Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht

    Ik zoek een eenvoudig systeem waar ik een iPod kan op inpluggen ( mag ook met een kabeltje zijn ) dat een nbeetje solide is en dat moet dienen om tijdens de zomer in de tuin te plaatsen. Als het zeer warm is zitten wij achteraan in de tuin (ongeveer 20 meter diep ) en de box zou op ons terras staan omdat ik achter in de tuin geen electriciteit heb.
    En ik heb ook geen zin om telkens een lange kabel uit te rollen.

    Ik heb wel een Zeppelin Air, maar die staat op zijn vast plaatsje en die is imho ook wat te delicaat om zomaar buiten te zettenn.

    Dus het zou iets moeten zijn dat wat deftige power heeft zonder onmiddelijk te gaan vervormen.
    Buren zijn geen probleem; die zetten ook af en toe eens een deuntje op en we verdragen dat van mekaar.

    Zou dit iets deftig zijn ?

    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht

    Volgens mij moet je hem toch aansluiten op 220V, en dat kan je niet heb ik begrepen. Kijk hier eens naar :

    Wifi luidsprekers

    Het topmodel heeft een accu die het vijf uur volhoudt.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Ik kan hem wel op 220 aansluiten, en dan staat de box op het terras. Ik zoek dus een box die het geluid tot achter aan in de tuin kan dragen.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Ik kan hem wel op 220 aansluiten, en dan staat de box op het terras. Ik zoek dus een box die het geluid tot achter aan in de tuin kan dragen.
        Eerlijk gezegd ... ook dit zal je tot 20 meter kunnen horen, of het nog op iets trekt is iets anders.
        Maar wat wel héél goed gaat is dit, ik bedoel de RV-xxxx types wel te verstaan.
        Dan ben je niet beperkt tot MP3 maar heb je radio, MP3 (USB), iPod dock, ... afhankelijk van de versie.
        Redelijk van prijs, goed van klank, luid genoeg voor wat het moet dienen en toch snel verplaatsbaar.
        Verkopen ze zowat overal in de buurt maar o.a. in de Diestsestraat in Leuven bij Expert Thys.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht

          Ikzelf gebruik deze: http://www.makita.be/machine/BMR100....&svalue=bmr100
          Via de AUX ingang de iPod aansluiten en ben in business. Ik heb ander Makita materiaal dus batterijen en lader is geen probleem. Eenzelfde soort radio kan je ook vinden van Bosch etc. Die radio houdt het meer als 1 dag vol, de iPod is vroeger leeg als een 18V 3Ah Li-Ion batterij (ik heb nog een spliksplinternieuwe te koop staan , uiteraard zonder batterij en lader).
          Deze kan je ook via een 220VAC adaptor aansluiten op het net.

          Comment


          • #6
            Re: Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht

            Ik heb al meermaals zeer slechte ervaringen gehad met JVC, dus dat komt hier niet binnen.
            Kan toeval zijn, maar ik neem het risico niet meer.
            Tja, dat zijn echte "ghettoblasters", dan moet ik er nog een gepimpte Rolex en wat gouden kettingen bij kopen.
            Neen, liever niet.
            Toch bedankt om mee te denken.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht

              Dat is een werfradio. Ook niet bepaald wat ik zoek.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht

                Waarschijnlijk zal het deze worden; hopelijk doet de link het.



                Een model kleiner dan in mijn openingspost.

                Iets minder krachtig, maar imho toch nog genoeg herrie; maar ook fysiek wat kleiner. En goedkoper.

                Een redelijke prijs + ik kan het ding via BT aansturen: dat wil zeggen dat ik mijn iPod op zak kan houden en kan shuffelen naar hartelust.

                Toen ik op zoek was naar mijn Zeppelin Air (voor binnen) heb ik ook eens de BT speakers van Bose getest, en dat ging prima via de iPod.
                Dit is wellicht hetzelfde systeem, maar wat krachtiger.

                Nu bedenk ik plots dat BT niet zo super ver draagt. Ik zal de box dus toch wat dieper in de tuin moeten plaatsen.
                Soit, ik Googel nog wat.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  En ik heb ook geen zin om telkens een lange kabel uit te rollen.
                  Dat begrijp ik deels en in mijn geval zou ik dan de verlengkabel gewoon laten liggen zodat je hem niet telkens hoeft af en op te rollen...

                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht

                    Marc,

                    Is dat allemaal niet een beetje "overkill" voor wat muziek in je tuin?
                    Ik kan me niet voorstellen dat je buren heel happy zullen zijn met een dergelijk "bakbeest" dat vanaf je terras het geluid de tuin in stuurt.
                    Op school hebben we hier een draagbare versie van, met ingebouwde oplaadbare batterij.
                    Niet zo krachtig als die jij voorstelt, maar wel te plaatsen vlak bij de "luisteraar", en dus hoeft de buurt niet mee te luisteren.

                    Sinds we in Hasselt in een penthouse wonen hebben we alles wat geluid betreft van Bose.
                    Voor het terras hebben we de "paddestoelen" van Bose. Onovertroffen voor buiten.
                    Maar dat is weer wat anders

                    Succes met je zoektocht

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      Sinds we in Hasselt in een penthouse wonen hebben we alles wat geluid betreft van Bose.
                      nog effe aanpassen in je Weblog.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht

                        Afhankelijk van de situatie zou ik dan een elektriciteitskabel naar achteraan leggen?
                        Als een luidspreker 20meter ver moet gaan, dan gaat de geluid in een cirkel rondom die luidspreker...
                        Dan kan je enkel hopen dat je buren niet te strikts zijn...

                        als je gewoon een kabel tot achteraan de tuin trekt,
                        kom je met gewone luidsprekers toe en zitten de buren op hun gemak.
                        Ook ga je pakken minder storing op je geluid hebben...
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Ik zoek een eenvoudig systeem waar ik een iPod kan op inpluggen ( mag ook met een kabeltje zijn ) dat een nbeetje solide is en dat moet dienen om tijdens de zomer in de tuin te plaatsen. Als het zeer warm is zitten wij achteraan in de tuin (ongeveer 20 meter diep ) en de box zou op ons terras staan omdat ik achter in de tuin geen electriciteit heb.
                          En ik heb ook geen zin om telkens een lange kabel uit te rollen.

                          Ik heb wel een Zeppelin Air, maar die staat op zijn vast plaatsje en die is imho ook wat te delicaat om zomaar buiten te zettenn.

                          Dus het zou iets moeten zijn dat wat deftige power heeft zonder onmiddelijk te gaan vervormen.
                          Buren zijn geen probleem; die zetten ook af en toe eens een deuntje op en we verdragen dat van mekaar.

                          Zou dit iets deftig zijn ?

                          http://www.ambi-soundandlight.be/ind...id=741&lang=NL
                          Beter investeren in een enkele paaltjes met van die vochtbestendige luidsprekers op, met daar aan een verterker of tuner-versterker, overal mooi verdeeld geluid,
                          en niet storend voor de buren.

                          Ik heb hier zelf twee van die actieve luidsprekers van RCF (350 watt RMS) staan, is niet te doen, dichtbij veel te luid, echt niet handig in een tuin.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht


                            grt,bouk
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Actieve luidspreker voor in de tuin gezocht

                              Dag Bouk,

                              Jou ontgaat ook niets hé
                              Bedankt voor het melden.

                              jaja

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              nog effe aanpassen in je Weblog.
                              grt,bouk.
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment

                              Working...
                              X