Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AA Alkaline batterijen van Topcraft

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AA Alkaline batterijen van Topcraft

    Ik zet mij deze voormiddag aan mijn Pc en merk een lichtgrijze zweem op mijn muismatje allemaal rond mijn muis.
    Ik pak mijn muis vast (een Logitech G602) en die is onderaan helemaal grijs.
    Direct het batterijdeksel open gedaan en gelukkig aan de binnenkant niks van die smurrie.
    Een half uurtje bezig geweest om muis en muismatje mooi en proper te krijgen.
    Dus vanaf nu geen pillen meer van den Aldi of de Lidl of ander goedkoop spul.
    Het was trouwens de tweede keer dat er zo'n AA Alkaline batterij van Topcraft lekte en dus vanaf nu is het over en uit met dat spul.
    Stel je voor dat in de muis had gelopen zowaar geen goedkoop muizeken hoor. Idem dito voor mijn matje veel betaald maar dat is kwaliteit.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: AA Alkaline batterijen van Topcraft

    Dit kan even goed gebeuren met Duracell, Energizer of andere A-merken. Ik spreek uit ervaring.

    Comment


    • #3
      Re: AA Alkaline batterijen van Topcraft

      Inderdaad, bij elke alkalinebatterij is er kans dat ze ooit gaat lekken.
      Maar er zijn wel verschillen, het ene merk is wat gevoeliger dan de andere.

      Voor zover ik nog alkalinebatterijen gebruik (dat is vooral in apparaten die niet goed werken met lagere spanning van nimh of die heel weinig stroom verbruiken zoals bijvoorbeeld een klok of een wekker) zijn dat meestal AA batterijen van de Lidl omdat dat de goedkoopste AA en AAA alkalinebatterijen zijn die ik hier in de buurt kan vinden, en omdat ze volgens verschillende tests niet moeten onderdoen voor veel duurdere merken (zeker niet als het over de prijs per Wh gaat).
      Tot nu toe heb ik met die Aerocell batterijen nog geen problemen gehad, hopelijk blijft dat ook zo...
      Het is wel zo dat alkalinebatterijen meestal pas beginnen te lekken als ze "einde levensduur" zijn, maar van anderen hoor of lees ik dat het soms ook eerder kan gebeuren.
      Top Craft alkalinebatterijen schijnen toch wat gevoeliger te zijn voor lekken (het is toch zeker niet de eerste keer dat ik er iets over lees).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: AA Alkaline batterijen van Topcraft

        Zo heb ik nog maar pas mijn Nikon flits SB700 kunnen weggooien.

        De Duracell batterijen die er per toeval waren blijven insteken waren uitgelopen en einde flits

        mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
          Zo heb ik nog maar pas mijn Nikon flits SB700 kunnen weggooien.

          De Duracell batterijen die er per toeval waren blijven insteken waren uitgelopen en einde flits

          mvg
          Pfftttt..... Dat is een dure les....
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: AA Alkaline batterijen van Topcraft

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Top Craft alkalinebatterijen schijnen toch wat gevoeliger te zijn voor lekken (het is toch zeker niet de eerste keer dat ik er iets over lees).
            Inderdaad, bij elk merk kan dat voorkomen maar het moet wel lukken dat ik dat met drie batterijen voor heb in een tijdspanne van pak weg drie weken.
            Maar een ding wil ik nog kwijt, met bekende merken heb ik dat nog nooit voor gehad.
            Enfin, bij deze zijn de mensen ervan op de hoogte gebracht.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: AA Alkaline batterijen van Topcraft

              Ik snap niet zo goed waarom iemand niet oplaadbare batterijen in een muis/flitser doet. Stond er op deze producten dat ze geschikt zijn voor Alkaline? Ik herinner me meerdere keren dat batterijen lekte, maar de meeste apparaten lagen lange tijd niks te doen.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: AA Alkaline batterijen van Topcraft

                Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                Zo heb ik nog maar pas mijn Nikon flits SB700 kunnen weggooien.

