Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aldi usb lader - interessant of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aldi usb lader - interessant of niet ?

    Vanaf woensdag.

    Lijkt verdacht veel op de Anker producten

    MEDION®
    USB-lader
    MEDION® P87285
    oplader met 4 USB-poorten (1 USB-poort voor quick charge)
    maximale uitgang: 31,5 W
    keuze uit verschillende kleuren
    9.99
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Aldi usb lader - interessant of niet ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Vanaf woensdag.

    Lijkt verdacht veel op de Anker producten

    MEDION®
    USB-lader
    MEDION® P87285
    oplader met 4 USB-poorten (1 USB-poort voor quick charge)
    maximale uitgang: 31,5 W
    keuze uit verschillende kleuren
    9.99
    Er zit geen USB-C uitgang op dus je mist snellaadprotocols zoals PD (Power Delivery).
    Maar voor de prijs best goed waarschijnlijk.

    Comment


    • #3
      Re: Aldi usb lader - interessant of niet ?

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Er zit geen USB-C uitgang op dus je mist snellaadprotocols zoals PD (Power Delivery).
      Maar voor de prijs best goed waarschijnlijk.
      Voor die snellaadprotocols moet de laadkabel toch niet aan beide kanten een USB-C aansluiting hebben?
      De meeste snelladers hebben de gewone standaard USB aansluiting, maar er zijn er ook wel met een USB-C aansluiting.
      Alleen de poort met het snellaad-symbool (bliksem) zal compatibel zijn met de snellaadprotocols, de anders zijn de "domme" aansluitingen die alleen maar 5V leveren.
      Je hebt er wel de juiste kabel voor nodig, anders levert die poort ook alleen maar 5V.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Aldi usb lader - interessant of niet ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Voor die snellaadprotocols moet de laadkabel toch niet aan beide kanten een USB-C aansluiting hebben?
        De meeste snelladers hebben de gewone standaard USB aansluiting, maar er zijn er ook wel met een USB-C aansluiting.
        Alleen de poort met het snellaad-symbool (bliksem) zal compatibel zijn met de snellaadprotocols, de anders zijn de "domme" aansluitingen die alleen maar 5V leveren.
        Je hebt er wel de juiste kabel voor nodig, anders levert die poort ook alleen maar 5V.
        De accu van mjn EOS M6 Mark II kan volgens Canon - zoals meerdere recente mirrorless toestellen - alleen opgeladen worden in de camera langs een USB-C uitgang met Power Delivery.
        In USB-C zitten extra draden en er moet ergens over de stroomsterkte genegocieerd worden.
        Maar het werkt ook, alhoewel met gewone snelheid op een USB-C poort van mijn PC.

        Mogelijk worden die extra draden op één of andere manier ook via de klassieke USB met snellaadsymbool doorgegeven.
        Mijn Samsung telefoon laad wel snel op een dergelijke uitgang, maar die gebruikt een andere standaard dan PD.

        Canon blijkt dus nogal speciale eisen te stellen.

        Ik heb deze gekocht voor in de auto, heeft zowel een snelle gewone poort als een APS-C met PD 3.0.
        Mijn camera laadt alleen op langs de APS-C, mijn telefoon langs beide uitgangen.

        https://nl.aliexpress.com/item/40000...1d2b4c4dyPspOU

        PS: Het Power Delivery protocol gebruikt een extra draad in de USB-C kabel om de spanning en de stroom te onderhandelen. Die bestaat niet in de USB-3 stekker, deze heeft enkel extra connecties voor snellere dataoverdracht. Maar zolang je geen PD nodig hebt heeft dat geen belang. Camera's van andere merken kunnen al jaren opgeladen worden via gewone USB. Canon niet dus.
        Last edited by palombian; 21 december 2020, 16:18. Reden: Canon PD

        Comment


        • #5
          Re: Aldi usb lader - interessant of niet ?

          Mijn vrouw heeft een Moto G7 plus met USB-C
          Bij haar zat een lader met USB-C aansluiting.

          Ik heb een Moto G8 plus met USB-C
          De lader heeft een gewone USB aansluiting.

          beide zijn turbo laders.

          mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: Aldi usb lader - interessant of niet ?

