Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4411 - Doe ik het goed?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 4411 - Doe ik het goed?

    Tja, op m'n 72ste ben ik natuurlijk van den ouwe stempel. Ik heb zolang mogelijk nog wat euromuntstukken meegenomen, mocht ik ergens moeten parkeren aan een automaat op straat. Op parkings was dat geen probleem, want je kreeg bij het binnenrijden (en de bareel dus openging) een ticketje, en dat moest je, vóór je vertrek, even regelen, of de bareel ging niet omhoog bij het buitenrijden.
    Maar die parkeerautomaten met muntstukken werden/worden stelselmatig vervangen door palen met daarop een aantal stickers, van 'apps' die je kunt gebruiken om je parkeergeld te betalen. De meeste van die palen beschikken niet eens meer over een gleuf om een centje in te steken!
    OK, d'er zijn -ik denk- een twee-drie plaatsen waar ik regelmatig kom, en dus installeer ik op m'n iPhone de 4411.app. Werkt prima, je start een sessie als je aankomt, je eindigt die als je vertrekt, en eenmaal per maand krijg je een afrekening die onmiddellijk gekoppeld is aan een bankrekening, en wordt dus dat bedrag netjes afgehouden. So far, so good. Echt vaak heb ik zoiets niet nodig. Als het me per maand zo'n €3-4,- kost zal het al veel zijn.
    Maar wordt dit gecontroleerd? Tja dat weet je natuurlijk nooit, maar ik zal braafjes mijn parkeersessie starten en stoppen. No problem.

    Daarstraks kwam ik terug bij m'n auto, die op een pleintje geparkeerd stond waar sinds begin de zomer zo'n parkeersysteem geldt (en waar bovendien de groene 4411-sticker duidelijk zichtbaar is). Geen probleem. Ik start mijn sessie (ik denk dat ik dat pleintje met betaling via app een 2-3 keer voordien gebruikt had), ga m'n ding doen, kom na een uurtje terug bij mijn auto en vind een 'parkeerbiljet' onder mijn ruitenwisser. Te betalen binnen 5 kalenderdagen (dus ten laatste maandag a.s.!) €20,- omdat ik geen parkeerticket zichtbaar achter de voorruit had liggen...

    Maar ik neem, sinds ik 4411 gebruik helemaal geen ticket meer! Ik weet trouwens niet eens of dat nog kan (dat was namelijk wat ik deed toen ik nog met euromunten betaalde).
    Ik heb vanmiddag een screenshot van mijn 4411-app, met de parkeertijd en het bedrag enz., samen met een foto van de ticket die ik achter mijn voorruit vond, per email opgestuurd naar het opgegeven emailadres. Volgens de uitleg op het ticket een geldige manier om te reageren. Ik vraag me echter af of ik op enige reactie van de parkeerdienst moet rekenen. Morgen is vrijdag; ik vermoed dat zaterdag en zondag de dienst onbemand zal zijn, maar ik moet ten laatste maandag betalen!

    Doe ik het goed, of wat doe ik fout? Vroeger was het gemakkelijk: ik kocht een ticket en dat legde ik inderdaad achter m'n voorruit. Nu start en stop ik een sessie, maar aan niets is te merken dat ik daar wel degelijk 'betaal' voor mijn parkeerplaats en -tijd.
    Last edited by LesC; 15 september 2022, 18:54.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: 4411 - Doe ik het goed?

    Intussen al een (automatisch) antwoord gekregen op mijn 'klacht':

    Beste,

    Wij hebben uw bericht goed ontvangen en zullen dit binnen een redelijke termijn behandelen.

    Zodra uw vraag onderzocht is, krijgt u een antwoord toegezonden.

    Met vriendelijke groeten,

    Indigo-Streeteo
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: 4411 - Doe ik het goed?

      Ik heb ook eens een euvel gehad met 4411.
      Ze reageren normaal behoorlijk snel.
      Als je in overtreding bent dan zijn ze wel harteloos.
      Maar bij je gelijk doen ze niet moeilijk.
      Dat is mijn ervaring ermee.
      Je kan ze ook altijd eens bellen.

