Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

    Aanrader! Correct en zonder gezever.
    Hier is alle info mooi binnen gekomen, rechtstreeks van de Belgische staat.



    Ps. wil hier geen discussie over starten aub.
    Last edited by Guest42; 13 maart 2020, 08:21.

  • #2
    Re: Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Aanrader! Correct en zonder gezever.
    Hier is alle info mooi binnen gekomen, rechtstreeks van de Belgische staat.



    Ps. wil hier geen discussie over starten aub.
    Andere link bevatte ook geen gezever, wel interessante info. [emoji106]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

      Vanop de website van BE-Alert :
      BE-Alert
      Efficiënt om snel de nodige aanbevelingen te communiceren
      Minder geschikt in sommige situaties - bv. bij impact op heel het land of een noodsituatie midden in de nacht

      @ demeyereg : mag ik vragen hoe laat u gisterenavond per mail of sms bent ingelicht door BE-Alert ?

      Comment


      • #4
        Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Vanop de website van BE-Alert
        Blijkbaar zijn ook niet alle gemeenten aangesloten, krijgt iedereen daar de info dan wel?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Vanop de website van BE-Alert :
          BE-Alert
          Efficiënt om snel de nodige aanbevelingen te communiceren
          Minder geschikt in sommige situaties - bv. bij impact op heel het land of een noodsituatie midden in de nacht

          @ demeyereg : mag ik vragen hoe laat u gisterenavond per mail of sms bent ingelicht door BE-Alert ?
          Zeker dat, deze morgen 6:51U via mail. Heel correcte info gekregen.

          Comment


          • #6
            Re: Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Zeker dat, deze morgen 6:51U via mail. Heel correcte info gekregen.
            Dank u wel. In dit geval was het niet hoogdringend en voldoende op tijd (8 uur na de tv uitzending en het plaatsen van de link naar HLN).
            Bij een eventueel incident in de centrale van Doel of in een petrochemisch bedrijf, mag het voor mij iets sneller gaan.
            Last edited by notex; 14 maart 2020, 06:51. Reden: ingekort

            Comment


            • #7
              Re: Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Zeker dat, deze morgen 6:51U via mail. Heel correcte info gekregen.
              Soms twijfel ik toch echt indien die mensen met beide voeten op de grond staan.
              Er blijven toch een paar items die vaag omschreven zijn.
              Een kruidenierszaak mag open blijven ? Is dat dan de gewone kruidenier of spreken we over GROTE zaken zoals Colruyt, Aldi, Lidll, Delhaize, Albert Heyn, ...
              Dan moet er mij dan toch iemand de definitie op geven tussen klein en groot.
              Makro, is dat nu een kruidenier ? Ja er is food en non-food, men zou dus kunnen stellen dat de non-food gesloten wordt (Mediamarkt zo wie zo al tijdens het weekend) en food open blijft ? Lijkt me echt wel hilarisch, maar het zou correct zijn.
              Indien en Food en non-Food mag open blijven want geïnterpreteerd als kruidenier omdat er voeding verkocht wordt, dan stel ik aan alle keldingwinkels voor om ook nog wat wasproducten en conserven te verkopen en een hoekje te voorzien waar groenten kunnen aangeboden worden. ? Ja, een vraagteken ...
              Ik haal broodjes bij de Pano. Dat kan zowel op maandag, ... alle dagen dat ze open zijn, maar, achteraan is er zoals in veel broodjeszaken, een hoekje waar je iets kan consumeren. Wat daarmee ?
              OK, sluiten dat hoekje, maar, bij Albert Heyn kan je onder andere in Brussel een onderonsje houden aan een grote tafel waar je wat kan babbelen en koffie drinken. Ik heb er nog groepen van om en nabij de 20 personen gezien. Moet dit dan ook net beter dicht of verboden worden ?

              Ik weet het, vaak op het randje van absurditeit maar als je regels uit vaardigt dan moeten die sluitend zijn en mogen er geen verborgen achterdeuren zijn.
              Hotels mogen open blijven, maar indien ze er eentje hebben het restaurant niet. Het onbijt in de morgen? Wordt dat als een restaurantbezoek gezien of niet ? Indien ja, hoe boek je dan een hotel voor 14 dagen waar je weet dat je 's morgens, 's middags en 's avonds op zoek moet naar eten en drank ? Je steeds naar je hotel terug moet om te eten en te drinken op je kamer. Ja, indien mogelijk kan je het nuttigen buiten op een bank en hopen dat het niet regent, ... Of krijgt de ruimte waar je 's morgens je onbijt kan nuttigen onder een andere noemer gezet ? Be-Alert spreekt duidelijk over RESTAURANT.