            Mijn vrouw heeft een Nokia, meegeleverd is een snellader met een usb-A naar usb-c kabeltje, de 'c' past uiteraard in de Nokia.
            Ikzelf heb een Sony, die snelladen ondersteunt, maar waar geen snellader is mee geleverd. Ik laad mijn Sony op met haar snellader

            Comment


            • #7
              Re: Aldi usb lader - interessant of niet ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Vanaf woensdag.

              Lijkt verdacht veel op de Anker producten

              MEDION®
              USB-lader
              MEDION® P87285
              oplader met 4 USB-poorten (1 USB-poort voor quick charge)
              maximale uitgang: 31,5 W
              keuze uit verschillende kleuren
              9.99
              Ziet er niet echt slecht uit maarja enkel ervaring zal dat uitwijzen.
              Zelf heb ik meerdere ANKER USB laad hubs, ik ben er heel tevreden over en makkelijk ook op vakentie
              Als ze een namaak hebben gemaakt van ANKER met dezelfde componenten zal het niet veel verschil uitmaken
              Er zit toch ook één snellaadpoort op en het max. uitgangsvermogen over alle uitgangen is 31W, dus dat is zeker niet weinig
              Denk niet dat je ermee kunt gekl*** zijn voor amper tien eurootjes

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Aldi usb lader - interessant of niet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                De accu van mjn EOS M6 Mark II kan volgens Canon - zoals meerdere recente mirrorless toestellen - alleen opgeladen worden in de camera langs een USB-C uitgang met Power Delivery.
                In USB-C zitten extra draden en er moet ergens over de stroomsterkte genegocieerd worden.
                Maar het werkt ook, alhoewel met gewone snelheid op een USB-C poort van mijn PC.

                Mogelijk worden die extra draden op één of andere manier ook via de klassieke USB met snellaadsymbool doorgegeven.
                Mijn Samsung telefoon laad wel snel op een dergelijke uitgang, maar die gebruikt een andere standaard dan PD.

                Canon blijkt dus nogal speciale eisen te stellen.

                Ik heb deze gekocht voor in de auto, heeft zowel een snelle gewone poort als een APS-C met PD 3.0.
                Mijn camera laadt alleen op langs de APS-C, mijn telefoon langs beide uitgangen.

                https://nl.aliexpress.com/item/40000...1d2b4c4dyPspOU

                PS: Het Power Delivery protocol gebruikt een extra draad in de USB-C kabel om de spanning en de stroom te onderhandelen. Die bestaat niet in de USB-3 stekker, deze heeft enkel extra connecties voor snellere dataoverdracht. Maar zolang je geen PD nodig hebt heeft dat geen belang. Camera's van andere merken kunnen al jaren opgeladen worden via gewone USB. Canon niet dus.
                De nieuwste mirrorless modellen kan je nu ook opladen via USB Jan
                Dus lekker makkelijk, een deftige powerbank aan de camera en makkelijk ondertussen opladen
                Het enige spijtige is dat je niet de camera kunt gebruiken terwijl hij aan het laden is, maar daar heb ik ook al een oplossing voor gevonden

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Aldi usb lader - interessant of niet ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  De nieuwste mirrorless modellen kan je nu ook opladen via USB Jan
                  Dus lekker makkelijk, een deftige powerbank aan de camera en makkelijk ondertussen opladen
                  Het enige spijtige is dat je niet de camera kunt gebruiken terwijl hij aan het laden is, maar daar heb ik ook al een oplossing voor gevonden

                  grts
                  Sieg
                  Mijn huidige powerbank heeft spijtig genoeg geen PD, Sieg, dus ik heb het even op een andere manier geprobeerd.
                  Het werkt nu al langs mijn PC en in de auto. Gemakkelijker dan gedacht gezien al de zever die hierover wordt verkocht .
                  Eens een batterij leeg (wat met deze korte dagen nog niet gebeurd is, mirrorless haalt in de praktijk veel meer foto's dan opgegeven) laad ik ze in mijn rugzak op met een USB lader op de powerbank. Ik heb 3 LP-17 accu's, geen paniek.

