Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4411 - Doe ik het goed?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 4411 - Doe ik het goed?

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Als ik naar de binnenstad ga, is dat een privéparking die niet onder 4411 valt, en waar ik dus een ticketje moet nemen vóór de bareel omhoog gaat, en waar ik langs een automaat moet passeren om af te rekenen vóór ik naar m’n auto ga en buiten wil rijden. Gek genoeg moet ik mijn afgerekende ticket niet meer in de automaat steken bij het buitenrijden. Het lijkt erop dat het systeem ‘weet’ dat ik betaald heb. Hoe? Geen idee, ‘t is niet dat er nog een magnetische strip is of zoiets. D’er staan overal camera’s, dus misschien halen de automaten daar hun ‘kennis’?
    Bij het binnenrijden wordt uw nummerplaat gelezen en gekoppeld aan het ticket dat je krijgt … eens betaald weet het systeem welke nummerplaat betaald is en daar gaat de bareel voor open, is op veel plaatsen al zo.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: 4411 - Doe ik het goed?

      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Is dat een bewuste keuze om per maand af te rekenen? Ik gebruik de parkeerautomaten zelden, maar eergisteren nog 4411 via de KBC bankapp. Dan gaat het bedrag (1,11€ in dit geval) onmiddellijk na de parkeersessie van de bankrekening.
      Voor mij is het pakken handiger om per maand te werken.
      De factuur is voor de boekhouding.
      Ik zie dat niet zitten om dit per sessie te gaan doen. Dan kost het werk meer dan wat het gekost heeft.
      Betalen gaat 1x per maand automatisch via mijn Visakaart.

      Comment


      • #18
        Re: 4411 - Doe ik het goed?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Bij het binnenrijden wordt uw nummerplaat gelezen en gekoppeld aan het ticket dat je krijgt … eens betaald weet het systeem welke nummerplaat betaald is en daar gaat de bareel voor open, is op veel plaatsen al zo.
        Laatst in Schiphol, p1, bankkaart tegen de terminal gehouden en bij buiten rijden nog eens en was meteen betaald.
        Volgende keer kaartje genomen, later binnen betaald en slagboom bij buiten rijden ging aut. open
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #19
          Re: 4411 - Doe ik het goed?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Bij het binnenrijden wordt uw nummerplaat gelezen en gekoppeld aan het ticket dat je krijgt … eens betaald weet het systeem welke nummerplaat betaald is en daar gaat de bareel voor open, is op veel plaatsen al zo.
          Da's mooi, en wreed gemakkelijk!

          Nu, 4411 heeft ook nummerplaatherkenning, maar die heb ik nog niet ingeschakeld. Ik ben alleen naar 4411 moeten overstappen omdat men geleidelijk alle parkeerpalen met muntgleufjes en papieren ticketten begon te verwijderen. Ik kon niet achter blijven...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            4411 - Doe ik het goed?

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Laatst in Schiphol, p1, bankkaart tegen de terminal gehouden en bij buiten rijden nog eens en was meteen betaald.
            Volgende keer kaartje genomen, later binnen betaald en slagboom bij buiten rijden ging aut. open
            Uiteraard, omdat bij het binnenrijden waar je het ticket neemt ook je nummerplaat gelezen wordt.
            Is wel heel goed, gedaan met aan de uitgang te foefelen om dat kaartje in de lezer moeten steken … iedereen sneller buiten en niet de helft dat te ver van de paal staat of net te kortbij en toch zijn/haar kaartje laat vallen en er niet aan kan. [emoji23]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: 4411 - Doe ik het goed?

              Nog even terzijde voor de liefhebbers...

              Ik gebruik mijn wagen professioneel en prive.
              Maar mijn gsms zijn gescheiden. Ik heb er dus 2.

              In de praktijk heb ik meestal maar 1 gsm bij me en dat is volgens de rol die ik die dag speel.
              Als ik moet werken heb ik mijn "professioneel" gsm bij. En als we prive op stap zijn dan gebruik ik enkel de andere gsm.
              Maar dat komt nu even handig uit....

              Voor de parkingkosten gebruik ik de gsm die ik bij heb.
              Bij gevolg heb ik ook 2 abonnementen bij 4411.
              Op het einde van de maand krijg ik 2 facturen.
              Mooi opgesplitst 1 voor privaat gebruik. En een voor professioneel gebruik.

              Als dat niet handig is.

              Ik wou dat even delen met jullie dat dit kan.
              Zo heb je geen gezever met de fiscus.

              Comment


              • #22
                Re: 4411 - Doe ik het goed?

