Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aandelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aandelen

    Oorspronkelijk geplaatst door nomino Bekijk bericht
    Je bedoelt zeker KPN Bouk....
    yep...sorry maar die letterkes zitten ook zo dicht naast elkaar.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Aandelen

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      yep...sorry maar die letterkes zitten ook zo dicht naast elkaar.
      grt,bouk.
      Qwerty'tje...
      Last edited by enero; 12 augustus 2013, 09:16.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Aandelen

        Nog even terugkomen op mijn zinnetje: "analist is het meest nutteloze beroep ter wereld in mijn ogen" :
        Dit is een screenshot van de adviezen voor het Tesla aandeel:



        Kijk eens op datum van 8 augustus...., koersdoelen voor hetzelfde aandeel van 95 tot 200 dollar.
        Koers van het aandeel was op die dag ongeveer 150 dollar.
        Last edited by nete; 13 augustus 2013, 09:46.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #19
          Re: Aandelen

          Vandaag een mooi artikel op "Mijn Kapitaal" over het verschil tussen beheerde fondsen, en trackers.
          Blijkt toch dat een goed beheerd fonds er in slaagt om zijn index te kloppen, en over jaren gezien scheelt dat nog geen klein beetje...

          Comment


          • #20
            Re: Aandelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Zijn er hier nog aandelenbeleggers?

            Zou het mogen om daar een draadje over op te starten?

            Wat koop of verkoop je, en waarom?

            (voor de lolbroeken en afgunstigen, ik heb het ooit van mijn grootvader geleerd, en kocht al eens een aandeel met mijn zakgeld. Dus je hoeft niet met duizenden euro's te goochelen om eens een aandeel te kopen. En het is hier ook niet relevant hoeveel je er koopt.)

            Laat mij beginnen met mijn laatste aanwinst:

            Thrombogenics: gekocht omdat ik geloof in het bedrijf en ze wat teruggezakt zijn na een overdreven positieve reactie op eerder goed nieuws.
            Tommie, ik heb de indruk dat Thrombogenics nog steeds neutraal is. Op korte termijn is de weerstand van 32.595 doorbroken, de steun ligt op 30.635 en momenteel vrij neutraal. Op middellange en lange termijn zijn de voorspellingen echter dalend. Dus dit is een moeilijke, niettegenstaande de goeie zaken met Jetrea.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: Aandelen

              Tommie1 ik hoop voor u dat u rond 12 augustus AAPL aandelen gekocht heeft, dan heeft u nu al een ferme winst gemaakt

              ( ja ik heb er begin augustus gekocht, al ferm boven de 10% winst )
              Last edited by Sennheiser; 19 augustus 2013, 18:03.

              Comment


              • #22
                Re: Aandelen

                Ik heb x aantal tijd een goede gok gedaan met kbc en tigenix, maar mijn buitenlandse aandelen waren minder goed, enorm verlies daar.

                Comment


                • #23
                  Re: Aandelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door pkwy Bekijk bericht
                  Ik heb x aantal tijd een goede gok gedaan met kbc en tigenix, maar mijn buitenlandse aandelen waren minder goed, enorm verlies daar.
                  Je zegt het inderdaad goed : "een (goede) gok".
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aandelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Tommie, ik heb de indruk dat Thrombogenics nog steeds neutraal is. Op korte termijn is de weerstand van 32.595 doorbroken, de steun ligt op 30.635 en momenteel vrij neutraal. Op middellange en lange termijn zijn de voorspellingen echter dalend. Dus dit is een moeilijke, niettegenstaande de goeie zaken met Jetrea.
                    Thrombogenics is me een raadsel. Of toch niet: smerige shorters kelderen dat aandeel niettegenstaande onophoudelijk goed nieuws.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aandelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Je zegt het inderdaad goed : "een (goede) gok".
                      Tja, wat kan je er anders over zeggen... Wie had gedacht dat alles nu weer relatief hoog staat met alle problematieken.
                      Puur manipulatie van de markten... Niet alleen de aandelenmarkt, maar ook de huizenmarkt...