      Comment


      • #4
        Re: 4411 - Doe ik het goed?

        Ik ben al jaren een gebruiker van 4411.
        Ik heb nooit een probleem gehad met de app, alleen mag je wel niet vergeten je sessie te beëindigen of de sessie blijft doorlopen tot de maximumduur.
        Ik krijg geen ticket maar al mijn betaalde sessies staan op mijn app onder historiek en ik ga terug tot 2019.
        De parkeerwachters kunnen op hun toestel zien welke nummerplaten betaald hebben via 4411. (de nummerplaat wordt zelfs in een aantal parkeergarages gedetecteerd en daar gaat ook alles automatisch met nummerplaatherkenning)
        Ik wordt eenmaal per maand gedebiteerd via domiciliering, dus het gebeurt automatisch. Ik krijg een mail die mij eraan herinnert dat een bedrag zal gedebiteerd worden een of twee dagen op voorhand.

        succes

        Peter

        Succes

        Comment


        • #5
          Re: 4411 - Doe ik het goed?

          Dank je, Peter. Ik heb zeker de sessie gestart en gestopt, en de controle door de parkeerwacht is zo’n 10-15 min na starten gebeurd. Mij lijkt het dat ze niet eens gecontroleerd hebben! Ik wacht nu het vonnis af, maar wilde al een bordje maken om achter m’n voorruit te leggen: “Ik parkeer met 4411! Check a.u.b.”

          (Trouwens, net vandaag, de 15de, krijg ik van 4411 de afrekening van augustus. Ik heb natuurlijk geen enkele contole of de parkeerwachters me checken of niet)
          Last edited by LesC; 15 september 2022, 20:21.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: 4411 - Doe ik het goed?

            Ik denk dat er trouwens een sperperiode is ook.
            Je zet de wagen ergens en moet dan op zoek naar een paaltje.
            Tegen dat de app in orde is ben je al snel een paar minuten verder.
            Ik neem aan dat ze die tijd tussenin niet aanzien als een inbreuk.
            Dat zou te gek zijn.

            Comment


            • #7
              Re: 4411 - Doe ik het goed?

              Alle 'bewijsstukken' zijn aan de parkeerdienst bezorgd: de tijd waarin ik 'betaald' geparkeerd stond (screenshot van mijn app); het tijdstip van controle (foto van parkeerbiljet). Ik denk nog steeds dat ze niet eens hun database gecontroleerd hebben, maar wellicht (hopelijk?) weet ik morgen meer.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: 4411 - Doe ik het goed?

