Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aliexpress probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aliexpress probleem

    Op 3 januari iets klein besteld ( 14 euro )
    Krijg ( Chinese ) trackingnr

    16/01 waiting for pickup
    27/02 Zengding door verkoper geannuleerd (?) - kreeg ik pas laat in de gaten.

    Ondertussen de verkoper gecontacteerd op 1 maart.
    Hij geeft toe dat er iets mis is en stuurt een nieuwe zending op 3 maar met een nieuw trackingnummer.

    Nummer werkt nog steeds niet.

    Maar op de originele bestelling zie ik: " Order will be closed in 7 days "

    Buiten het trackingnummer dat niet werkt en de conversatie op Aliexpress heb ik geen enkel bewijs.

    Zou ik hoedanook best geen dispute openen ( voor die 7 dagen om zijn ) ?

    Het is geen gigantisch bedrag, maar een euro is voor mij ook een euro...
    Last edited by Alfa Centauri; 10 maart 2018, 14:45.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Aliexpress probleem

    Ja, ik zou een dispute openen, en mij niet te veel zorgen maken.

    Een tijdje geleden had mijn zoon er iets besteld, beloofde levertermijn was maximum 2 maanden, na 2 maanden en enkele dagen zonder discussie centen teruggekregen, en 2 dagen later zat het toch in de brievenbus, gratis ondertussen.

    Comment


    • #3
      Re: Aliexpress probleem

      Dat is het nadeel, je weet dat het goedkoop is, maar nooit wanneer het aankomt.

      Comment


      • #4
        Re: Aliexpress probleem

        Als je voor niet veel geld besteld dan duurt het altijd meer dan een maand.
        Als je voor redelijk veel geld besteld heb je het in veertien dagen.

        Ook al voor gehad dat ik een prul bestelde en na de aangegeven een dispute geopend, geld terug gestort en de week erop had ik de eerste bestelling dan toch, de tweede volgde ook nog later.
        Dus ook eentje gratis.

        Al eens vier lensdoppen besteld en ik kreeg er voor Canon aan terwijl ik er neutrale besteld had.
        Gemaild met de verkoper en ik mocht die van Canon houden en hij stuurde mij vier neutrale op.

        Buiten dat je lang op je bestelling moet wachten heb ik eigenlijk geen klachten over aliexpress.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Aliexpress probleem

          Ik heb genoeg ervaring met bestellen vanuit China / Hongkong, maar meestal van op Ebay.
          Gewoonlijk kabeltjes en elektronica spulletjes. Maar een wachttijd van meer dan 2 maand is toch eerder uitzonderlijk.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Aliexpress probleem

            En is een dispute nadelig voor de verkoper? Want stel dat die wél te goeder trouw is....
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Aliexpress probleem

              Contacteer eerst de verkoper zelf, onlangs had ik hetzelfde probleem dat een pakje niet hier geraakt was, ze hebben wat ik besteld heb een tweede keer verstuurd, en toen is het wel aangekomen.

              Hoe kleiner het pakje, hoe langer het doorgaans duurt voor het geleverd wordt (en hoe gemakkelijker het zoek raakt onderweg), maar pakjes van meer dan 10 euro krijgen normaalgezien een degelijke tracking, en daar heb ik tot nu toe ook nog geen problemen mee gehad.
              Een ander pakje van ongeveer 2 euro is wel ergens verloren geraakt, en tot nu toe lijkt het er op dat die verkoper niet van plan is om er iets aan te doen...
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Aliexpress probleem

                Ik zit nu reeds dik boven de 200 bestellingen bij AlieXpress, en tot nu toe
                nog nooit iets niet gekregen, wel twee keer douane controle gekregen.
                Een aanrader voor draaibeitels met hardmetalen plaatjes, niet de kwaliteit
                van Sandvik of Seco, maar halen toch ruim 70% van de standtijd van die topmerken
                en aan 25% van de prijs.
                Ik heb ook reeds een paar PWM (pulse wave modulatie) DC motorsturingen draaien en ook dat
                zonder enige problemen.

                Comment


                • #9
                  Re: Aliexpress probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  En is een dispute nadelig voor de verkoper? Want stel dat die wél te goeder trouw is....
                  Begin dit jaar ook iets besteld bij Aliexpress.
                  Stond ook : geannuleerd.
                  Gewoon even contact opnemen via ali-verkoper
                  Bleek dat die hele zending verloren was.
                  Heeft een nieuwe artikel verstuurd en dat kwam ± 14 later dagen aan.

