Koen.

      Comment


      • #18
        Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Heel de wereld zou moeten links rijden, is veel natuurlijk. Allemaal Napoleon's schuld. Blame it on the French !
        Wij gaan enkele keren per jaar naar de UK, en daar rijden is veel leuker, en voelt écht natuurlijker aan.
        When you're left, you're right. When you're right, you're wrong !
        Ik vind links rijden in Zuid-Afrika ook veel leuker, niet alleen omwille van het links rijden, maar omdat het dan vakantie is.

        Comment


        • #19
          Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

          Links doet mij meestal aan iets anders denken. En dat vindt je hier teveel.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Waarom is links rijden veel natuurlijker?
            Dat voelt gewoon natuurlijker aan. Moeilijk uit te leggen. I guess you have to be there
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #21
              Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Maar dit is een leuk raadsel.
              Tot in 1967 (uit het hoofd nu even) reden de Zweden links hoewel het stuur ook links stond. Ergens in een septembernacht 3/9/1967 was alle niet-prioritaire verkeer verboden terwijl de zakken van de nieuwe verkeersborden over de oude werden geplaatst. De day after reeds iedereen rechts met hilarische taferelen tot gevolg.


              Eén voordeel had het wel : iedereen kon blijven doorrijden met zijn Volvo of SAAB omdat het stuur toch al links stond.

              Alhoewel één soort voertuig moest worden omgebouwd of vervangen. Welk en waarom ?
              Meer nog : tot op de dag van vandaag rijden er in Zweden een heleboel auto's rond met het stuur rechts. Welke en waarom ?

              Zweden is een beschaafd land en het is dus zeer efficiënt en logisch. Misschien moet dit wel naar de rara maar de discussie lokte het uit.
              Daarvoor hoef je niet naar Zweden. Voor de personenwagens misschien wel, maar voor dienstvoertuigen.
              In België zijn er ook heel veel, voertuigen voor de vuilnisophaling, straatreiniging, rioolreiniging enz...... velen hebben het stuur rechts om goed de stoeprand te kunnen zien en heel precies rechts te kunnen rijden bij het uitvoeren van hun werkzaamheden. Zo kunnen ze tijdens hun werkzaamheden ook aan de juiste kant van de weg blijven rijden, ipv tegen de rijrichting in.
              Ik heb er nog nooit op gelet bij mijn verblijven en/of rijden bij de linksrijders, maar ik ben benieuwd of ze daar dan dienstvoertuigen hebben met een links stuur ????

              Comment


              • #22
                Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                Waar ik werk rijd er dagelijks een vrachtwagen binnen met Nl kenteken, het stuur langst rechts en de bestuurder zelf is een pool....
                Een multiculturele vrachtwagen dus

                Comment


                • #23
                  Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  Dat voelt gewoon natuurlijker aan. Moeilijk uit te leggen. I guess you have to be there
                  Ik rij nu ook altijd links ... maar dat is misschien omdat ik met een BMW of AUdi de anderen voorbij knal.

                  Als we de media mogen geloven toch.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                    Ik cruise smoothly rechts met een Prius, vermijd onnodig benzine-verbruik, en geniet van een streepje klassiek om tot rust te komen.
                    En uiteindelijk...ben ik maximum 5 minuutjes later op mijn bestemming als een linksrijder.

                    Echt waar hoor !
                    Ik heb het zelf enkele malen eens op een vast traject geprobeerd. De mensen "denken" ergens sneller toe te komen, maar uiteindelijk is het verschil verwaarloosbaar en het weegt niet op tegen eventuele boetes/ongelukken.

                    Om alle herrie te vermijden: die dingen met twee nieren of vier ringen vind ik ook heel mooie en goede wagens hoor, daar niet van. Maar niet aan mij besteed.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #25
                      Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Ik cruise smoothly rechts met een Prius, vermijd onnodig benzine-verbruik, en geniet van een streepje klassiek om tot rust te komen.
                      Ik zou anders denken ... hoe sneller je thuis bent, hoe sneller je van die B&W kan genieten.

                      En uiteindelijk...ben ik maximum 5 minuutjes later op mijn bestemming als een linksrijder.
                      Tijdens de spits maakt dat niet veel uit, dan ben je soms nog sneller in de rechter rijstrook ... maar op andere momenten scheelt het toch wat als je op de snelweg 120 kan rijden in plaats van tegen 90 achter een vrachtwagen te blijven plakken.
                      Op korte afstand inderdaad verwaarloosbaar maar als je een (paar) uur rijdt ben je toch al enkele km's verder op dezelfde tijd (buiten de drukte).

                      De mensen "denken" ergens sneller toe te komen, maar uiteindelijk is het verschil verwaarloosbaar en het weegt niet op tegen eventuele boetes/ongelukken.
                      Er zijn er ook veel die denken van ik ben niet gehaast, dus de rest kan ook wat wachten want ik ga links rijden en blijf links.
                      Ge ziet het meteen, ze komen van een oprit en gaan direct naar de tweede rijstrook zelfs al is het rechts volledig leeg ... en naar rechts gaan ze pas als ze een afrit moeten hebben en dan liefst nog de allerlaatste seconde.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Dat voelt gewoon natuurlijker aan. Moeilijk uit te leggen. I guess you have to be there
                        Euhm, 4500km met de motor doorheen/rond schotland,
                        3-4 taalkampen over en weer naar Isle of Wight, en daar alle boodschappen gaan doen voor een bende dorstige animatoren en daarbovenop nog regelmatig bezoekjes wegens plannen schooluitstappen...
                        (Deze zomer nog eens een tocht door Schotland maar dan met de wagen )

                        I guess I've been there, done that and got multiple tshirts

                        En zo veel logischer/natuurlijker vind ik het niet...
                        maar zo'n dingen zijn natuurlijk ook personlijk he
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ik rij nu ook altijd links ... maar dat is misschien omdat ik met een BMW of AUdi de anderen voorbij knal.

                          Als we de media mogen geloven toch.
                          Allee, Verseg, toch genen Audi, hè. Nu daalt ge serieus in mijn achting, zenne
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #28
                            Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ik rij nu ook altijd links ... maar dat is misschien omdat ik met een BMW of AUdi de anderen voorbij knal.

                            Als we de media mogen geloven toch.
                            Zijn dat van die 'dingen' die je altijd met een defect op de pechstrook ziet staan op de Duitse autobahnen ?
                            Indien ja, dan vergeet je er nog eentje.....

                            Comment


                            • #29
                              Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Zijn dat van die 'dingen' die je altijd met een defect op de pechstrook ziet staan op de Duitse autobahnen ?
                              Indien ja, dan vergeet je er nog eentje.....
                              Inderdaad, het wir leben autos hoort er nog bij
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Als Belg met een Britse auto rijden, mag dat ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                Ik cruise smoothly rechts met een Prius, vermijd onnodig benzine-verbruik, en geniet van een streepje klassiek om tot rust te komen.
                                En uiteindelijk...ben ik maximum 5 minuutjes later op mijn bestemming als een linksrijder.

                                Echt waar hoor !
                                Ik heb het zelf enkele malen eens op een vast traject geprobeerd. De mensen "denken" ergens sneller toe te komen, maar uiteindelijk is het verschil verwaarloosbaar en het weegt niet op tegen eventuele boetes/ongelukken.

                                Om alle herrie te vermijden: die dingen met twee nieren of vier ringen vind ik ook heel mooie en goede wagens hoor, daar niet van. Maar niet aan mij besteed.
                                Voor 500% akkoord, uitgezonderd met je laatste zin .

                                Comment

                                Working...
                                X