Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alex Daeseleire op 4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alex Daeseleire op 4

    Gisteren een mooie uitzending gezien van Alex op 4.
    Goede uitleg gekregen hoe slimmekes alles te weten komen over u en hoe ze uw rekening kunnen plunderen.
    Een tracer onder zijn auto en daarmee wisten ze constant waar hij zat.
    Ze hebben dan zijn smartphone gehakt en dan begon de kermis pas goed.
    Op het laatst boeken ze een loopwedstrijd in Antwerpen en betalen € 16 met zijn Visa kaart.
    En dan de kers op de taart, boeken ze een hotel in NY aan € 2000 per nacht voor 8 dagen en betalen weer met zijn Visa kaart.
    Axel was zich van geen kwaad bewust en toen die hacker alles uitlegde zag ik zijn gezicht roder en roder worden.
    Ze hadden zich uitgegeven voor techniekers van zijn provider en ze kwamen iets aan zijn modem doen.
    Die gast had daar gewoon een klein toestelletje geplaatst en daarmee kon hij aan alles wat hij op zijn computer deed, maar dan ook wel degelijk alles
    en zelfs aan gegevens van zijn chatvrienden en hun paswoorden en ..................................kortom alles hé!

    Moet zeggen dat Alex er echt niet goed van was, echt niet!
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Alex Daeseleire op 4

    Heb ik ook gezien. Was zeer confronterend op het einde... Hij was écht wel héél boos.
    Ongelooflijk hoe die hacker door een simpel smoesje bij hem thuis binnen geraakte om vervolgens al die dingen te doen.

    Zeker iets om in het achterhoofd te houden en dus niet zomaar iedereen binnen te laten, of zomaar te koop te lopen met allerlei gegevens zoals ID-kaart, loonfiches bij het huren van een huis/app, enz.
    Sony α7ii
    5OOpx

    Comment


    • #3
      Re: Alex Daeseleire op 4

      En toch blijft iedereen maar medoen met die dingen. Zoals je ID koppelen aan een app-je op je smartphone "want het is gemakkelijk", je ID-kaart gebruiken voor een treinkaartje, een betalingsformulier om in te schrijven op een forum (echt meegemaakt), etc. En zo verspreid je dat allemaal naar de 4 windstreken.

      Comment


      • #4
        Re: Alex Daeseleire op 4

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        En toch blijft iedereen maar medoen met die dingen. Zoals je ID koppelen aan een app-je op je smartphone "want het is gemakkelijk", je ID-kaart gebruiken voor een treinkaartje, een betalingsformulier om in te schrijven op een forum (echt meegemaakt), etc. En zo verspreid je dat allemaal naar de 4 windstreken.
        Maar bij de apotheek, ziekenhuis, betalingen doen, inschrijven in de kliniek enzoverder, ik geloof niet dat die meer kunnen lezen dan hoognodig.
        Maar inderdaad uw ID en loonfiche is meer dan voldoende voor een hacker.
        En zeggen dat je die apps zomaar kunt downloaden naar je GSM/Smartphone en dan de code van de garage, van je auto en van je huisalarm kunt kraken.
        En dan die tracer onder zijn auto, ze volgden hem overal en op den duur wisten ze zijn gewoontes en zelfs de uren wanneer hij vertrok, er bleef en wanneer hij dan thuis kwam.
        Alex had één nacht blijven doorzuipen zei hij, toch ambetant zo'n ding als je een scheve schaats rijd.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Alex Daeseleire op 4

          Ook het gevolg van alles wireless te willen doen. Als je al die gegevens met de radio uitstuurt, dan kan iedereen die ontvangen. En de meeste van die toepassingen zijn 0,0 beveiligd. Of ze zijn "beveiligd" door een 4 cijferige code of een swipe die je kan bekijken vanop kilometers afstand want iedereen is permanent bezig op zijn telefoon. En dan nog zwijgen van vingerafdrukken die ze gewoon met een foto van een glas dat je vastgehad hebt kunnen namaken.

          Dan gevolgd door de manie om alles aan het internet en de "sociale netwerken" te hangen. Mijn deurbel hangt niet aan het internet, ook de frigo niet, de wagen niet, de verwarming niet, de tv niet, de stereo niet en ik ook (nog) niet...

          Maar binnenkort wel alle elektriciteitsmeters, dan weet de hele wereld of je thuis bent of niet. En als de watermeter aan het internet hangt, dan weten ze zelfs wanneer je naar het wc gaat. Als je niet genoeg gaat krijg je de dokter op bezoek want je bent misschien verstopt...