                Is dat een bewuste keuze om per maand af te rekenen? Ik gebruik de parkeerautomaten zelden, maar eergisteren nog 4411 via de KBC bankapp. Dan gaat het bedrag (1,11€ in dit geval) onmiddellijk na de parkeersessie van de bankrekening.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: 4411 - Doe ik het goed?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  Is dat een bewuste keuze om per maand af te rekenen? Ik gebruik de parkeerautomaten zelden, maar eergisteren nog 4411 via de KBC bankapp. Dan gaat het bedrag (1,11€ in dit geval) onmiddellijk na de parkeersessie van de bankrekening.
                  Ik weet niet of het bij mij een bewuste keuze was, wellicht wel. Eenmaal per maand ontvang ik een afrekening. Nu dat bedraagt zelden meer dan €3-4,-
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: 4411 - Doe ik het goed?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Dank je, Peter. Ik heb zeker de sessie gestart en gestopt, en de controle door de parkeerwacht is zo’n 10-15 min na starten gebeurd. Mij lijkt het dat ze niet eens gecontroleerd hebben! Ik wacht nu het vonnis af, maar wilde al een bordje maken om achter m’n voorruit te leggen: “Ik parkeer met 4411! Check a.u.b.”
                    Kijk vooral dat je het juiste zonenummer ingegeven hebt.
                    In een stad zijn verschillende zones, ook in dezelfde straat kunnen soms meerdere zones zijn.
                    Kies je de verkeerde, dan is het alsof je niet betaald hebt.
                    De parkeerwachter kijkt in principe online na of uw sessie gestart is.
                    Kijk ook zeker na dat uw nummerplaat volledig klopt.
                    Wat er fout ging, dat kunnen we op afstand uiteraard moeilijk zeggen. [emoji57]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: 4411 - Doe ik het goed?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                      Is dat een bewuste keuze om per maand af te rekenen? Ik gebruik de parkeerautomaten zelden, maar eergisteren nog 4411 via de KBC bankapp. Dan gaat het bedrag (1,11€ in dit geval) onmiddellijk na de parkeersessie van de bankrekening.
                      Al jaren die app en dat is al jaren per maand afgerekend bij ons.
                      Misschien weer een nieuwe samenwerking met de bank en door de app van de bank te gebruiken?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: 4411 - Doe ik het goed?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Kijk vooral dat je het juiste zonenummer ingegeven hebt.
                        In een stad zijn verschillende zones, ook in dezelfde straat kunnen soms meerdere zones zijn.
                        Kies je de verkeerde, dan is het alsof je niet betaald hebt.
                        De parkeerwachter kijkt in principe online na of uw sessie gestart is.
                        Kijk ook zeker na dat uw nummerplaat volledig klopt.
                        Wat er fout ging, dat kunnen we op afstand uiteraard moeilijk zeggen. [emoji57]
                        Dank voor je reactie. Ik wacht nog steeds op een gepersonaliseerd antwoord van de parkeerdienst, na het automatisch bericht dat ik ontving (en vermeld heb in #2).
                        Zonenummer was correct. Wordt trouwens automatisch aangegeven bij het starten van een sessie, maar ik check het doorgaans toch. Nummerplaat zoals vermeld in sessie (moet ik nooit ingeven; ingegeven bij het aanmaken van een profiel) stemt overeen met nummerplaat zoals vermeld op 'Parkeerbiljet'.
                        Beide bewijsstukken zijn aan parkeerdienst via email bezorgd. Ik ben helemaal geen 'telefoneur' (ook vanwege hardhorendheid), een email mocht volgens het biljet, en zo kon ik bovendien ook mijn bewijsmateriaal tonen.
                        Last edited by LesC; 16 september 2022, 12:00.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: 4411 - Doe ik het goed?

                          Ik dacht/denk toch , dat in de app de paal en zone er automatisch inkomen.Via sms parkeren niet natuurlijk, moet je zelf alles inbrengen.
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: 4411 - Doe ik het goed?

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                            Ik dacht/denk toch , dat in de app de paal en zone er automatisch inkomen.Via sms parkeren niet natuurlijk, moet je zelf alles inbrengen.
                            Tot nu toe altijd zelf eentje moeten opgegeven bij starten via de app.
                            Velden zijn gewoon leeg bij openen van app en kiezen voor straatparkeren.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: 4411 - Doe ik het goed?

                              Da’s vreemd. Nu… zowat de enige ‘stad’ waar ik kom is Turnhout, en daar kennen ze mij al goed.
                              Op de eerste parking (‘t is maar een open pleintje en eigenlijk valt dat onder straatparkeren) is dat TUR4 (goedkoopste zone), op de andere is dat TUR3. Mijn app kent die zones vanzelf, waarschijnlijk omdat mijn iphone daar de locatie kent en doorgeeft. Als ik naar de binnenstad ga, is dat een privéparking die niet onder 4411 valt, en waar ik dus een ticketje moet nemen vóór de bareel omhoog gaat, en waar ik langs een automaat moet passeren om af te rekenen vóór ik naar m’n auto ga en buiten wil rijden. Gek genoeg moet ik mijn afgerekende ticket niet meer in de automaat steken bij het buitenrijden. Het lijkt erop dat het systeem ‘weet’ dat ik betaald heb. Hoe? Geen idee, ‘t is niet dat er nog een magnetische strip is of zoiets. D’er staan overal camera’s, dus misschien halen de automaten daar hun ‘kennis’?
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X