Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

    Voorlopig kan je er voor alle zekerheid best niets meer bestellen tot er meer zekerheid is van de manier waarop alles afgehandeld wordt via Aliexpress, want als je pakje te lang onderweg is, dan heb je gegarandeerd prijs.

    Ik heb er nog 5 die onderweg zijn, waarvan er eind vorige week eentje in Luik aangekomen is.
    Hopelijk geraken ze allemaal op tijd hier...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Wat denk je zelf Freddy?
      Van waar zou die douane actie gestuurd worden denk je?
      Maar wat de overheid wil en wat de werknemers doen … daar is vaak een groot verschil in. [emoji23]
      Ofwel negeren ze het, ofwel staken ze … de enige keren dat ze echt ja zouden knikken is als ze plots minder moeten doen, maar zou die melding er ooit komen? [emoji848]
      Enfin, we zien wel hoe het gaan zal … heden komt hier alles heel snel toe.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        heden komt hier alles heel snel toe.
        Hier ook nog altijd
        Lensmodule Nikon A900 minder dan 3 weken, gezien de douanewaarde met vertolling
        Sony hx7v LCD en lensmodules minder dan 4 weken, gezien de douanewaarde zonder vertolling.
        Alle bestellingen bij Ali Chinezen, dus niets is blijven liggen (tot na 1 juli) bij Bpost en douane

        Comment


        • #19
          Re: Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

          Hier zijn ondertussen ook alle bestellingen van Aliexpress binnengekomen.
          Voor ik er nog iets bestel wil ik eerst weten of alles daar zo geregeld wordt dat er niet voor elk pakje een boete betaald moet worden, want dan wordt het te duur.
          Op dit ogenblik is het risico te groot, al zijn de pakjes met een "10 day delivery" de laatste tijd ook altijd op ongeveer 10 werkdagen geleverd geweest.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

            Heeft iemand hier ondertussen al een bestelling gedaan bij een webshop buiten de EU, nadat de nieuwe regeling voor de btw en invoertaksen is ingegaan?
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #21
              Re: Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

              Juist enkele connectoren in china (via ebay). Was voor ongeveer €15 en is zo gewoon in de bus gekomen. Vermits het niet de goeie zijn heb ik er nu besteld in het UK voor ongeveer dezelfde waarde. Maar die zijn nog niet toegekomen.

              Comment


              • #22
                Re: Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

                Vorige week bestelling geplaatst op Aliexpress van 4€ en bij het uitchecken werd er gewoon vat (btw) toegevoegd. Ik verwacht dan ook dat mijn bestelling gewoon geleverd zal worden.
                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                Flickr____No place to be

                Comment


                • #23
                  Re: Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                  Vorige week bestelling geplaatst op Aliexpress van 4€ en bij het uitchecken werd er gewoon vat (btw) toegevoegd. Ik verwacht dan ook dat mijn bestelling gewoon geleverd zal worden.
                  Dan zou dat inderdaad in orde moeten zijn, dat is wat ik wou weten vooraleer ik er nog iets bestel.
                  Niet dat ik nu meteen iets nodig heb, maar het is goed om te weten dat ze er daar al voor zorgen dat de bestelling zonder problemen (en vooral zonder extra onkosten die veel hoger kunnen oplopen dan alleen de btw) zal worden geleverd.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

                    Toevallig vandaag ook een (SP20) connector ontvangen via Ali, waarde 2.98 euro verzending inbegrepen. Stak gewoon in de brievenbus, gelukkig ook niets moeten bijpassen. Tijdens de bestelling op 10 juni was er nog geen mogelijkheid om de btw te betalen bij bestelling. Dat blijkt nu gelukkig wel zo te zijn, op dat vlak al geen onzekerheid, tegenslag of gelukje meer.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

                      O dat zou een goede wending zijn als er nu al BTW aangerekend wordt bij Ali.
                      Dan kunnen we weer massaal kleine rommeltjes bestellen

                      Kan iemand bevestigen dat de btw er nu bij komt?
                      En ik welke fase van de bestelling kan je dat dan zien?
                      Ik kon het nog niet vinden op Ali.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

                        Enkele maanden geleden iets gekocht op aliexpress van rond de 2 euro
                        Vandaag een brief gekregen dat er 19.59 euro douane en invoerkosten betaald worden.
                        Mijn interesse van mij aankoop van 2 euro is plots verdwenen :-)
                        Kan ik het pakje alsnog weigeren?
                        Of gewoon de douane/ invoerkosten niet betalen, zodat ze het pakje terug sturen?

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

                          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          O dat zou een goede wending zijn als er nu al BTW aangerekend wordt bij Ali.
                          Dan kunnen we weer massaal kleine rommeltjes bestellen

                          Kan iemand bevestigen dat de btw er nu bij komt?
                          En ik welke fase van de bestelling kan je dat dan zien?
                          Ik kon het nog niet vinden op Ali.
                          Bij het afrekenen zie je dat er vat (btw) bij komt, er is op elke verkooppagina ook vermeld dat er vat bij zal komen (onder de "rode band" waar de prijs in is vermeld).
                          Ik heb er gisteren twee USB3 kabeltjes voor een compacte externe harde schijf besteld.
                          Om een of andere reden gaan die redelijk snel stuk (eender welk merk, ze gaan allemaal na een tijdje kapot), ik heb er zelfs eentje kapot aangekregen bij een externe harde schijf, maar daarvoor hebben ze er wel heel snel een nieuw geleverd (die externe harde schijf was bij Coolblue besteld).
                          Dat is een kabeltje met een soort stekker dat bijna alleen maar voor compacte harde schijven wordt gebruikt, als je merkt dat de externe harde schijf extreem traag werkt, dan is het tijd om dat kabeltje te vervangen (bij externe harde schijf van de PS4 van mijn zoon is er onlangs ook eentje op die manier kapot gegaan, daarom heb ik er liever een paar in reserve, mijn CF/SD geheugenkaartlezer heeft ook zo'n kabeltje nodig).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Netebuk Bekijk bericht
                            Enkele maanden geleden iets gekocht op aliexpress van rond de 2 euro
                            Vandaag een brief gekregen dat er 19.59 euro douane en invoerkosten betaald worden.
                            Mijn interesse van mij aankoop van 2 euro is plots verdwenen :-)
                            Kan ik het pakje alsnog weigeren?
                            Of gewoon de douane/ invoerkosten niet betalen, zodat ze het pakje terug sturen?
                            Ik ben er niet zeker van, maar ik vermoed dat je ergens toch verplicht bent om de "door de douane gemaakte onkosten" te betalen (de werkuren van die mannen en vrouwen moeten ook betaald worden...).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

                              Gewoon weigeren.

                              Comment


                              • #30
                                Ali ea buiten de EU altijd met BTW/invoer vanaf 1/7 (ook zendingen nog onderweg)

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Ik ben er niet zeker van, maar ik vermoed dat je ergens toch verplicht bent om de "door de douane gemaakte onkosten" te betalen (de werkuren van die mannen en vrouwen moeten ook betaald worden...).
                                Staat duidelijk aangegeven dat als je de kosten niet wenst te betalen, je het pakket moet weigeren.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X