                De Duracell batterijen die er per toeval waren blijven insteken waren uitgelopen en einde flits

                mvg
                Hier met Duracell ook al veel slechter ervaringen gehad - je ziet er veel reclame van, de mensen worden gebrainwashed van "'t zal wel degelijk zijn"...
                maar als ik kan koop ik toch Energizer.
                Ook voor horlogebatterijtjes.....
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: AA Alkaline batterijen van Topcraft

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  maar als ik kan koop ik toch Energizer.
                  Als je Energizer lithium AA (of AAA) batterijen koopt, dan heb je volgens hun geen kans op lekkende batterijen: http://www.energizer.com/batteries/e...hium-batteries
                  Maar die zijn wel erg duur.
                  Alkalinebatterijen van Energizer kunnen ook lekken, misschien is de kans op lekken wat kleiner dan bij andere merken, maar geen enkele alkalinebatterij is 100% veilig voor lekken.

                  In een flitser gebruik ik nooit alkalinebatterijen, want die kunnen minder stroom leveren waardoor het herladen van de flitscondensator langer duurt (zeker als alkalinebatterijen al een beetje opgebruikt zijn, want dan gaat de inwendige weerstand flink omhoog). Voor een flitser zijn nimh accu's met een lage zelfontlading volgens mij altijd de beste keuze.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: AA Alkaline batterijen van Topcraft

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                    Ik snap niet zo goed waarom iemand niet oplaadbare batterijen in een muis/flitser doet. Stond er op deze producten dat ze geschikt zijn voor Alkaline? Ik herinner me meerdere keren dat batterijen lekte, maar de meeste apparaten lagen lange tijd niks te doen.
                    Ik heb een led zaklamp en daar kan ik geen oplaadbare AA batterijtje in krijgen, die zijn net iets dikker dan een Alkaline AA.
                    Dus heb ik altijd alkaline AA's in huis.
                    Nu waren mijn oplaadbare batterijen plat en kon ik niet anders dan twee alkaline batterijen insteken (verse en ongebruikte aub) en die hebben s' nachts gelekt dus.
                    De muis is een, logi G602, kan niet opgeladen worden via een aan te sluiten snoer.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: AA Alkaline batterijen van Topcraft

                      Ik heb het nu voor met eneloop batterijen...eentje uitgelopen in de flits... SB 910 in vuilbak!

                      Comment


                      • #12
                        Re: AA Alkaline batterijen van Topcraft

                        Oorspronkelijk geplaatst door LPO Bekijk bericht
                        Ik heb het nu voor met eneloop batterijen...eentje uitgelopen in de flits... SB 910 in vuilbak!
                        Dat is de eerste keer dat ik ergens iets lees over een uitgelopen nimh-accu.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: AA Alkaline batterijen van Topcraft

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Dat is de eerste keer dat ik ergens iets lees over een uitgelopen nimh-accu.
                          Yep, ook hier een Eneloop....maar moet wel zeggen deze zat in achterlicht fiets, tja en dan blijven die dingen behoorlijk lang zitten zonder controle. Want zolang het lampje brandt, geen controle batterij.

                          Comment


                          • #14
                            Re: AA Alkaline batterijen van Topcraft

                            Oorspronkelijk geplaatst door LPO Bekijk bericht
                            Ik heb het nu voor met eneloop batterijen...eentje uitgelopen in de flits... SB 910 in vuilbak!
                            Ha, is de inhoud van NI-MH batterijen nu plots zo agressief geworden?

                            Comment


                            • #15
                              Re: AA Alkaline batterijen van Topcraft

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Als je Energizer lithium AA (of AAA) batterijen koopt, dan heb je volgens hun geen kans op lekkende batterijen: http://www.energizer.com/batteries/e...hium-batteries
                              Maar die zijn wel erg duur.
                              Duracell is ook niet goedkoop en geeft ook aan dat ze niet lekken, al heb ik daar toch ook al verschillende van gehad die lekten en zelfs voor hun vervaldatum.
                              Prijs en beloftes maken niet veel uit op dat gebied.
                              Hier nu al langere tijd overgestapt op de wat betere versies van Panasonic en tot op heden heen problemen ondervonden.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X