Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(2x Gyproc) of (1xGyproc+OSB)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: (2x Gyproc) of (1xGyproc+OSB)

    Mijn huis is volledig in houtskelet bouw. De muren zijn met een OSB plaat en daarop gyproc 12 mm opgebouwd. De plafonds enkel met een gyproc.
    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

    Comment


    • #17
      Re: (2x Gyproc) of (1xGyproc+OSB)

      Oké, dan zal het afwerken van de zolder op de volgende manier worden.

      Muren en schuine wanden:
      1x OSB 12mm + 1 laag Gyproc 12,5mm ism Metal Studs, vanwege de snelle en goedkope plaatsing.
      Voor het plafond:
      1x Gyproc 12,5mm ism Metal Studs en daar waar het nodig is een versteviging aanbrengen door middel van een OSB plank/plaat.
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

      Comment


      • #18
        Re: (2x Gyproc) of (1xGyproc+OSB)

        Wij hebben net enkele kamers afgewerkt met zowel dubbel als enkele gyproc beplating hier en daar, op een Metalstud frame.
        De dubbele beplating hebben we enkel gebruikt bij een scheidingswand, de voorzetwanden zijn enkel.

        Ik wil wel 1 bedenking maken bij je plan.
        Ik heb gemerkt dat de gyproc schroeven in de metalstud niet meteen "pakken" en als het ware even moeten zichzelf erin boren.
        Nu in gyproc is dat geen probleem omdat de schroef hierin kan doordraaien, ze pakt daar niet echt in (de schroefdraad bedoel ik dan).
        Met OSB of andere houten plaat kan de schroef niet doordraaien in het plaatmateriaal en kan ze ook zichzelf niet goed in de metalstud boren alvorens de schroefdraad daar grip in krijgt.

        Ik denk, maar ik kan me vergissen want heb het zelf nooit gedaan zo, dat de schroef de plaat niet mooi strak tegen de metalstud zal trekken omdat ze constant "pakt" in het hout en niet kan doordraaien om zich deftig in de metalstud te boren.
        Allez misschien werkt het wel hoor maar hier moest elke vijs toch enkele toeren doordraaien in de gyproc voor ze zich in de metalstud vastgreep en zich erin trok.

        En er is ook veel verschil tussen scherpte van vijzen vind ik, sommige merken draaien erin als boter, andere moeten 10x ronddraaien voor ze pakken.

        Veel succes met de verbouwingen, ik ben de gyproc alleszins beugezien.
        Plaatsen is leuk en gaat snel, tot je moet beginnen plamuren en schuren
        Wij hebben dan ook beneden enkele voorzetwanden voorzien van grenen planken, warmer, gezelliger en veel minder afwerking aan

        Comment


        • #19
          Re: (2x Gyproc) of (1xGyproc+OSB)

          tja, studs he ...zoals gezegd, ik werk er niet mee
          [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
          [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

          Comment


          • #20
            Re: (2x Gyproc) of (1xGyproc+OSB)

            Wat gebruik je dan wel als goed alternatief voor Metal Studs
            Sony A7 mkIII
            Is all I need :-)

            Comment


            • #21
              Re: (2x Gyproc) of (1xGyproc+OSB)

              Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
              Wat gebruik je dan wel als goed alternatief voor Metal Studs
              Ik heb voor onze woning niks anders dan proper geschaafd hout van 120x25 gebruikt ( voor de plafonds zelfs 120x35 ) , werkt stukken beter dan die metalen rommel in mijn ogen. Mits het juiste gereedschap kun je met hout ook behoorlijk snel werken hoor.
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #22
                Re: (2x Gyproc) of (1xGyproc+OSB)

                Ik heb mijn huis afgewerkt met deels hout en deels metal-stud, en ik moet zeggen dat metal-stud voor mij persoonlijk veel makkelijker werkte en te verwerken is dan werken met hout. Tevens heeft hier het hout gewerkt waardoor scheuren ontstaan bij verbindingen met andere opp. Waar metal-stud steekt geen "problemen".
                Het schroeven in metal-stud doe je gewoon aan de hoogste snelheid met je accu-schroefmachientje en gaat er zonder porblemen in hoor.
                Nog een nadeel van houd vind ik dat het uitvullen veel moeizamer gaat!
                Just my 2 cents.
                Mvg, Tin_tin
                Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                Comment


                • #23
                  Re: (2x Gyproc) of (1xGyproc+OSB)

                  Ik werk met CLS-en. (houten balkjes)
                  Steviger dan studs, en indien met kennis gebruikt, geen last van krimpen of uitzetten.
                  hoe kan het uitvullen van de naden nu moeizamer gaan met hout ipv studs?
                  [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                  [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

                  Comment


                  • #24
                    Re: (2x Gyproc) of (1xGyproc+OSB)

                    De voorkeur gaat naar Metal Studs, vanwege de stijve constructie waardoor het scheuren beperkt of onbestaand is.

                    Muren en schuine wanden:
                    1x OSB 12,5mm + 1 laag Gyproc 12,5mm ism Metal Studs, vanwege de snelle en goedkope plaatsing.
                    Voor het plafond:
                    1x Gyproc 12,5mm ism Metal Studs en daar waar het nodig is een versteviging aanbrengen door middel van een OSB plank/plaat.

                    De Metal Studs worden vertikaal om de 60cm geplaatst voor plaatsing van Gyproc-platen met een breedte van 60cm.
                    De OSB-platen worden dwars op deze Metal Studs geplaatst en de Gyproc vertikaal op de OSB.
                    Deze constructie OSB 12,5mm + Gyproc 12,5mm lijkt me ideaal, sterk genoeg en verder mooi af te werken
                    Sony A7 mkIII
                    Is all I need :-)

                    Comment


                    • #25
                      Re: (2x Gyproc) of (1xGyproc+OSB)

                      @ jejochen, spreek ik hier over het uitvullen van naden???
                      Ik spreek gewoon over het uitvullen bij het plaatsen van het dragende systeem bij een plafond, waar je de gyproc op bevestigd. Dit dient volledig vlak te zijn. Wanneer je hout gebruikt, hoe ga je dit vlak uitvullen? Aan u om een antwoord te geven.
                      Met metal studs gaat dit nu eenzaam veel makkelijker.
                      Mvg, Tin_tin
                      Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

                      Comment


                      • #26
                        Re: (2x Gyproc) of (1xGyproc+OSB)

                        Ik had dat van het uitvullen verkeerd begrepen. Op een forum gebeurt dat al eens :-)
                        Ik zie niet in wat het probleem is met houten constructies...
                        [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                        [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

                        Comment


                        • #27
                          Re: (2x Gyproc) of (1xGyproc+OSB)

                          Houten (massieve) constructies, zijn onderhevig aan de temperatuur en het schommelen van de vochtigheid in de lucht.
                          Daarom blijf ik voorstander van de Metal Studs
                          Sony A7 mkIII
                          Is all I need :-)

                          Comment


                          • #28
                            Re: (2x Gyproc) of (1xGyproc+OSB)

                            Let op als je elektriciteitskabels legt in de metalstuds dat je er geen vijs indraait.
                            Als je in de fasedraad zit staat meteen heel uw frame onder spanning
                            En dan kan je gaan zoeken welke van de 1000 vijzen het is
                            Ik spreek uit ervaring

                            Comment

                            Working...
                            X