Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Act-hud

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Act-hud

    Vandaag voor een paar Euro's zo'n ding gekocht van Maxxter in de Action .
    Moet wel 'n app installeren (van Hudway?).
    Nu vertoont dat ding enkel het spiegelbeeld, ik vind nergens een goeie gebruiksaanwijzing.
    Voor de duidelijkheid, 't is voor GSM navigatie op het dashboard en het werkt met een aangehecht spiegeltje.
    Is hier iemand vertrouwd mee ?

    Dit
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Act-hud

    Om je beeld in de normale stand te zien, moet je eerst het scherm van je smartfoon in spiegelbeeld zetten. Dat doe je voor een Iphone met :



    Voor een Android zal je eens op Google of Youtube moeten zoeken.

    Comment


    • #3
      Re: Act-hud

      Ik weet niet, maar was het dan niet eenvoudiger om een houder voor uw smartphone te kopen waarbij je gewoon naar het scherm kijkt?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Act-hud

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik weet niet, maar was het dan niet eenvoudiger om een houder voor uw smartphone te kopen waarbij je gewoon naar het scherm kijkt?
        De bedoeling van een HUD is dat het beeld (semi)-transparant blijft zodat je tegelijkertijd naar de weg en naar de info (gps, snelheid, enz) kan kijken.
        Wettelijk mag je geen voorwerpen of stickers aanbrengen recht voor het gezichtsveld van de bestuurder.
        Op de technische controle mag je geen band transparante gekleurde folie bovenaan je raam hebben als er een tekst op staat. Dat hindert het zicht.
        Daarentegen mag je wél een zonneklep naar beneden klappen, waardoor het zicht bovenaan helemaal verhinderd is.

        Comment


        • #5
          Act-hud

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          De bedoeling van een HUD is dat het beeld (semi)-transparant blijft zodat je tegelijkertijd naar de weg en naar de info (gps, snelheid, enz) kan kijken. door het zicht bovenaan helemaal verhinderd is.
          De theorie is mooi, maar de praktijk anders.
          In bijna geen enkele wagen kan men dit item recht voor zich plaatsen, meestal wel links of rechts naast het stuur.
          De regelgeving betreft enkel de voorruit, niet het dashboard.
          Gezichtsveld moet uiteraard vrij blijven.
          Mocht een smartphone niet boven het dashboard mogen komen, dan zou er een groot probleem zijn met alle GPS schermen boven het dashboard, alle soorten Tom Tom (of andere merken) die aan de ruit hangen met een zuignap.
          Ik weet wel wat de bedoeling is van een HUD, maar dit is geen HUD ... dit is goedkope brol om de commerce te laten draaien.
          Mocht men deze echt in het gezichtsveld plaatsen recht voor zich, dan zou die extreem hinderlijk zijn.
          Ook de verlichting van een smartphone kan men helemaal niet vergelijken met een echte HUD.
          Ieder doet wat hij wil natuurlijk. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Act-hud

            Bedankt voor de antwoorden.
            Bijvraagje: als ik navigeer met de Smartfoon, verliest die op 40 minuten zo'n 9% van de accuwaarde, dit terwijl die aangesloten is aan de USB aansluiting van de wagen, is dit normaal ?
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Act-hud

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Bijvraagje: als ik navigeer met de Smartfoon, verliest die op 40 minuten zo'n 9% van de accuwaarde, dit terwijl die aangesloten is aan de USB aansluiting van de wagen, is dit normaal ?
              Is de USB van de wagen echt voorzien om te laden?
              In sommige wagens is deze enkel voor data.
              Je kan snel zien of die laadt, symbool van laden op uw toestel.
              Of die genoeg stroom kan leveren is dan nog een ander punt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Act-hud

                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                Bedankt voor de antwoorden.
                Bijvraagje: als ik navigeer met de Smartfoon, verliest die op 40 minuten zo'n 9% van de accuwaarde, dit terwijl die aangesloten is aan de USB aansluiting van de wagen, is dit normaal ?
                Als ik de ingebouwde usb gebruik, laad hij nauwelijks bij. Mijn gekochte usblader met snellaadfuncie laad de gsm vlot op tijdens het vebruik.

                De gsm's verbruiken tegenwoordig veel door hun groot scherm, zet de verlichting lager en het scheelt al veel ;-)



                --
                mlap.
                T.T.

                Comment


                • #9
                  Re: Act-hud

                  Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  Bedankt voor de antwoorden.
                  Bijvraagje: als ik navigeer met de Smartfoon, verliest die op 40 minuten zo'n 9% van de accuwaarde, dit terwijl die aangesloten is aan de USB aansluiting van de wagen, is dit normaal ?
                  Heel zwakke USB poort dan.
                  Had dat ook in mijn vorige auto.

                  Maar een GSM gebruiken als head up display... je gaat dat 3 keer doen, en dan ben je het beu dat je GSM weg glijdt in een boch, dat die kabel over je dash loopt, en dat het heeld versprint als jeeen oproep krijgt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Act-hud

                    Ja maar, hij zet die GSM immers vast met duct tape

                    Comment


                    • #11
                      Re: Act-hud

                      Misschien dit aanschaffen ?
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment

                      Working...
                      X