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Nog even terzijde voor de liefhebbers...

                Ik gebruik mijn wagen professioneel en prive.
                Maar mijn gsms zijn gescheiden. Ik heb er dus 2.

                In de praktijk heb ik meestal maar 1 gsm bij me en dat is volgens de rol die ik die dag speel.
                Als ik moet werken heb ik mijn "professioneel" gsm bij. En als we prive op stap zijn dan gebruik ik enkel de andere gsm.
                Maar dat komt nu even handig uit....

                Voor de parkingkosten gebruik ik de gsm die ik bij heb.
                Bij gevolg heb ik ook 2 abonnementen bij 4411.
                Op het einde van de maand krijg ik 2 facturen.
                Mooi opgesplitst 1 voor privaat gebruik. En een voor professioneel gebruik.

                Als dat niet handig is.

                Ik wou dat even delen met jullie dat dit kan.
                Zo heb je geen gezever met de fiscus.
                In één app van 4411 op één smartphone kan je ook privé en werk samen hebben met afzonderlijke afrekening.
                Ook dat werkt correct. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: 4411 - Doe ik het goed?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  In één app van 4411 op één smartphone kan je ook privé en werk samen hebben met afzonderlijke afrekening.
                  Ook dat werkt correct. [emoji6]
                  O, dat was me niet bekend.

                  Ik zie voorlopig wel niet hoe dat dan precies werkt.
                  Op mijn app zie ik een pro account staan maar niet mijn prive account.

                  Comment


                  • #24
                    Re: 4411 - Doe ik het goed?

                    Ik zou denken een tweede profiel aanmaken, maar geen idee of dat kan voor dezelfde wagen.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #25
                      Re: 4411 - Doe ik het goed?

                      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      O, dat was me niet bekend.

                      Ik zie voorlopig wel niet hoe dat dan precies werkt.
                      Op mijn app zie ik een pro account staan maar niet mijn prive account.
                      Ik heb zowel mijn privé als pro account in één app met één profiel … enige dat ik moet kiezen is betaal met privé of betaal met pro.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: 4411 - Doe ik het goed?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ik heb zowel mijn privé als pro account in één app met één profiel … enige dat ik moet kiezen is betaal met privé of betaal met pro.
                        Ik geloof je.

                        Dat moet dan te maken hebben met de manier waarop het aangevraagd is geweest destijds.
                        Vermoed ik.

                        Ik herinner me nog goed jaren geleden toen dit nog niet bestond.

                        Zelf moest ik mijn prive en werk gescheiden houden voor de fiscus.
                        Als oplossing had ik bedacht om te werken met 2 gsm nummers.
                        Toen was dat al een heel kluwen om duidelijk te maken aan de organisatie van 4411 dat het om gemengd gebruik ging en ik het wou splitsen.

                        Nu heb ik 2 gsms voor 1 nummerplaat. 2 facturen. Afrekenen van beiden gaat via 1 Visakaart maandelijks.

                        Mogelijks hebben ze op vraag van hun klanten het systeem verder verfijnd voor mensen in gelijkaardige situatie maar dan met 1 gsm.

                        Comment


                        • #27
                          Re: 4411 - Doe ik het goed?

                          Pas vandaag (één week later, en dus 7 kalenderdagen, en niet de 5 waarbinnen ik zou moeten betaald hebben) krijg ik een antwoord en word ik in m'n gelijk gesteld:

                          Geachte,

                          Op 15.09.2022 heeft U een retributiebon ontvangen in TUOW - Turnhout OW, voor het voertuig met nummerplaat xxxxxxx, omdat er geen geldig parkeerbewijs zichtbaar achter de voorruit van uw voertuig aanwezig was, noch een geldig virtueel ticket actief was op uw nummerplaat.

                          We hebben uw dossier nagezien en vastgesteld dat u inderdaad correct betaald heeft via 4411.

                          De bevoegde autoriteiten hebben daarom uw retributiebon onmiddellijk in het bestand geannuleerd zodat u hier verder géén betalingsherinnering omtrent zult ontvangen.

                          Onze excuses voor het ongemak.

                          Met vriendelijke groeten,

                          Dienst betwisting Turnhout
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #28
                            Re: 4411 - Doe ik het goed?

                            En het wordt nog leuker: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/08/parkeerpapps/
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #29
                              Re: 4411 - Doe ik het goed?

                              Wauw! Ik zal dus moeten opletten waar (in de omgeving waarvan?) ik parkeer! Nou ja, voorlopig zijn dat enkel gitaarleraar en orthodont, maar d'er kunnen nog plekjes bijkomen!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X