Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accuboormachine Makita

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Accuboormachine Makita

    Ik heb onlangs een accuboormachine van makita (DHP453) gekocht, maar toen ik begon met schroeven in hardhout in te draaien schakelde hij al de beveiliging in voor de schroef hememaal in het hout was (er bleef nog 2 mm boven het hout over)
    Is dit normaal?
    Kan ik er iets aandoen?

  • #2
    Re: Accuboormachine Makita

    Oorspronkelijk geplaatst door Anoniemmmm Bekijk bericht
    Ik heb onlangs een accuboormachine van makita (DHP453) gekocht, maar toen ik begon met schroeven in hardhout in te draaien schakelde hij al de beveiliging in voor de schroef hememaal in het hout was (er bleef nog 2 mm boven het hout over)
    Is dit normaal?
    Kan ik er iets aandoen?
    Zegt weinig hé, dikte en lengte vijzen bv.
    Maar in wezen is dat eigenlijk geen echte schroef machine maar eerder een boormachine.
    Tip, doe wat vet, vaseline of zeep aan je vijzen.

    Voor het wat zwaardere schroefwerk heb je een klopschroefmachine nodig als in deze set.
    Last edited by Guest42; 15 januari 2018, 21:37.

    Comment


    • #3
      Re: Accuboormachine Makita

      Moderator Note: Omdat dit over een niet-fotografisch onderwerp gaat, verplaatst van Algemeen naar ChitChat.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Accuboormachine Makita

        Wat bedoel je met hardhout ? Azobé oid ? dat kan je best eens voorboren met smal boortje en de plaats waar de vijskop komt uitfrezen en zoals eerder gezegd : elke vijs in t vet

        Comment


        • #5
          Re: Accuboormachine Makita

          klopt perfect Mauritius!
          Als je hardhout vastmaakt aan een drager, dan ga je best voorboren en de bori ng vervolgens soevereinen(zodat de kop effen komt te zitten met het oppervlak).
          Er bestaan trouwens ook houtschroeven die aan de top voorzien zijn van een snijkant, waardoor ze voor zichzelf een boring maken terwijl je ze indraait.
          Het is nooit een goed idee om niet voor te boren in hardhout, en al zeker niet als het op het uiteinde van de panchet of dunne plank moet gebeuren (splijten)

          Comment


          • #6
            Re: Accuboormachine Makita

            Toch eens vermelden ,staat je aandraaimoment van je Makita goed.

            Comment


            • #7
              Re: Accuboormachine Makita

              Oorspronkelijk geplaatst door suz Bekijk bericht
              Toch eens vermelden ,staat je aandraaimoment van je Makita goed.
              Inderdaad.

              Op welk nummer staat de instelling?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Accuboormachine Makita

                Zoiets heb jij nodig volgens mij:
                DTD152Z accuslagschroevendraaier

                Ik heb met soortgelijk (12V) blauwe Bosh enkele buitenklimmuren en speeltuinen in elkaar gezet, wel geen hardhout maar zo'n dingetje heeft meer macht dan de schroefboormachine. Je kan mss een los toestel kopen. UK is goedkoop daarvoor OF je gaat toevallig helemaal los vandaag op iBood:
                Met deze uitgebreide set ontvang je - haalt adem - een haakse slijper, klopboormachine, reciprozaag, cirkelzaag, slagschroevendraaier, zaklamp, drie accu's én een handige draagtas. Dát is nog eens een compleet pakket!


                Groeten

                Comment


                • #9
                  Re: Accuboormachine Makita

                  Alvorens te denken aan ander benodigd materiaal lijkt het mij toch enigszins interessant te kijken of alles correct gebruikt wordt, soms is een kleinigheid dat men even over het hoofd ziet al voldoende.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Accuboormachine Makita

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Alvorens te denken aan ander benodigd materiaal lijkt het mij toch enigszins interessant te kijken of alles correct gebruikt wordt, soms is een kleinigheid dat men even over het hoofd ziet al voldoende.
                    Klopt Freddy, zo heeft de mechanische snelheid stand “1” dubbel zoveel koppel als stand “2”
                    Maar draai en keer het als je wil, die hybrid boorschroefmachienes
                    halen bijlange niet het koppel van een echte schroefmachiene,
                    ook de batterij wordt bij deze veel minder belast omdat de motor op toeren blijft.
                    Last edited by Guest42; 17 januari 2018, 11:25.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Accuboormachine Makita

                      Ik zal bij het schroeven in hardhout ALTIJD voorboren. Het risico dat je met de huidige generaties zeer krachtige schroefboormachines de kop van de schroef er af draait als de schroef vastloopt is erg groot. En dan heb je een groter probleem
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Accuboormachine Makita

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Maar draai en keer het als je wil, die hybrid boorschroefmachienes
                        halen bijlange niet het koppel van een echte schroefmachiene,
                        ook de batterij wordt bij deze veel minder belast omdat de motor op toeren blijft.
                        Klopt ook, maar hij heeft die al.
                        Als dat voor uitzonderlijk gebruik is, dan kan men toch moeilijk alles dubbel kopen.
                        Voorboren en wat smeren en correct gebruik lost ook al veel op ... tenminste de moeite om te proberen. [emoji1]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Accuboormachine Makita

                          En ja hoor, iemand registreerd zich op dezelfde dag als zijn niet-gerelateerde fotografievraag, er worden vragen en suggesties gegeven en 48 uur later is er alleen radiostilte. Precies de reden waarom ik op geen newbie posts meer reageer met advies.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Accuboormachine Makita

                            Misschien in een netwerkkabel geboord? [emoji1]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Accuboormachine Makita

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              En ja hoor, iemand registreerd zich op dezelfde dag als zijn niet-gerelateerde fotografievraag, er worden vragen en suggesties gegeven en 48 uur later is er alleen radiostilte. Precies de reden waarom ik op geen newbie posts meer reageer met advies.
                              Ja hoor schimmen.., om nog niet van trollen te moeten spreken...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X