Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop mountainbike

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop mountainbike

    Hey allen!

    Deze week krijg ik men ecocheques en die ga ik spenderen aan een nieuwe fiets. Gebruik nu nog een fiets die ik op mijn 12e gekregen heb (ben er nu 25). Ik zou willen gaan voor een mountainbike.
    Nu heb ik totaal geen weet van wat goed en wat niet goed is.

    Ik weet niet of ik moet gaan voor een damesmodel of unisex. Ik ben 1.74m als dat van belang is.

    Mijn totaal budget is rond de 600/650 euro.

    Ik heb zo al eens rondgekeken en bij de locale fietsboer staat er eentje die ik wel zie zitten voor 615,00 euro

    Bottecchia FX530 Die is wel zonder pedalen en heb geen idee hoeveel dat moet kosten.

    Had ook nog de Scott Contessa gezien maar ik vind nergens een winkel in de buurt die dat merk verkoopt.
    Is meestal Thompson, Ridley

    Help ik weet echt niet wat doen.
    Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

  • #2
    Re: Aankoop mountainbike

    ik ben een tevreden scott rijder, top fietsen die goed afgemonteerd zijn met goeie onderdelen (heb er 2). Ze blijven tevens betaalbaar. Mijn volgende fietsen zullen altijd scott zijn.

    bedenk wel: als je een mountainbike koopt, doe dat dan enkel als je ermee in de modder of op veldwegen en zo gaat rijden. Op de weg vallen ze lelijk tegen.

    Rij je enkel op de weg: gewone fiets of fitness bike, meestal gewone weg met af en toe veldweg: hybride...

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop mountainbike

      Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
      ik ben een tevreden scott rijder, top fietsen die goed afgemonteerd zijn met goeie onderdelen (heb er 2). Ze blijven tevens betaalbaar. Mijn volgende fietsen zullen altijd scott zijn.

      bedenk wel: als je een mountainbike koopt, doe dat dan enkel als je ermee in de modder of op veldwegen en zo gaat rijden. Op de weg vallen ze lelijk tegen.

      Rij je enkel op de weg: gewone fiets of fitness bike, meestal gewone weg met af en toe veldweg: hybride...
      Idd vond die van Scott wel nice maar ik moet eerst een winkel vinden waar ze ecocheques aanvaarden en ook het merk verkopen in de buurt.

      Is het dan echt zo slecht op de gewone weg? Mss moet ik dan toch naar iets anders uitkijken, maar ik had mijn gedacht nochtans op een mountainbike gezet.
      Alvast thx voor de info
      Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop mountainbike

        Er rijden er meedere met montainbike op de weg hoor, alleen moet men dan de juiste banden keuze makken . Men moet wel weten dat een mountainbike eigenlijk het meest geschikt is voor het veldwerk.

        Ik rijd met mijn mountainbike (Specialized) ook soms op weg, met mountainbike en als ik er mijn wegbandjes opleg(zonder profiel Sliks)) opleg dan bolt dat goed hoor. De meeste die rijden op weg en op terein rijden,

        nemen een band met weinig profiel.

        mvg casie
        Last edited by casie; 10 juli 2012, 06:10. Reden: Mountainbike

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop mountainbike

          Mercikes

          Ik ga het toch bij de mountainbike houden.
          Zou enkel graag wat tips qua model krijgen en mss ook of ik een vrouwenmodel zou nemen of niet.
          Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop mountainbike

            Als je niet echt wilt mountainbiken maar toch de looks wil van zo'n fiets zou ik gaan voor een kale hybride.
            Soit de keuze is aan jou uiteraard.

            Belangrijk is om je te laten uitmeten. Lengte benen, armen, rug.
            Allemaal kwestie om zo comfortabel op je fiets te zitten.
            Wat betreft de pedalen hangt het ervan af of je klikpedalen wilt ja of neen.
            Op mijn fiets heb ik "dubbele" staan. ik kan dan kiezen of ik met klik pedalen rijd of niet.

            Nog een kleine maar oh zo belangrijke tip, als je je fiets kuist NIET met hoge druk of tuinslang op harde straal.
            Ik kom dit zo vaak tegen als ik fietsen onderhoud.
            Canon EOS 90D EFS 18-135

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop mountainbike

              Ik heb ook al eens wegbanden op mijn MB gelegd. Is helemaal niet zoals een hybride of wegfiets bolt hoor! je hebt veel meer weerstand, de wielen zijn kleiner, en het grootste deel van je versnellingen ga je niet gebruiken.
              Zoals al gezegd neem een hybride of een stoere wegfiets als het om het uiterlijk te doen is.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop mountainbike

                Ik zal dit weekend eens bij de fietswinkel in mijn straat gaan horen wat hij mij kan aanbieden voor die prijs.

                Ben wat aan het zoeken geweest naar de merken die ze hebben in die fietswinkel.

                Heb deze gevonden:

                Ridley
                ongeveer 800,00 Euro (wel boven budget)
                http://www.ridley-bikes.com/pd/be/nl...0cross%20women

                Giant
                http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/...w/10788/53557/

                Merida
                Een van deze, vind niet echt een prijs
                http://www.merida-bikes.com/nl_nl/cm...l-fitness-bike

                L'avenir
                De hydro-Lite Naked (779€)
                http://www.lavenir.be/avenir/fietsen...6&pnav=;27;28;

                Granville
                Een van deze rond budget, die XS1 mss 699,00 Euro
                http://www.granvillebikes.com/Fietse...L/Default.aspx

                GT Bikes
                Een van deze de duurste is 799,00 (transeo 1.0)
                http://www.gtbicycles.com/bel/2012/bikes/urban/sport

                Dat was het zo wat, ze hebben nog andere merken maar daar zit ik boven budget.

