Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A&C...wat een service... :B

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: A&C...wat een service...

    Ik heb recent zelf een pakje verstuurd in België, verkocht op een 2dehands site.
    Ik verstuur enkel verzekerd en met handtekening, en had daarvoor 15€ gevraagd. (Gewoon ingeschat)

    Enfin, het was verkocht, dus toch maar eens nakijken wat dat kost.... een goede 6€ als je dat zelf op de site doet, betaalt en zelf de verzendsticker afdrukt
    Ik heb het verschil teruggestort.

    Maar voor 6,4€ nemen ze je pakje aan, wordt het naar een sorteercentrum gebracht, terug verdeeld, en aan de deur afgeleverd met een handtekening. Zowel ik als de bestemmeling hebben dan nog een mailtje gekregen.
    Het was dan ook nog verzekerd voor 500€.
    Dat is dus een particulierenprijs. Grote verzenders betalen waarschijnlijk de helft.
    En afgeleverd binnen de 24h....

    Zeg nu zelf, daar kan je toch geen deftig getraind personeel voor inzetten dat meer krijgt dan een minimumloon.

    Hier was de service perfect in orde, en ik heb over de bezorging van de gekende sites ook geen klagen.

    Hoe zeggen ze dat weer... if you pay peanuts, you get monkeys.

    Comment


    • #17
      Re: A&C...wat een service...

      Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
      ...
      Werken we nu zelf een beetje mee met dit probleem van te laat leveren ik denk van wel want hoe meer we online bestellen hoe meer pakketjes die mannen moeten bezorgen dus...
      Nu gaan we ook nog de schuld krijgen dat we de economie wat aanzwengelen.

      Die mannen worden schatrijk
      Met een geschat vermogen van 105,1 miljard dollar (88 miljard euro) is Jeff Bezos, de oprichter en CEO van webwinkel Amazon, de rijkste persoon ooit op aarde geworden. Dat blijkt uit de miljardairsindex van het persagentschap Bloomberg.

      Comment


      • #18
        Re: A&C...wat een service...

        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        Nu gaan we ook nog de schuld krijgen dat we de economie wat aanzwengelen.

        Die mannen worden schatrijk
        https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180109_03288221
        Ik geef niemand de schuld maar tijden veranderen. De tijd dat de brouwer, de bakker en de melkboer aan de deur leverden is al lang voorbij. De kleine zelfstandige kruidenier en de warme bakker zijn bijna verleden tijd en allen gaan we naar de grote warenhuizen.
        Nu komt de tijd dat winkels zoals Krefel en Vandenborre enz. verplicht moeten meegaan met het internetwinkelen om mee te zijn met de verkoop, een tijd dat wij alles vanuit onze luie zetel kunnen bestellen en alles terug zoals vroeger toen de bakker en melkboer
        terug aan huis word geleverd. Maar waar gaat dit stoppen want er gaat nog een tijd komen dat de vrouwen in lege winkelstraten gaan lopen.
        Het voordeel zoals met Coolblue en Bol.com is dat als het geleverd is je het gemakkelijk kan terugsturen als het artikel je niet aanstaat tegenoven de fysieke winkel eens de verpakking is geopend te het niet kan terugbrengen. Ook ben je bijna zeker als je via internet
        koopt het in voorraad is tegenover een winkel die dan soms nog moet bestellen je veertien dagen kan wachten tot ze het kunnen leveren.
        Zelf nog eens meegemaakt dat ik in een verleden een afstandsbediening wilde kopen bij een fotograaf in de buurt en na lang wachten en ik wist wat het me ging kosten bij afhaling de verzendkost er nog bij moest betalen. Dit was toen nog in BF 500 frank. Ben er nooit meer geweest.

        Comment


        • #19
          Re: A&C...wat een service...

          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          Ik geef niemand de schuld maar tijden veranderen. De tijd dat de brouwer, de bakker en de melkboer aan de deur leverden is al lang voorbij. De kleine zelfstandige kruidenier en de warme bakker zijn bijna verleden tijd en allen gaan we naar de grote warenhuizen...
          Dat was ook laconiek bedoeld hé

          Trouwens, ik heb die tijden ook meegemaakt.
          Toch zalig...weinig geld, niks kunnen kopen, maar ook minder miserie

          Comment


          • #20
            Re: A&C...wat een service...

            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Dat was ook laconiek bedoeld hé
            Ik neem het ook niet verkeerd op hoor.

            Maar ik kan de frustratie begrijpen als er iets verkeerd loopt met een bestelling/levering. En stel je dan eens in de plaats van dit braaf mensje aan de andere kant van de klachtenlijn. Tevreden klanten bellen niet en mistevreden klanten staan in
            de wachtrij. En met het weer van gisteren (ijzel) zal het voor die koeriers ook wel geen leuke dag geweest zijn om hun ronde af te werken dus een achterstand die ze niet dezelfde dag hebben kunnen afwerken. En toch moeten ze bij iedereen
            met de glimlach aan de deur staan of via de telefoon te woord staan. Wij hebben toch ook wel eens zo een dag dat het ons niet mee zit en niet al te vriendelijk tegenover onze medemens staan zeker. (het zal met de koude te maken hebben)

            Comment


            • #21
              Re: A&C...wat een service...

              Om van die ongetwijfeld peperdure, in sommige gevallen belachelijke, trackingsystemen nog te zwijgen. Zoals Bpost: een trackingsysteem dat u vertelt dat je morgen mag zitten wachten tussen 8 en 16 uur..., dat noem ik geen tracking. Dat ze "normaal gezien" de dag na de bestelling leveren weet ik ook zonder tracking. Heb één keer meegemaakt dat die melding van "vandaag tussen 8 en 16 uur" ineens rond 15u30 gedurende een paar uur verdween om dan rond 19u30 vervangen te worden door de magische zin "we leveren morgen tussen 8 en 16 uur".
              Hadden ze het geld van de trackingsystemen geïnvesteerd in betere levering (meer mensen).....
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #22
                Re: A&C...wat een service...

