Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aliexpress

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aliexpress

    Hoe zit het nu juist met de invoerkosten bij aankoop buiten de EU?
    Is zou enkele afstandsbedieningen willen kopen voor mijn garage poort op aliexpress.
    Iemand een idee?

  • #2
    Re: aliexpress

    Ik heb onlangs iets gekocht van 210€, BTW betaald maar geen extra kosten aangerekend bij levering ( wel geleverd en verstuurd via DHL Duitsland ).
    Onder de 150€ moet je sowieso geen invoerkosten betalen dacht ik..
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: aliexpress

      Eén ding is zeker, op sommige goederen kunt ge nog altijd een dikke maand wachten.
      Mijn pakje werd geleverd door PostNL, daar liggen de onkosten lager schijnbaar.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: aliexpress

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Eén ding is zeker, op sommige goederen kunt ge nog altijd een dikke maand wachten.
        China ligt ook nog steeds op dezelfde afstand. [emoji23]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          aliexpress

          Hier kan men heel de uitleg vinden: https://financien.belgium.be/nl/doua...-mijn-pakje#q1
          De meeste verkopers op Ali rekenen al correct de BTW aan, dus heb je enkel nog invoerrechten vanaf 150€ (totaalbedrag).
          Let op, die 150€ is inclusief de verzendkosten wat betekent dat als je iets koopt van bijvoorbeeld 160€ met 40€ transport, je invoerrechten betaalt op 200€.
          Inklaringskosten komen er in dat geval ook bij.
          Is het totaalbedrag lager dan 150€ en heeft de verkoper de 21% BTW al verrekend, dan betaalt u geen extra kosten.
          Last edited by VerSeg; 26 mei 2022, 12:50.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: aliexpress

            De laatste keer dat ik iets besteld had bij Ailiexpress niets extra betaad. Was nu ook geen groot bedrag, een twintigtal euro. Stond op de pagina waar ik kocht duidelijk dat btw er al in zat.

            Comment


            • #7
              Re: aliexpress

              Voor bedragen lager dan 150 euro betaal je alleen de btw, bij hogere bedragen komen er invoerkosten bij.
              Maar de duurdere spullen worden dikwijls ook vanuit bijvoorbeeld Spanje geleverd, en dan zijn de importkosten al geregeld wanneer de spullen in de Europese unie binnengekomen zijn.
              De prijzen op de website van Aliexpress zijn normaalgezien inclusief btw.

              Gisteren heb ik nog een bestelling aangekregen, maar er was een fout gemaakt, ik had van iets drie stuks besteld en er was er maar eentje geleverd.
              Ik heb dan een dispute ingediend waarbij ik 2/3 van het aankoopbedrag terug vroeg, en dat is vandaag al goedgekeurd.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: aliexpress

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                China ligt ook nog steeds op dezelfde afstand. [emoji23]
                Ligt toch blijkbaar heel ver want per airmail er één maand over doen, jawadde.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: aliexpress

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Ligt toch blijkbaar heel ver want per airmail er één maand over doen, jawadde.
                  Doet er niet specifiek één maand over om de afstand te doen per vliegtuig, maar veel verkopers versturen gebundeld en niet meteen na elke bestelling. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: aliexpress

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Doet er niet specifiek één maand over om de afstand te doen per vliegtuig, maar veel verkopers versturen gebundeld en niet meteen na elke bestelling. [emoji6]
                    Tegenwoordig staat het erbij als het een gebundelde zending is dacht ik?
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: aliexpress

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Tegenwoordig staat het erbij als het een gebundelde zending is dacht ik?
                      Vroeger stond er ook vaak bij “Wordt verzonden op …” of “Wordt verzonden binnen x dagen”.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: aliexpress

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Doet er niet specifiek één maand over om de afstand te doen per vliegtuig, maar veel verkopers versturen gebundeld en niet meteen na elke bestelling. [emoji6]
                        Ja, dat doen ze inderdaad, maar deze keer was het één enkele zending.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: aliexpress

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Ja, dat doen ze inderdaad, maar deze keer was het één enkele zending.
                          Één zending voor u, maar ze bundelen meerdere zendingen van verschillende klanten per land.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: aliexpress

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Één zending voor u, maar ze bundelen meerdere zendingen van verschillende klanten per land.
                            Klopt als een bus.....zo doen ze het inderdaad....
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: aliexpress

                              Mijn vrouw had onlangs wat gekocht via een Nederlandse webshop. Maar tot haar grote verrassing kwam het pakketje van een Chinese winkel, want we schrokken nog geen klein beetje toen bpost ons vriendelijk vroeg om ongeveer evenveel douanekosten en taksen bij te leggen als het pakketje origineel kostte.
                              Dat hebben we dan toch maar geweigerd. Nu nog hopen dat we hetgeen we origineel betaald hebben gaan terugkrijgen.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X