Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aangepaste of bewerkte foto's in een thread: waarom achter een link?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aangepaste of bewerkte foto's in een thread: waarom achter een link?

    Dit is eigenlijk een vraagje aan de mods maar zoals altijd hoor ik graag eens het gedacht van een ander ook.
    In een thread (bvb in showcase) wordt af en toe eens een foto uit die thread bewerkt door iemand anders om bvb te laten zien wat je met deze of gene bewerking kan bekomen. Vroeger waren deze dan te zien in die thread. Ik bemerk dat nu elke foto die niet in de originele post staat achter een link geplaatst wordt.

    Ik begrijp wel dat men dit doet om de snelheid van het inladen van de pagina's redelijk te houden, en ik veronderstel dat dit niet zonder enig overleg tussen mods beslist is. Maar ik vind persoonlijk dat het het lezen en beoordelen wel wat lastiger maakt. 't Is natuurlijk pure luiheid van mijnentwege, maar ik vond het gemakkelijker om die fotootjes gewoon onder elkaar te zien staan zonder op links te moeten gaan klikken.
    Ik denk niet dat er zoveel threads zijn waar meerdere bewerkingen van foto's geplaatst worden (maar ik kan me vergissen) dus ik denk dat dat qua inlaadtijd en zo allemaal nogal meevalt.

    Is deze beslissing van de mods een test of blijft dit zo?

  • #2
    Re: aangepaste of bewerkte foto's in een thread: waarom achter een link?

    Dat hangt van de mod van dienst af.
    Ik laat de bewerkte versies eigenlijk altijd wel staan, maar ik kom die vooral tegen in Fotodiscussie en Fotodiscussie Extra. In Showcase zie ik het zelden.
    Als er meer dan 3 foto's in Showcase worden geplaatst dan worden die wel achter een link gezet en als anderen dan de topicstarter hun foto's ook gaan tonen in een topic van een ander, dan worden die verwijderd.

    Je kan hier wel over willen discussieren, maar dat heeft hier weinig zin. Je kan beter (in plaats van een discussie hier te starten) zelf je steentje bijdragen door bijvoorbeeld in de werkgroep Huishoudelijk Reglement of Forumstructuur plaats te nemen. Dat is veel effectiever dan hier zo over praten.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: aangepaste of bewerkte foto's in een thread: waarom achter een link?

      Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
      Je kan hier wel over willen discussieren, maar dat heeft hier weinig zin.
      Dat is veel effectiever dan hier zo over praten.
      't Is geweten dat ik daar een ander idee over heb Ik laat liever eerst eens een ballonnetje op om te zien hoe anderen er over denken, en of er nog andere mogelijkheden zijn.

      Comment


      • #4
        Re: aangepaste of bewerkte foto's in een thread: waarom achter een link?

        luiheid mag dan wel des duivels oorkussen zijn, desalniettemin we moeten regelmatig ook durven toegeven aan onze minder verheven instincten. Ik snap dus wel de vraag van vanslycken. Ik snap ook dat je ergens een grens moet trekken, en ik veronderstel dat de server zwaarder belast wordt als je dat niet in een link stopt (maar ik ben computeranalfabeet). Mij stoort het niet mateloos om te moeten klikken op een link, maar als vanslycken dat anders wil zien, geen probleem voor mij.
        erik, Nikon materiaal

        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

        Comment


        • #5
          Re: aangepaste of bewerkte foto's in een thread: waarom achter een link?

          Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
          Dat hangt van de mod van dienst af.
          Ik laat de bewerkte versies eigenlijk altijd wel staan, maar ik kom die vooral tegen in Fotodiscussie en Fotodiscussie Extra. In Showcase zie ik het zelden.
          Als er meer dan 3 foto's in Showcase worden geplaatst dan worden die wel achter een link gezet en als anderen dan de topicstarter hun foto's ook gaan tonen in een topic van een ander, dan worden die verwijderd.
          Vind dit een goede oplossing maar alle mods moeten dan wel op één lijn staan
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment

          Working...
          X