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Om van die ongetwijfeld peperdure, in sommige gevallen belachelijke, trackingsystemen nog te zwijgen. Zoals Bpost: een trackingsysteem dat u vertelt dat je morgen mag zitten wachten tussen 8 en 16 uur..., dat noem ik geen tracking. Dat ze "normaal gezien" de dag na de bestelling leveren weet ik ook zonder tracking. Heb één keer meegemaakt dat die melding van "vandaag tussen 8 en 16 uur" ineens rond 15u30 gedurende een paar uur verdween om dan rond 19u30 vervangen te worden door de magische zin "we leveren morgen tussen 8 en 16 uur".
                Hadden ze het geld van de trackingsystemen geïnvesteerd in betere levering (meer mensen).....
                LOL ! Yep dat is waar, "we leveren tussen 8 en 16 uur" dat weet mijne kleinen teen ook. Dat is inderdaad géén tracking.

                Wat ik wél interessant vind is een systeem dat zegt WAAR de koerier is ( bijna in real time - er zit een klein verschil op omwille van de veiligheid ) en dat je ook kan zien dat je bv. de 14de klant bent op 25 klanten. Dan kan je toch al ongeveer inschatten wanneer ze voor de deur staan.

                Maar ALS ze dan voor de deur staan, dat ze dan alstublieft bellen en 15 seconden wachten.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #23
                  Re: A&C...wat een service...

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Om van die ongetwijfeld peperdure, in sommige gevallen belachelijke, trackingsystemen nog te zwijgen. Zoals Bpost: een trackingsysteem dat u vertelt dat je morgen mag zitten wachten tussen 8 en 16 uur..., dat noem ik geen tracking. Dat ze "normaal gezien" de dag na de bestelling leveren weet ik ook zonder tracking. Heb één keer meegemaakt dat die melding van "vandaag tussen 8 en 16 uur" ineens rond 15u30 gedurende een paar uur verdween om dan rond 19u30 vervangen te worden door de magische zin "we leveren morgen tussen 8 en 16 uur".
                  Hadden ze het geld van de trackingsystemen geïnvesteerd in betere levering (meer mensen).....
                  Nochtans, de laatste 2 maal dat ik iets heb ontvangen van CB is dat via Bpost met tijd van 2 uur vermeld.
                  Dus: "De postbode komt tussen 10h30 en 12h30". Dat heb ik eerder nooit zien staan.
                  Amaai, dacht ik al, dit is iets nieuw
                  En nu staat erbij :
                  "Je pakje werd op 23 februari om 09:37 afgeleverd. bpost leverde je pakje in 11 uur en 37 min."
                  "Je pakje werd op 28 februari om 09:39 afgeleverd. bpost leverde je pakje in 9 uur en 9 min."
                  Het tijdsverschil ligt waarschijnlijk aan het moment van afgifte van CB.

                  Comment


                  • #24
                    Re: A&C...wat een service...

                    Het geval dat ik aanhaalde is al een aantal maanden geleden, het kan dus best dat ze nu toch efficiënter zijn geworden. Twee uur is al bijna het andere uiterste, voor- of namiddag zou ik ook al OK vinden, maar het vroegere "tussen 8 en 16 uur" was ronduit belachelijk om van een tracking te spreken.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #25
                      Re: A&C...wat een service...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      LOL ! Yep dat is waar, "we leveren tussen 8 en 16 uur" dat weet mijne kleinen teen ook. Dat is inderdaad géén tracking.
                      Op de tracking stond vanmorgen dat ze zouden leveren tussen 10:57 en 12:57.
                      Op zich aanvaardbaar ... alleen zijn ze dus helemaal niet gekomen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: A&C...wat een service...

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Op de tracking stond vanmorgen dat ze zouden leveren tussen 10:57 en 12:57.
                        Op zich aanvaardbaar ... alleen zijn ze dus helemaal niet gekomen.
                        Dat is dan anti-tracking zeker ?

                        Nu lijkt de tracking méér dan OK qua tijdvenster, maar lopen de leveringen dan weer in het honderd...
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #27
                          Re: A&C...wat een service...

                          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          Ik bestel bij Art & Craft een 2 pit inductie vuurtje (vrijstaand) om mij het WE te kunnen behelpen.
                          Zo iets had ik al langer willen bestellen...
                          Was er deze week zo geen dubbele inductie kookplaat in de Aldi?

                          Comment


                          • #28
                            Re: A&C...wat een service...

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Was er deze week zo geen dubbele inductie kookplaat in de Aldi?
                            21/02 vind ik wel zo'n aanbieding bij de Aldi.
                            Die komen regelmatig in aanbieding.
                            Telkens denk ik eraan dat het wel handig zou zijn, in geval van ...
                            Nu heb ik ze echt nodig, zowiezo...want voor een nieuwe Miele is weken wachten blijkbaar.
                            Speciale maat (614X514), omdat er andere toestellen naast staan.

                            Comment


                            • #29
                              Re: A&C...wat een service...

                              Enkel een weetje maar zelfs als een aanbieding is verlopen kan je die, behoudens stock, nog steeds aankopen aan de prijs uit de brochure, zelfs maanden na de aanbieding.

                              Comment


                              • #30
                                Re: A&C...wat een service...

                                Klopt wat Vincent zegt, en misschien hebben ze er nog wel staan.

                                Comment

                                Working...
                                X