              Het idee vind ik goed, heel goed, maar de reële invulling, daar heb ik het soms, vaak moeilijk mee.
              En neen, geen discussie, enkel maar een duiding dan de omschrijving misschien iets beter omlijnd dient te worden. Je kan het vergelijken met iets is zwaar. Over welk gewicht of is het massa heeft men het dan ?

              PS. Ik heb ook die mail ontvangen en via de mailbox en via de werkgever die het naar alle personeelsleden heeft doorgestuurd. Kan ik voor
              Last edited by Wim.Vanmaele; 13 maart 2020, 11:40.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

                Er wordt m.i. ook een beetje beroep gedaan op ons gezond verstand, Wim.
                Als de richtlijnen worden uitgediept zoals jij kritisch omschrijft krijg je gegarandeerd de omgekeerde redenering:" Waarom zo moeilijk en uitgebreid uitgeschreven, kunnen ze echt het niet simpeler zeggen?" en niet te vergeten "waarom duurde dat nu toch zolang?".
                Want dan gaan ze maanden palaveren over de juiste omschrijvingen en bewoordingen. Wat met mijn kapper die ook koffie en drank aanbiedt tijdens het wachten? Wat bij mijn concessiehouder in de wachtzaal tijdens het onderhoud van de wagen waar ik ook een koffie en frisdrank kan nuttigen? Wat ...

                Comment


                • #9
                  Re: Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Zeker dat, deze morgen 6:51U via mail. Heel correcte info gekregen.
                  Bij mij was het 6.01.Zo vroeg ben ik niet op.
                  Volledige informatie.
                  Mensen die dit niet binnen gekregen hebben,hebben zich maanden geleden niet ingeschreven.
                  Wij hebben hier een schrijven gekregen van het gemeentebestuur om zich in te schrijven.Als je dat direct in de papiermand kippert,dan is dat je eigen probleem,omdat je denkt dat dit een nutteloos ding is.
                  Vandaag het tegendeel bewezen.
                  Dus hierop kan mi geen kritiek op geleverd worden.
                  NB:ik heb mijn fitness vanavond al geschrapt.Infectiegevaar gaat niet over een paar uur vroeger of later.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    Volledige informatie.
                    Mensen die dit niet binnen gekregen hebben,hebben zich maanden geleden niet ingeschreven.
                    Wij hebben hier een schrijven gekregen van het gemeentebestuur om zich in te schrijven.Als je dat direct in de papiermand kippert,dan is dat je eigen probleem,omdat je denkt dat dit een nutteloos ding is.
                    Vandaag het tegendeel bewezen.
                    Dus hierop kan mi geen kritiek op geleverd worden.
                    Klopt, hier sinds 2014 geregistreerd, maar blijkbaar werkte het dan nog niet behoorlijk, buiten een paar tests via sms nog nooit iets gekregen.
                    Zo te zien hebben velen dit meteen naar de prullemand verwezen, 675.000 geregistreerden is toch vrij weinig voor gans België meen ik.

                    “In 2014 lanceerde het Crisiscentrum het pilootproject BE-Alert. Gedurende twee jaar konden 33 gemeenten BE-Alert testen, evalueren en zo verbeteringen aanbrengen. Momenteel beschikken alle overheden van het land over een alarmeringssysteem, om de veiligheid van hun inwoners te kunnen waarborgen.

                    Sinds 2017 is BE-Alert operationeel in heel België. Momenteel zijn er al meer dan 675.000 adressen geregistreerd en zijn er reeds 475 gemeenten ingeschreven op BE-Alert.”

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Er wordt m.i. ook een beetje beroep gedaan op ons gezond verstand, Wim.
                      Als de richtlijnen worden uitgediept zoals jij kritisch omschrijft krijg je gegarandeerd de omgekeerde redenering:" Waarom zo moeilijk en uitgebreid uitgeschreven, kunnen ze echt het niet simpeler zeggen?" en niet te vergeten "waarom duurde dat nu toch zolang?".
                      Want dan gaan ze maanden palaveren over de juiste omschrijvingen en bewoordingen. Wat met mijn kapper die ook koffie en drank aanbiedt tijdens het wachten? Wat bij mijn concessiehouder in de wachtzaal tijdens het onderhoud van de wagen waar ik ook een koffie en frisdrank kan nuttigen? Wat ...