                  Misschien is het met de R5 gemakkelijker, maar voorlopig is mijn probleem opgelost.
                  Last edited by palombian; 21 december 2020, 17:21.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aldi usb lader - interessant of niet ?

                    Wij hebben deze Medion lader al een jaar van bij de Spaanse Aldi. Iedere nacht worden er 3 Iphones en een Ipad mee geladen. Werkt prima.
                    Dat kan ik niet zeggen van een originele Iphone lader van 1 maand oud. Deze zomer 's nachts wakker geworden van een luide knal. Hoofdzekering was uitgesprongen en de USB aansluiting van de lader was verbrand. Iphone en kabeltje waren niet beschadigd. USB stekkertje was enkel wat verkleurd.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aldi usb lader - interessant of niet ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Wij hebben deze Medion lader al een jaar van bij de Spaanse Aldi. Iedere nacht worden er 3 Iphones en een Ipad mee geladen. Werkt prima.
                      Dat kan ik niet zeggen van een originele Iphone lader van 1 maand oud. Deze zomer 's nachts wakker geworden van een luide knal. Hoofdzekering was uitgesprongen en de USB aansluiting van de lader was verbrand. Iphone en kabeltje waren niet beschadigd. USB stekkertje was enkel wat verkleurd.
                      Het was toch een echte originele Iphone lader?
                      Want die worden ook nagemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=nMmySM2nar8&t=2s
                      En ik dacht ergens gelezen te hebben dat Apple ooit een recall heeft gedaan op een van hun Iphone laders omdat er iets mis mee was.

                      Waarschijnlijk heeft Aldi die lader eerst ergens laten testen om te zien of die wel veilig genoeg is, ik neem aan dat ze bij zo'n grote Duitse winkelketen liever geen gevaarlijke spullen verkopen.
                      Er zijn goede laders, maar er worden wereldwijd toch ook heel wat gevaarlijke USB laders verkocht.
                      Daarom kijk ik hier gewoonlijk eerst voor ik er eentje bestel https://lygte-info.dk/info/indexUSB%20UK.html
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aldi usb lader - interessant of niet ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Het was toch een echte originele Iphone lader?
                        Want die worden ook nagemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=nMmySM2nar8&t=2s
                        En ik dacht ergens gelezen te hebben dat Apple ooit een recall heeft gedaan op een van hun Iphone laders omdat er iets mis mee was.

                        Waarschijnlijk heeft Aldi die lader eerst ergens laten testen om te zien of die wel veilig genoeg is, ik neem aan dat ze bij zo'n grote Duitse winkelketen liever geen gevaarlijke spullen verkopen.
                        Er zijn goede laders, maar er worden wereldwijd toch ook heel wat gevaarlijke USB laders verkocht.
                        Daarom kijk ik hier gewoonlijk eerst voor ik er eentje bestel https://lygte-info.dk/info/indexUSB%20UK.html
                        Zeer interessante de laatste link, bedankt.

                        Mijn Baseus autolader schijnt erbij te staan.
                        Het is trouwens duidelijk te zien dat de USB-C poort veel meer spanningen aan kan:

                        https://lygte-info.dk/review/USBpowe...C15C%20UK.html
                        Last edited by palombian; 22 december 2020, 09:30. Reden: Baseus specs

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aldi usb lader - interessant of niet ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Het was toch een echte originele Iphone lader?
                          Want die worden ook nagemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=nMmySM2nar8&t=2s
                          https://lygte-info.dk/info/indexUSB%20UK.html
                          Dat was de originele lader die mee in de doos van een Iphone 8 zat. Ik denk niet dat Apple namaakladers mee in de dozen steekt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aldi usb lader - interessant of niet ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Dat was de originele lader die mee in de doos van een Iphone 8 zat. Ik denk niet dat Apple namaakladers mee in de dozen steekt.
                            Er zijn problemen geweest met originele laders van Apple: https://support.apple.com/nl-be/ac-wallplug-adapter
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aldi usb lader - interessant of niet ?

                              Als ik eventjes mag tussenkomen. Ik heb 2 laders die een zoemend geluid maken. Hoor je alleen als het heel stil is 's avonds. Kan dat kwaad? Uit zekerheid gebruik ik die laders niet meer.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X