          Comment


          • #6
            Re: Alex Daeseleire op 4

            Was al een herhaling van een hele tijd (vorig jaar meen ik) terug
            Het is uiteraard een programma hé en Axel D. is een hele goede acteur, niet vergeten ;-)

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Alex Daeseleire op 4

              Denk dat Axel D. na zijn coronabesmetting het sowieso wat rustiger aan zal doen.
              Is behoorlijk ziek geweest.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Alex Daeseleire op 4

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Was al een herhaling van een hele tijd (vorig jaar meen ik) terug
                Het is uiteraard een programma hé en Axel D. is een hele goede acteur, niet vergeten ;-)

                grts
                Sieg
                Zou Alex de broer zijn van Axel Sieg?[emoji849]
                Inderdaad een acteur die zijn centen moet verdienen met
                meestal hoax info...

                Comment


                • #9
                  Re: Alex Daeseleire op 4

                  En als Alex op reis gaat vinden ze hem steeds om hem geld af te troggelen.

                  Veel dat ze laten zien zijn de klassieke trukken die ze toepassen op toeristen.
                  En je wordt ergens toch gewaarschuwd om voorzichtig te zijn.

                  Maar het blijft een programma dat kijkers moet lokken en hoe doe je dat het best...
                  door veel in scene te zetten.

                  mvg
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alex Daeseleire op 4

                    Dus die hacker deed helemaal niks en er is helemaal niks gebeurd?
                    Ik zag dus duidelijk wat anders.
                    Wie mijn FB pagina gezien heeft zal zo'n dergelijke mail zien, als je niet nagaat van waar die mail komt of je bent te haastig dan loop je erin.
                    Ook al een mail gekregen van mezelf met de melding dat ik een zekere som moest storten of dat ze mijn PC gingen lam leggen. Hoe doen ze dit dan?
                    Hoe noemden die persoon ook weer dat wijlen premier Dehaene zijn PC hakte en dan eens bij een bank binnengeraakte?
                    Ik weet nog wel dat hij een zeer goede job heeft gekregen bij een grote bank.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alex Daeseleire op 4

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Ook al een mail gekregen van mezelf met de melding dat ik een zekere som moest storten of dat ze mijn PC gingen lam leggen. Hoe doen ze dit dan?
                      Iets van het simpelste om te doen, men kan eender welke naam koppelen aan een e-mailadres.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alex Daeseleire op 4

                        https://en.wikipedia.org/wiki/Email_spoofing Dit is opzettelijk mogelijk gemaakt in het begin van email. Vergelijk het met als ik een brief stuur met daarop als afzender hetzelfde adres als de bestemmeling. Maakt de post ook niet uit en die komt toe.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Hoe noemden die persoon ook weer dat wijlen premier Dehaene zijn PC hakte
                        Geen idee hoe hij noemde, maar was dat niet iemand die het systeem geïnstalleerd had en jaren later nog steeds met dezelfde paswoorden binnengeraakte? Niet moeilijk als het "slachtoffer" niet eens de moeite doet een minimale beveiliging ook maar te gebruiken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alex Daeseleire op 4

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Dus die hacker deed helemaal niks en er is helemaal niks gebeurd?
                          Ik zag dus duidelijk wat anders.
                          Wie mijn FB pagina gezien heeft zal zo'n dergelijke mail zien, als je niet nagaat van waar die mail komt of je bent te haastig dan loop je erin.
                          Ook al een mail gekregen van mezelf met de melding dat ik een zekere som moest storten of dat ze mijn PC gingen lam leggen. Hoe doen ze dit dan?
                          Hoe noemden die persoon ook weer dat wijlen premier Dehaene zijn PC hakte en dan eens bij een bank binnengeraakte?
                          Ik weet nog wel dat hij een zeer goede job heeft gekregen bij een grote bank.
                          Hey Luc, ik wil je gerust een mail sturen uit naam van Red Falcon, en ik ken er zo goed als niks van

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alex Daeseleire op 4

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Zou Alex de broer zijn van Axel Sieg?[emoji849]
                            Inderdaad een acteur die zijn centen moet verdienen met
                            meestal hoax info...
                            Hmm zou best kunnen Geert, ik weet wel dat Axel D. een acteur is maar wat Alex juist doet dat weet ik nie

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment

                            Working...
                            X