                      Ik wil niet muggenziften, maar uit ervaring weet ik dat bij regelgeving de puntjes op de i moeten staan en er niet juist neffes. Of het nu genetisch bepaald is of niet, maar we hebben de natuurlijke eigenschap de achterdeurtjes te zoeken, te vinden en desnoods maken we ze aan.
                      Het succes van deze draconische ingreep, met voor velen vergaande gevolgen waarvan we ons nog niet echt bewust zijn, zal af hangen van de goodwill van de mensen. Komt er dus op aan om de hardhorigen eerder de pas te kunnen af snijden. En ikweet verdomme goed waarover ik spreek. Momenteel moet ik over een grote hoeveelheid ontsmettingsproducten beschikken en niet alleen handzeep (daar heb ik voldoende van, is immers een dagelijkse rite). Heb geen enkele apotheek nog gevonden om sterillum med te vinden. Gelukkig ken ik nog een paar mensen die via via. Dat product bevat een andere samenstelling dan de gewone handgels. Maar de paniek zit er nu bij velen in dat men vraagt naar om het even wat indien het maar ruikt naar alcohol of voelt naar alcohol of de productnaam 'anti' bevat. Dat anderen die producten eventueel meer nodig hebben laat hun koud. Eigen persoon eerst.
                      Als iedereen strikt doet wat voorgeschreven en gemeld wordt, dan zit de kans er goed in dat we corrona kunnen leiden naar een nog beheersbare epidemie. Maar zoals ik zeg, alles hangt af van iedereen.
                      Zopas op TV al een bejaarde gezien die te duiden gaf zich daar niet teveel van aan te trekken en wel voor kinderopvang te zorgen en hij gaf er nog eens bij dat hij veel kleinkinderen heeft.
                      Ik ben ervan overtuigd dat hij dat niet kwaad bedoelde en zich niet echt bewust is van de ernst van de zaak, maar dit kan wel gevolgen hebben, zware gevolgen.
                      Vind het schitterend dat men op een paar uur tijd het geheel tot rampniveau hebben opgetild en dat federaal nu alles stuurt en volgt en beslissingen neemt
                      Last edited by Wim.Vanmaele; 13 maart 2020, 13:55.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Zeker dat, deze morgen 6:51U via mail. Heel correcte info gekregen.
                        Ikke om 2:27 al via mail
                        Wel pas gelezen om 7:58

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

                          De kliniek in Mol:
                          Een meter van elkaar blijven.
                          Een afdeling is volledig geïsoleerd (besmettingen?)
                          Eén volwassen bezoeker per zieke.
                          Handen ontsmetten bij het binnenkomen en buitengaan.
                          Revalidatiecentrum gesloten tot en met 3 april.
                          Parking was maar half vol.

                          De parking van de Aldi was daarnet te klein, auto's stonden tot op straat.
                          De paniek slaat toch een beetje toe vind ik, als ze nu al beginnen te hamsteren.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Er wordt m.i. ook een beetje beroep gedaan op ons gezond verstand
                            Dat is net het probleem, het gezond verstand wordt misbruikt om vindingrijk te zijn. [emoji6]
                            Is met alle regeltjes zo ... hoe kunnen we het een draai geven? [emoji56]
                            Er werd maar pas beslist dat winkels tijdens het WE moeten sluiten en er kwam al een mail van een winkel om te melden dat ze toch in het WE de klanten konden bedienen.
                            Gewoon even vooraf melden dat je gaat komen, dan wordt het als privé-shopping aanzien schrijven ze en laten ze u binnen.
                            Vindingrijk zullen ze altijd zijn.
                            Net als men niet meer in een frituur mag consumeren om niet in groep samen te zitten (logisch), maar men mag wel met 25 personen tezamen de bus naar de frituur nemen. [emoji6]
                            Gezond verstand is inderdaad het beste voor alles.

                            Laat ons vooral hopen dat men dit virus snel onder controle kan krijgen, dat is uiteindelijk de hoofdzaak. [emoji106]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alle info correct via BE-Alert.be binnen gekregen.

                              Moderator Note: Paar offtopic commentaren en op-de-man reacties verwijderd
                              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                              Comment

                              Working...
                              X