                Die GT Bikes en die Ridley zijn mijn favo (uiterlijk, van de rest weet ik niks)

                Heb gekeken naar fitness bikes of urban, die er toch sportief uitzien.
                Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop mountainbike

                  van de twee favo's die je hebt is de ridley het beste afgemonteerd... maar heb je een deore derailleur nodig?

                  Is het voor occasioneel gebruik of ga je intensief fietsen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop mountainbike

                    Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                    van de twee favo's die je hebt is de ridley het beste afgemonteerd... maar heb je een deore derailleur nodig?

                    Is het voor occasioneel gebruik of ga je intensief fietsen?
                    Het is zeker niet voor intensief gebruik. Heb net een mailtje gestuurd naar de fietswinkel waar ze die GT Bikes verkopen. Ik denk dat het die zal worden. Misschien toch the Transeo 2.0 aangezien deze 679,00 Euro is. Zal wel vragen aan de verkoper of die 1.0 die 130,00 euro meer waard is voor mijn gebruik.

                    Hij stelde ook nog voor om hier eens naar te kijken:
                    http://www.stevensbikes.de/2012/inde...=BE&lang=nl_NL

                    Zeer vriendelijke mens, ik zal dit weekend eens langs gaan. Ik hou jullie zeker op de hoogte en val misschien ook nog lastig met verdere vragen.

                    Nogmaals thx!
                    Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop mountainbike

                      Nog wat nagedacht en het wordt een strijd tussen:

                      GT Transeo 1.0 @ 799,00 Euro

                      Stevens Bikes Cross X6 Disk @ 815,00 Euro (hier hebben ze ook een damesmodel van)

                      Argh I don't know!!!
                      Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop mountainbike

                        Ik heb onlangs een Bulls Crossbike gekocht. Een mountainbike gemaakt voor 80%weg - 20%bos. Banden zitten tussen een mountainbike en racefiets.
                        Voor en achter hydraulische remmen.

                        Als je een fietsenzaak binnenstapt dan meten ze eerst welke grootte van fiets jij nodig hebt.

                        Voor 600€ heb je wel iets moois in principe. Ik vind het wel een zware fiets, ondanks een alluminium frame.
                        Wil je echt een lichte fiets dan moet je carbon kiezen, maar erg duur helaas.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop mountainbike

                          Als het niet dringend is wacht dan tot september/oktober. Dan komt de nieuwe collectie fietsen voor 2013 uit (lees: nieuwe kleurtjes) en dan verkopen de meeste fietsenwinkels hun toonzaal modellen. Dan kan je soms echt geweldige koopjes doen, ik heb uiteindelijk maar €750 betaald voor een model van normaal meer dan €1500! (was het laatste oud model dat die man nog had staan en hij wou er vanaf) Btw, ik ben een tevreden grandville gebruiker :-)
                          http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                          http://foto-actiecode.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop mountainbike

                            Welke is er nogal zwaar of beide? Ik geloof toch dat de meeste van die prijsklasse die ik reeds opgezocht hebben zoiets wegen.
                            Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop mountainbike

                              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Wil je echt een lichte fiets dan moet je carbon kiezen, maar erg duur helaas.
                              Dat is zeker niet noodzakelijk, er zijn best heel lichte fietsen te maken in aluminium of scandium. 90% van het gewicht van een fiets zal bepaald worden door de afmontage, het gewicht van een frame is daar zeker ondergeschikt aan. Zelf rij ik met een Specialized S-works mtb die zoals hij er nu bijstaat net geen 9kg weegt, het frame van die fiets is inderdaad carbon maar mocht je die fiets afmonteren met materialen zoals op de fietsen die hier voorgesteld worden in een prijsklasse van pakweg 600 tot 800 euro dan weegt die ook ruim 11 a 12 kg hoor.
                              Als je een fiets lichter wil maken is het allerbelangrijkste de wielset, daar voel je ook daarwerkelijk het grootste verschil om mee te rijden. Op de “goedkopere” fietsen ( met alle respect hoor, je moet nog altijd zelf duwen hé )zie je ook meestal goedkope tot zeer goedkope wielsetjes die wegen als de pest… Hou er rekening mee dat een licht en stevig wielsetje toch al snel tussen de 450 en 800 euro zal gaan.
                              Iets waar je ook goed moet over nadenken zijn de remmen, schijfremmen zijn mooi, en ook een stuk prettiger om rijden maar enkel en alleen als je goede koopt. De low budget remschijfjes die ik hier zie passeren zullen geen jaar bollen zonder bij de fietsenmaker te zijn langsgeweest daar ben ik zeker van ( als je je mtb ook gebruikt waarvoor ie gemaakt is dan ) … Misschien toch eens over nadenken of een goed setje V brakes niet de betere keuze is…
                              Wat ook een alternatief is , maar dan moet je misschien wel iemand kennen die er iets van af weet is een tweedehands model kopen, er zijn heel veel “gearfreaks” die ieder jaar het nieuwste modelletje willen en dan gaat hun 1 jaar oude fiets meestal voor een prikje de deur uit…
                              Waar ik persoonlijk ook goede ervaring mee heb is Canyon , kun je online kopen ( kijk eens bij hun outlet bvb ) , heel goede fietsen met dito afmontage. Enige nadeel is dat sommige fietsenmakers je dan wel niet graag zien komen natuurlijk… Of je moet er zelf aan sleutelen zoals ik, mijn fietsen hebben eigenlijk nog nooit een fietsenmaker gezien, voor fracties van de prijs koop je alle nodige onderdelen tegenwoordig online…
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                              Comment

                              Working...
                              X