                      Vroeger kon je nog min of meer blijven zitten met aandelen voor de langere termijn, mee met de lange flow...
                      Tegenwoordig verandert alles zodanig snel dat ik er mee gestopt ben. Je zou elke dag moeten de aandelen in het oog houden.
                      Weet nog een duidelijk voorbeeld van manipulatie, ik sloeg toen alle kleuren uit na die gebeurtenis.
                      Er werd goed nieuws verwacht, ik vroeg op de kar gesprongen... mooi ritje gemaakt en dan opeens...BOEM... Alles naar beneden de voor de goedkeuring.
                      Aandeel 50% gedaald, ik zat daar in voor een groot bedrag, 25000 euro de mist in... Bleek het een grote partij te zijn die alle een deel verkocht om alle stoplossen
                      af te doen gaan om terug goedkoop te kunnen instappen (bijkopen). Gelukkig niet veel later de goedkeuring, ik winst genomen en ribbedebie...

                      Dat was in 2010 geloof ik... Nog zo eentje van toen was Eurocastle, telkens die met kwartaalcijfers op de proppen kwamen schoot het aandeel naar omhoog.
                      Ook al ging het met dat bedrijf slecht. Stond toen 0,30 maar met die dagen voor de cijfers waren ritjes naar 0,60 mogelijk.
                      Ik toen ingestapt voor een weliswaar kleiner bedrag, dat kunnen verdubbelen en jupakeee... Volgende cijfers zelfde willen proberen met groter bedrag, toen mislukt en met verlies moeten
                      verkopen, gelukkig want het aandeel was gekelderd naar 0.10, misschien nu nog minder.

                      Wel een leuk topic eigenlijk...

                      Btw: Over housing... iedereen al eens gekeken naar de VS? Gaat er geen belletje rinkelen?
                      Denk dat we een herhaling krijgen van de miserie in 2008... Misschien in mindere mate maar wees eerlijk...
                      Hoe is het mogelijk dat op zo een korte termijn alles zo sterk gestegen is... Pakken dollars werden in de markt gegooid, zonder rekening te houden met de gevolgen.
                      Nu kopen grote investeringsfirma's met duizenden op... De gewone werkman wordt buiten spel gezet... Als de rente terug zal stijgen, komen we terug in de problemen.
                      Als de winst niet groot genoeg is op die kaartenhuisjes vliegen die allemaal weer de markt op, gevolg... COLLAPSE...

                      Goud nog zoiets... Gelukkig op tijd verkocht... Maar die wordt duidelijk tegengehouden... Moest veel hoger staan en dit komt nog...
                      Maar manipulatie is er altijd al geweest, doch tegenwoordig is het gewoon niet te doen...
                      Beurs is rekening houden met de vijf G's: Geld, geluk, geduld, geduld, geduld...
                      Last edited by pkwy; 19 augustus 2013, 23:55.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Aandelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Thrombogenics is me een raadsel. Of toch niet: smerige shorters kelderen dat aandeel niettegenstaande onophoudelijk goed nieuws.
                        Cruciale halfjaarcijfers op 29 aug.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #27
                          Re: Aandelen

                          Vandaag dus weer alles rood op de Bel20, dan weet je dat er een verkoopgolf aan de gang is. De KBC's die ik vorige week verkocht na de goeie halfjaarcijfers zijn alweer naar normale waarden gezakt. Dat zie je wel eens meer na goeie cijfers. De neiging bestaat om terug te kopen, maar ik heb de indruk, als ik de beurzen bekijk dat het alweer niet al te goed zit.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Aandelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Vandaag dus weer alles rood op de Bel20, dan weet je dat er een verkoopgolf aan de gang is. De KBC's die ik vorige week verkocht na de goeie halfjaarcijfers zijn alweer naar normale waarden gezakt. Dat zie je wel eens meer na goeie cijfers. De neiging bestaat om terug te kopen, maar ik heb de indruk, als ik de beurzen bekijk dat het alweer niet al te goed zit.
                            Ach, niet wanhopen, morgen laat er ene hier of daar eentje vliegen en hop, de beurzen stijgen.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: Aandelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Cruciale halfjaarcijfers op 29 aug.
                              Ik heb ze gekocht, maar door de duik van vandaag staan ze in het rood....
                              Ik heb er ook nog een call bij geschreven, waardoor mijn aankoopprijs eigenlijk zakt met 1,7€ per aandeel. Wel zal ik moeten verkopen als ze in Oktober boven de 34€ staan.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Aandelen

                                Vandaag weer slechte beursgang voor ThromboGenics. Voorsspeld niet veel goeds. In de gaten houden...
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X