                  David Leung: Dear Edmond,
                  Because all of the parcels include this item we sent to our freight forwarder at the same time was lost, so the tracking inforamtion show that "Shipment cancelled".
                  So we have to confirm that if you still need this item? If yes, we will send another to you, if not, pls open a dispute to ask your refund.

                  Best Regards,
                  David

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aliexpress probleem

                    Ik zal ze dan maar het voordeel van de twijfel geven en nog even afwachten.
                    Het enige probleem is dat ik alleen het de berichten tussen de verkoper en mij ( weliswaar op Aliexpress ) heb als bewijs.

                    Dus stel dat er 7 dagen voorbij gaan en ik heb nog steeds niets ontvangen, wat doe ik dan ? Of KAN ik dan nog iets doen ?




                    Nu als ik via Ebay koop heb ik nog nooit problemen gehad = geld verloren.
                    ALS er al eens iets niet arriveerde kreeg ik onmiddellijk mijn geld terug.

                    En bij de zeldzame keren dat er iets mis was met de kwaliteit, werd het steeds tot voole tevredenheid opgelost.
                    Immers, iets van bv. 4 euro kan ik als particulier nooit naar China terugzenden; de minimumverzendkosten in België is al 4 euro op zich...
                    Je vraag je soms af hoe ze het doen.... een kabeltje van 2 euro laten afkomen van de andere kant van de wereld....
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aliexpress probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Je vraag je soms af hoe ze het doen.... een kabeltje van 2 euro laten afkomen van de andere kant van de wereld....
                      Wish is op dat vlak nog straffer, bij sommige van hun atikels staat “gratis” je betaald dus enkel de verzending.
                      Wat ik mij nu af vraag, stel je koopt iets gratis maar betaald 50€ verzendkost en je wordt er uitgepikt
                      bij de douane, wat kunnen die mannen je dan aanrekenen aan invoer en btw?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aliexpress probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Wish is op dat vlak nog straffer, bij sommige van hun atikels staat “gratis” je betaald dus enkel de verzending.
                        Wat ik mij nu af vraag, stel je koopt iets gratis maar betaald 50€ verzendkost en je wordt er uitgepikt
                        bij de douane, wat kunnen die mannen je dan aanrekenen aan invoer en btw?
                        Op 50€ want de kosten zijn op de prijs van het product plus de verzendkosten.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aliexpress probleem

                          Ik heb iets besteld van een 35 euro, hoeveel mag ik verwachten als de douane het eruit pikt (BTW veronderstel ik + ??? invoerrechten) ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aliexpress probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ik heb iets besteld van een 35 euro, hoeveel mag ik verwachten als de douane het eruit pikt (BTW veronderstel ik + ??? invoerrechten) ?
                            Je moet enkel BTW (21%) betalen op 35€ + 12€ inklaringskosten. Onder de 22€ (materiaal + verzending) moet je geen BTW of inklaringskosten betalen.
                            Invoerrechten moet je enkel betalen als de gezamenlijke waarde van het materiaal en de verzendingskosten in totaal hoger is dan 150€.

                            Met de invoercalculator kunt u de bijkomende kosten berekenen bij het importeren van goederen uit het buitenland, zoals de BTW, invoerrechten en inklaringskosten.
                            Last edited by notex; 14 maart 2018, 08:02.

                            Comment


                            • #15
                              Aliexpress probleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Je moet enkel BTW (21%) betalen op 35€.
                              Tenzij die 35€ zonder de transportkosten is.
                              En daarbuiten de douanekosten nog natuurlijk.

                              BTW betaalt men op de waarde van de zending (goederen + transportkosten) en op de douanekosten en de invoerrechten.
                              De invoerrechten zullen hier wel 0 zijn.



                              Pakket 35€
                              Douanekosten 15€
                              Invoerrechten 0€
                              Transportkosten ?€

                              In dit geval is het dus op 35€ + 15€ + 0 + ? dat 21% moet betaald worden.

                              De kost komt dan op 25,5€ er van uitgaand dat er geen verzendkosten werden vermeld.

                              Voortgaand op de uitleg van de douane en hopend dat ik geen rekenfout maakte.

                              Tenzij het als gift verstuurd werd en de waarde lager is dan 45€ of de verzender een lagere waarde opgaf (gebeurt wel eens). [emoji1]
                              Last edited by VerSeg; 14 maart 2018, 03:06.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X