Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Al nieuws van ons Eunice ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Al nieuws van ons Eunice ?

    Hopelijk wordt het niet té erg. Hier in het Leuvense stilte (voor de storm . )
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Al nieuws van ons Eunice ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Hopelijk wordt het niet té erg. Hier in het Leuvense stilte (voor de storm . )
    Overal nog stilte. Windstoten worden pas verwacht na de middag, en de hevigste in de vooravond.
    Bovendien zit jullie regio in geel terwijl wij hier in oranje zitten, zelfs tegenaan rood.

    Comment


    • #3
      Re: Al nieuws van ons Eunice ?

      Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
      Overal nog stilte. Windstoten worden pas verwacht na de middag, en de hevigste in de vooravond.
      Bovendien zit jullie regio in geel terwijl wij hier in oranje zitten, zelfs tegenaan rood.
      Ik weet het, maar voorzichtigheid en de porseleinkast eh
      Onze tuin lag gisteren toch al vol met zware takken ( notelaar = zeer broze takken ) en het reusachtige deksel van onze waterton stak 5 meter verder ergens onder een boom.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Al nieuws van ons Eunice ?

        West-Vlaanderen: verwacht omstreeks 14h00 windsnelheden aan de kust van 140 tot 170Km/h.
        Oost-Vlaanderen: verwacht omstreeks 14h00 windsnelheden tot 120 tot 130Km/h.
        Antwerpen: verwacht omstreeks 14h30 windsnelheden van 120 tot 130 Km/h.
        Aan de kust sluiten alle scholen op de middag en moeten de kinderen naar huis.
        Brandweer en hulpdiensten zullen op volle sterkte aanwezig zijn in West-Vlaanderen.

        Ik hoop dat die bouwkranen het zullen houden en dat de stellingen stevig vast verankerd zijn en de zeilen eraf zijn gehaald want anders..................
        En hopelijk blijven de ramptoeristen weg aan de kust.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Al nieuws van ons Eunice ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ik weet het, maar voorzichtigheid en de porseleinkast eh
          Onze tuin lag gisteren toch al vol met zware takken ( notelaar = zeer broze takken ) en het reusachtige deksel van onze waterton stak 5 meter verder ergens onder een boom.
          Klopt. Wij zijn niet thuis, maar ik zag gisteren onze buurman (die wat toezicht houdt op en rond onze woning) een grote tak oprapen onder onze notelaar. Moet dus gisteren ook reeds flink gewaaid hebben, maar flink waaien is nog geen storm hé. Wat ze nu voorspellen is wel degelijke een serieuze storm, toch in onze regio. Vingers gekruist houden dan maar zeker.

          Comment


          • #6
            Re: Al nieuws van ons Eunice ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            West-Vlaanderen: verwacht omstreeks 14h00 windsnelheden aan de kust van 140 tot 170Km/h.
            Oost-Vlaanderen: verwacht omstreeks 14h00 windsnelheden tot 120 tot 130Km/h.
            Antwerpen: verwacht omstreeks 14h30 windsnelheden van 120 tot 130 Km/h.
            Aan de kust sluiten alle scholen op de middag en moeten de kinderen naar huis.
            Brandweer en hulpdiensten zullen op volle sterkte aanwezig zijn in West-Vlaanderen.

            Ik hoop dat die bouwkranen het zullen houden en dat de stellingen stevig vast verankerd zijn en de zeilen eraf zijn gehaald want anders..................
            En hopelijk blijven de ramptoeristen weg aan de kust.
            Gelukkig zijn de meeste stellingzeilen nu wel windzeilen, ttz. zo vervaardigd dat de wind er doorheen kan.
            Torenkranen normaal ook geen probleem, als die maar los gezet zijn zodat hun lange giek met de wind mee kan draaien. De meeste ongevallen met torenkranen gebeuren door verkeerde (te zware) lasten te tillen, wat normaal ook niet zou mogen gezien je een signaal krijgt bij overbelasting, of door wegzakkende ondergrond.
            Maar inderdaad toch maar liever geen storm...
            Last edited by Guest43; 18 februari 2022, 09:56.

            Comment


            • #7
              Re: Al nieuws van ons Eunice ?

              Stormblog - NMBS legt tijdens hoogtepunt storm treinverkeer deels stil, steeds meer scholen sluiten na de middag
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Al nieuws van ons Eunice ?

                Momenteel hier in West-Vlaanderen felle wind, maar periodiek.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Al nieuws van ons Eunice ?

                  Hier bij ons, Waasland Oost-Vlaanderen, beginnen er nu toch wel felle windstoten op te steken
                  Gisterenavond een paar rondjes rond het huis gedaan en gezorgd dat alles wat losstaat toch een beetje beschermd is

                  Als het waar is wat ze zeggen, de zwaarste storm in 30jaar, dan beloofd het niet veel goeds
                  Alhoewel, meestal als ze iets voorspellen valt het meestal wel mee, als ze niks gezegd hebben is het meestal nog erger

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Al nieuws van ons Eunice ?

                    Hier nu in West-Vlaanderen; hevige regen en al felle windstoten.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Al nieuws van ons Eunice ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      West-Vlaanderen: verwacht omstreeks 14h00 windsnelheden aan de kust van 140 tot 170Km/h.
                      Waar komen die cijfers vandaan als ik vragen mag?
                      Het hoogste dat ik kan vinden is 140, wat op zich ook al meer dan genoeg is.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Al nieuws van ons Eunice ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Waar komen die cijfers vandaan als ik vragen mag?
                        Het hoogste dat ik kan vinden is 140, wat op zich ook al meer dan genoeg is.
                        In Ierland zouden windsnelheden gemeten zijn van 130 tot 170 km/u, maar voor België vind ik die ook niet.
                        En inderdaad, 140 is reeds meer dan genoeg, om niet te zeggen veel te veel.

                        Laatste bericht van het KMI :

                        We verwachten rukwinden tot 130 km/h aan de kust, tot 120 km/h in het westen en noordwesten en tussen 80 en 100 km/h elders. Plaatselijk is het niet uitgesloten dat het nog iets meer wordt.

                        Ik hoop voor één keer dat ze er glad naast zitten... maar dat zal wel niet zeker.
                        Last edited by Guest43; 18 februari 2022, 11:29. Reden: Bericht KMI toegevoegd

                        Comment


                        • #13
                          Re: Al nieuws van ons Eunice ?

                          Hier, waasland, ferme storm, alle bomen staan geplooid, tis de moeite
                          Maar tevens schijnt af en toe de zon, héél eigenaardig

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Al nieuws van ons Eunice ?

                            Waasland 16h24: boom omgewaaid op afsluiting van de buren......
                            Storm is er wel degelijk !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Al nieuws van ons Eunice ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Filip1962 Bekijk bericht
                              Waasland 16h24: boom omgewaaid op afsluiting van de buren......
                              Storm is er wel degelijk !
                              “Maar” 59 km/h hier rondom het Leuvense en ik vind dat zulks al lelijk genoeg doet
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X