Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop dollars

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop dollars

    Ik vroeg mij af of het nuttig is van nu dollars te kopen : De euro is vrijdag gestegen tot het hoogste niveau ten opzichte van de dollar sinds het begin van dit jaar.
    Eind oktober vertrek ik naar Nepal voor een trekking van 19 dagen . Dit kost mij ongeveer 1500 dollar . Doe ik er goed aan van nu deze trekking te betalen of nog te wachten tot enkele maanden voor vertrek ?

  • #2
    Re: Aankoop dollars

    Zou ik ook willen weten. Kan ik mijn fortuin van de ING bank nemen en op koersverschil speculeren. Sorry, Ik vrees dat dat niemand weet tenzij je een kristallen bol hebt.

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop dollars

      Als we dat eens wisten hé.

      Maar inderdaad, de dollar staat laag momenteel.
      Ik heb er wat op mijn rekening staan, en wacht tot de dollar wat stijgt om ze te verkopen.

      We zien wel.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop dollars

        Volgens mijn adviseur is het inderdaad nu verstandig om dollars te kopen, men verwacht nog niet direkt volgende week een stijging, maar toch wel in de tweede helft van het jaar.
        Nikon Df

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop dollars

          Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
          Volgens mijn adviseur is het inderdaad nu verstandig om dollars te kopen, men verwacht nog niet direkt volgende week een stijging, maar toch wel in de tweede helft van het jaar.
          Zo moeilijk te voorspellen als handelen in aandelen. Speculeren, gokken dus, en dat houdt risico's in.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop dollars

            Alle indicatoren spreken dat nu het goede momment is om dollars te kopen.
            Binnen enkele maanden zit er zeker herstel in, hoe groot die zal zijn is niet gekend natuurlijk.
            Maar mijn inziens zou ik nu kopen in dollar.

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop dollars

              Kan men via het internet dollars kopen als men op de spaarbank waar ik klant ben geen dollars te verkrijgen zijn ? Op Transferwise.com kan men dollars aankopen maar of dit betrouwbaar is weet ik niet zo goed .

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop dollars

                Geen ervaring met die website..
                Heb je dollars fysiek nodig ? Dan kan je bij andere banken of wisselkantoren ook terecht.

                Of moet je gewoon het reisburo betalen via overschrijving in usd ?
                Voordeel wanneer je dat nu al doet, is dat je zeker bent van de prijs die je betaalt.
                Stijgt de dollar terug dan heb je geluk gehad, daalt hij nog verder dan pech.. maar dat kan je niet zeker voorspellen.

                Wil je echt speculeren op koersverschillen dan heb je eigenlijk aan een paypal account al genoeg, daarin kan je ook rekeningen in verschillende munten openen en bedragen onderling transfereren..
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop dollars

                  Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                  Kan men via het internet dollars kopen als men op de spaarbank waar ik klant ben geen dollars te verkrijgen zijn ? Op Transferwise.com kan men dollars aankopen maar of dit betrouwbaar is weet ik niet zo goed .
                  Beste zal zijn hiervoor naar je vertrouwde bank te gaan en ze fysiek te bestellen. Je zal er wat meer kosten hebben, maar dat zal volgens mij ook de veiligste manier zijn. Bewaar ze dan wel in een safe. Enfin ik zou het toch zo doen. Maar als de dollar nog stijgt is dit minder goed natuurlijk.
                  Last edited by enero; 12 maart 2014, 10:11.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop dollars

                    Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                    Kan men via het internet dollars kopen als men op de spaarbank waar ik klant ben geen dollars te verkrijgen zijn ?
                    je kan bij je bank toch wel je tegoeden om laten zetten in dollars.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop dollars

                      Zo als eerder gemeld zit ik op Argenta en daar kan men geen dollars bekomen . Dan moet ik als niet klant bij een bank gaan aankloppen en of ik dan aan een gunstige koers kan krijgen betwijfel ik .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop dollars

                        Bij Belfius heb ik gewoon een compartiment in dollars aan mijn zichtrekening hangen, omdat ik af en toe wat geld uit de VS haal.

                        Dan beslis ik zelf wanneer ze omgezet worden in Euro.
                        Nadeel is wel, dat ik van die rekening geen dollars in cash kan opvragen.

                        Ik weet dat het bij Keytrade ook kan. In elk geval zit er in mijn effectenportefeuille ook een dollar compartiment voor dividenden op amerikaanse aandelen.

                        Dollars cash opvragen en ze dan bewaren lijkt me een heel dure operatie omdat je dan 2 keer hoge wisselkosten (ca 2%) zal betalen. Als ik dat via de rekening doe, dan zit ik onder de 0,5%?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop dollars

                          Volgens mij is er geen deftige (goedkope) oplossing voor TO. Met de wisseltransacties ben je al een heel stuk van je winst kwijt.
                          Zoals dus geopperd zou de beste oplossing zijn een rekening in dollar en dan met credietkaart te betalen. Maar dat gaat ook iets kosten. Een rekening openen, een kaart gelinkt aan die rekening ect.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop dollars

                            Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                            Ik vroeg mij af of het nuttig is van nu dollars te kopen : De euro is vrijdag gestegen tot het hoogste niveau ten opzichte van de dollar sinds het begin van dit jaar.
                            Eind oktober vertrek ik naar Nepal voor een trekking van 19 dagen . Dit kost mij ongeveer 1500 dollar . Doe ik er goed aan van nu deze trekking te betalen of nog te wachten tot enkele maanden voor vertrek ?
                            Ik zal je een tip geven via PM noliko, je zal nooit goedkoper vreemde munten kunnen kopen dan via dat systeem,
                            zelfs goedkoper dan de vaste koers.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop dollars

                              Kan mij iemand zeggen wat de kosten zijn om 150 dollar te storten via PayPal naar Kathmandu Nepal ?

                              Comment

                              Working...
                              X